autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Με ποιες συνήθειες φθείρεται ο συμπλέκτης;

Με ποιες συνήθειες φθείρεται ο συμπλέκτης;

24/10/2024

Είναι από τα πλέον ευαίσθητα μέρη του αυτοκινήτου
Μην «κατασκηνώνετε» το πόδι σας στο πετάλι
Μη βάζεις ταχύτητα άσκοπα όταν περιμένεις σε κόκκινο ή μποτιλιάρισμα
Το αυξημένο βάρος συμβάλλει στη φθορά του συμπλέκτη

Είναι από τα πλέον ευαίσθητα μέρη του αυτοκινήτου

Ο συμπλέκτης αποτελεί ένα από τα πλέον ευαίσθητα μέρη του αυτοκινήτου μας και είναι κάτι που μαθαίνουμε από νωρίς και με ιδιαίτερα «σκληρό» τρόπο. Αλλωστε, ποιος οδηγός δεν έχει λάβει παρατηρήσεις από τον καθηγητή του στα μαθήματα οδήγησης καθώς και μετέπειτα... φωνές των γονιών σχετικά με τον συμπλέκτη; «Μην αλλάζεις καρφωτά τις ταχύτητες», «πάτα σωστά το πετάλι» και άλλες φράσεις που ακούγαμε στην επανάληψη, για να καταλήξουμε στο κλασσικό: «Θα τον διαλύσεις τον συμπλέκτη έτσι όπως το πας»!

Παρά την - άστοχη - προσέγγιση ελέω γκρίνιας, είναι γεγονός ότι επιβάλλεται να δίνουμε την απαραίτητη προσοχή απέναντι στον συμπλέκτη. Μάλιστα, η πραγματικότητα είναι πως εάν του φερόμαστε με τη δέουσα προσοχή, μπορούμε να παρατείνουμε τη διάρκεια ζωής του για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα! Πώς όμως μπορούμε να το επιτύχουμε και ποια είναι τα λάθη τα οποία πρέπει να αποφύγουμε;

Μην «κατασκηνώνετε» το πόδι σας στο πετάλι

Ένα καθημερινό φαινόμενο που επικρατεί (συνήθως σε χώρους στάθμευσης) είναι να εντοπίσουμε ένα αυτοκίνητο που θέλει να ξεκινήσει, με τον κινητήρα να «βρυχάται» και το ίδιο το όχημα να κινείται παρά ελάχιστα. Αυτό γίνεται όταν αφήνουμε τον συμπλέκτη πολύ αργά, ενώ έχουμε κολλήσει το πόδι μας στο γκάζι. Το βασικότερο - και συχνότερο ίσως - λάθος που κάνουμε είναι το να μην «ελευθερώνουμε» το πόδι μας από τον συμπλέκτη τη σωστή στιγμή.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ταχεία φθορά του δίσκου, ενώ ταυτόχρονα η τριβή παράγει μεγάλη θερμότητα. Βλέπετε, η θερμότητα δεν είναι καλή ούτε για την επίστρωση του δίσκου, ούτε για άλλα εξαρτήματα όπως το ρουλεμάν ή την τρόμπα συμπλέκτη, ενώ γίνεται αντιληπτή από την χαρακτηριστική δυσοσμία και την εμφάνιση καπνού.



Για να αποφύγετε αυτές τις καταστάσεις, σταματήστε την έντονη και συχνή άσκηση πίεσης στον συμπλέκτη και φροντίστε να υιοθετήσετε ένα πιο ήρεμο και προστατευτικό στυλ οδήγησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αποφυγήν, οι βιαστικοί που «κουμπώνουν» ταχύτητα πριν ανάψει το πράσινο. Ακόμη, όταν οδηγείτε σε ανηφόρα, να χρησιμοποιείτε το χειρόφρενο αντί να ταλαιπωρείτε τον συμπλέκτη.. Οι ελιγμοί κατά την στάθμευση γίνονται συχνά με πατινάρισμα συμπλέκτη. Τότε, οι στροφές του κινητήρα πρέπει να διατηρούνται χαμηλές. Επίσης, αποφύγετε τις απότομες εκκινήσεις.

Μην βάζεις ταχύτητα άσκοπα όταν περιμένεις σε κόκκινο ή μποτιλιάρισμα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μάθαμε στις σχολές οδήγησης, ήταν να αναμένουμε με νεκρά σε κόκκινο φανάρι και να έχουμε «ελεύθερο» το συμπλέκτη. Το ίδιο ισχύει και για τους βιαστικούς οδηγούς: Είναι πολύ προτιμότερο για την διατήρηση του συμπλέκτη να βάζετε πρώτη μόνο όταν πρασινίσει το φανάρι.

Η συμβουλή αυτή αποσκοπεί στην προστασία του συμπλέκτη από την φθορά η οποία προκαλείται όταν πατάμε το πετάλι του και επιβαρύνει τόσο το ρουλεμάν, όσο και την τρόμπα συμπλέκτη. Σκεφτείτε λοιπόν για τι μέγεθος φθοράς μιλάμε όταν αυτή η πίεση ασκείται για όσο περιμένουμε στο κόκκινο! Επίσης, όταν είστε με «νεκρά» και μέσα σε μποτιλιάρισμα, μην πιέζετε άσκοπα τον συμπλέκτη. Και μιλώντας για πίεση, φροντίστε να «ξεκολλήσετε» το πόδι σας από το πετάλι του συμπλέκτη, έστω και αν ακουμπάτε ελάχιστα, διότι αυτό εμποδίζει το δίσκο να ασκεί πλήρη πίεση στο βολάν.

Το αυξημένο βάρος συμβάλλει στη φθορά του συμπλέκτη

Ένας σημαντικός παράγοντας φθοράς του συμπλέκτη είναι το βάρος του φορτίου το οποίο μπορεί να βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο. Αν για παράδειγμα ρυμουλκίσετε ένα τρέιλερ ή φορτώσετε πολύ το όχημά σας, ο κινητήρας - είναι επόμενο - να ασκήσει μεγαλύτερη ισχύ έτσι ώστε να κινήσει το αυτοκίνητο. Στη διαδικασία παραγωγής ισχύος συμβάλλει και ο συμπλέκτης, ο οποίος από την στιγμή που υποβάλλεται σε μεγαλύτερες πιέσεις κατά την οδήγηση, φθείρεται ταχύτερα. Για το λόγο αυτό, οι δίσκοι συμπλέκτη των οχημάτων ρυμούλκησης πρέπει να αντικαθίστανται συχνά.

Γενικότερα, η οδήγηση κάνει τη διαφορά. Εάν οδηγείτε και αλλάζετε ταχύτητες με σύνεση, θα προστατεύσετε τον συμπλέκτη σας, αλλά και θα εξοικονομήσετε καύσιμα.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε