Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Ποιο μοντέλο ρίχνει άγκυρα και φρενάρει καλύτερα;

Διαβάστηκε από 34448 αναγνώστες - 13/11/2020

Ο κυριότερος και πρωταρχικός παράγοντας ενεργητικής ασφάλειας είναι με τεράστια διαφορά τα φρένα. Εύκολα κατανοητό πως όσα λιγότερα μέτρα χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να ακινητοποιηθεί από μία συγκεκριμένη ταχύτητα, τόσο περισσότερες και οι πιθανότητες να αποφευχθεί κάποιο ατύχημα. Στο συγκριτικό μας θέτουμε ως ταχύτητα τα 100χλμ. και μετράμε πόσα μέτρα χρειάζεται το κάθε μοντέλο για την πλήρη ακινητοποίηση του από αυτά.

Την καλύτερη 10άδα στα B-SUV με το καλύτερο φρενάρισμα, ανοίγει το Hyundai Kona 1.0T 120 PS το οποίο για την πλήρη ακινητοποίηση από τα 100χλμ./ώρα απαιτεί 40.0 μέτρα, τιμή που αποδεικνύει πόσο μεγάλη πρόοδος έχει σημειωθεί στο συγκεκριμένο τομέα από το όχι και τόσο μακρινό παρελθόν. Αμέσως μετά ακολουθεί το Opel Crossland X 1.2T 110 PS το οποίο απαιτεί 39.2μ., ακριβώς, ενώ σε αυτό το σημείο να υπενθυμίσουμε πως ακόμα και το 1 μέτρο, είναι τεράστια διαφορά στις συγκεκριμένες μετρήσεις. Στην 8η θέση ακολουθεί το ολοκαίνουργιο Nissan Juke με τον 1.000άρη κινητήρα των 117 ίππων, το οποίο γεμάτο αλλαγές, πετυχαίνει την πολύ καλή τιμή των 38.6μ. και καταφέρνει να αναβαθμιστεί από την προηγούμενη γενιά του.  Στην 7η θέση συναντάμε το άνετο Citroen C3 Aircross 1.2 110 PS το οποίο εκτός από εντυπωσιακή εμφάνιση, καταφέρνει να φρενάρει αρκετά καλά, απαιτώντας 38.4μ., τιμή στην οποία βρίσκεται πολύ κοντά με 38.2μ. τα Fiat 500X με τους 120 ίππους. Ακριβώς στη μέση της λίστας και σπάζοντας το φράγμα των 38μ. έρχεται το VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS το οποίο εντυπωσιάζει με τα 37.8μ, ενώ λίγο πριν την 4άδα έρχεται με φόρα το πάντα value for money SEAT Arona με απαιτήσεις στα 37.2μ. για τον 1.000άρη TSI του με τους 115 ίππους του. Την κορυφαία 3άδα ανοίγει το νέο Renault Captur το οποίο χρειάζεται 37.1μ. για την πλήρη ακινητοποίηση του, ενώ αρκετά καλύτερη επίδοση πετυχαίνει το ολοκαίνουργιο Peugeot 2008 με τον 1.200άρη κινητήρα 130 ίππων, στα 36.4μ. τιμή που του χαρίζει και την δεύτερη θέση.

Στην κορυφή βρίσκεται με μεγάλη διαφορά από τον ανταγωνισμό, το νέο Skoda Kamiq, το οποίο με τον 1.000άρη TSI των 116 ίππων καταφέρνει να ακινητοποιηθεί από τα 100χλμ./ώρα, σε μόλις 35.5μ.
 

Μοντέλο Φρένα (μέτρα) 60-100 χλμ. σε δευτ. 80-120χλμ. σε δευτ. Τιμή (ευρώ)
Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS 35.5 8.1 12.0 18.600
Peugeot 2008 1.2 130 PS new 36.4 6.6 9.7 21.400
Renault Captur 1.3 Tce 130 PS 37.1 7.6 11.2 15.980
SEAT Arona 1.0 TSI 115 PS 37.2 7.5 11.1 16.855
VW T-Roc 1.0 TSI 115 PS 37.8 7.4 9.5 19.950
Fiat 500X 1.0 Turbo 120 PS 38.2 8.3 11.9 17.900
Citroen C3 Aircross 1.2 110 PS 38.4 8.9 13.2 17.480
Nissan Juke 1.0 117 PS new 38.6 8.7 15.5 17.900
Opel Crossland X 1.2T 110 PS 39.2 9.6 14.5 21.750
Hyundai Kona 1.0T 120 PS 40.0 8.7 13.4 16.890