autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Μόλυνση του ντίζελ, ένας μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους ιδιοκτήτες

4/11/2024
Μόλυνση του ντίζελ, ένας μεγάλος «πονοκέφαλος» για τους ιδιοκτήτες

Αποφύγετε την μακροχρόνια ακινησία του οχήματός σας
Το ρετάρισμα του κινητήρα μπορεί να υποδηλώνει σημαντικό πρόβλημα
Χρησιμοποιείστε πρόσθετα, καθαρίστε τη δεξαμενή και βελτιστοποιήστε την κατανάλωση
Αν αντιληφθούμε μόλυνση, υποβάλλουμε το όχημα για καθαρισμό δεξαμενής

Αποφύγετε την μακροχρόνια ακινησία του οχήματός σας

Δήλωση ακινησίας (η γνωστή κατάθεση πινακίδων), απουσία λόγω έκτακτης κατάστασης ή ταξίδι για επαγγελματικούς ή και άλλους σκοπούς, εμφάνιση βλάβης. Διάφοροι μπορεί να είναι οι λόγοι οι οποίοι μπορεί να χρειαστεί κάποιος οδηγός να διατηρήσει το αυτοκίνητό του ακίνητο για ορισμένο χρονικό διάστημα.

Όμως, όσο μεγαλύτερο το διάστημα αυτό, τόσο πιο μεγάλος ο κίνδυνος για εμφάνιση προβλημάτων: Aδειασμα της μπαταρίας, βλάβη στο σύστημα ανεφοδιασμού, μείωση της πίεσης στα ελαστικά, είναι κάποια από τα πιο συνήθη φαινόμενα στα περισσότερα αυτοκίνητα. Για τους κατόχους οχημάτων τα οποία τροφοδοτούνται με ντίζελ, η κατάσταση μπορεί να εμπλέκει ακόμη περισσότερους πονοκεφάλους.

Οι ξένοι συνάδελφοι την αποκαλούν ως «πανούκλα του ντίζελ», παρομοιάζοντας την πλέον καταστροφική περίοδο της παγκόσμιας ιστορίας (Μαύρος Θάνατος της πενταετίας 1348-1353 μ.Χ.) με την ευπάθεια του πετρελαίου κίνησης να μολύνεται από μικρόβια όπως βακτήρια ή μύκητες μούχλας. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξή τους οφείλεται στην περιεκτικότητα του ντίζελ με οργανικές ουσίες (οποιοδήποτε μέλος κατηγορίας αερίων, υγρών και στερεών χημικών ενώσεων, στο οποίο περιέχεται άνθρακας), η οποία από το 2009, φτάνει το 7%.

Το ρετάρισμα του κινητήρα μπορεί να υποδηλώνει σημαντικό πρόβλημα

Οι υψηλές θερμοκρασίες ευνοούν την ανάπτυξη αυτών των μικροοργανισμών, οι οποίοι, εξελίσσονται σε μια σκληρή και παχύρρευστη βιολογική λάσπη, η οποία δημιουργεί μια σειρά προβλημάτων. Συγκεκριμένα, φράζει το σύστημα καυσίμου, τα φίλτρα και τα μπεκ, ενώ μπορεί να μπλοκάρει την λειτουργία του κινητήρα. Ακόμη, από τα προαναφερθέντα μικρόβια αναπτύσσονται διάφορες επικαθήσεις οι οποίες εμπεριέχουν θείο και αποτελούν κίνδυνο για τα τοιχώματα του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου, όσο και για τα εξαρτήματα του κινητήρα.

Πώς μπορούμε να αντιληφθούμε πως κάτι δεν πάει καλά και ποια τα σημάδια εκδήλωσης του καταστροφικού αυτού φαινομένου; Πρωτίστως, οφείλουμε να έχουμε την προσοχή μας απόλυτα στραμμένη στη συμπεριφορά του κινητήρα μας, καθώς μια άστατη λειτουργία και ακόμη περισσότερο το γενικότερο ρετάρισμά του, μπορεί να «ομολογεί» πρόβλημα. Μάλιστα, εάν φτάσουμε στο σημείο της ολικής φραγής, τότε ο κινητήρας μπορεί να υποστεί μεγάλη βλάβη. Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι η καταστροφή θα έρθει με… μαθηματική ακρίβεια.

Χρησιμοποιείστε πρόσθετα, καθαρίστε τη δεξαμενή και βελτιστοποιήστε την κατανάλωση

Η πρόληψη σώζει και σε αυτήν την περίπτωση, ακολουθώντας τα κάτωθεν μέτρα:

  • Βελτιστοποιήστε την κατανάλωση του καυσίμου: Ο πρώτος και σημαντικότερος κανόνας. Αποφύγετε όσο το δυνατόν τις μακροχρόνιες αδράνειες του κινητήρα σας, καθώς το γήρας του ντίζελ αυξάνει τον κίνδυνο. Επιπρόσθετα, φροντίστε να επιλέγετε πρατήρια τα οποία έχουν σημαντικά υψηλό ρυθμό διακίνησης για να γεμίζετε το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου σας.
  • Μειώστε ή καθαρίστε το περιεχόμενο του ντεπόζιτου το χειμώνα: Εάν ετοιμάζεστε για μια περίοδο κατά την οποία δεν θα χρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητό σας, φροντίστε να ασχοληθείτε με την περιποίηση του ρεζερβουάρ. Είναι το μόνο… άδειασμα το οποίο αξίζει να υποστεί και μάλιστα θα του κάνετε καλό, ειδικά εάν το καθαρίσετε, καθώς θα εμποδίσετε την ανάπτυξη μικροβίων.
  • Χρησιμοποιήστε πρόσθετα και βελτιωτικά: Το εμπόριο διαθέτει ειδικά προϊόντα, τα οποία μπορούν να προστεθούν στο καύσιμο και να συμβάλλουν στην μείωση της ανάπτυξης βακτηρίων και λοιπών μικροβίων, διατηρώντας έτσι το σύστημα καθαρό.
Η λύση του μέλλοντος, το βιοντίζελ HVO. Πρόκειται για ένα καύσιμο το οποίο παράγεται από φυτικό λάδι (ναι καλά διαβάσατε, καθώς προέρχεται από τις κουζίνες των οικιών, των ξενοδοχείων και των εστιατορίων) και αξιοποιείται όπως το απλό πετρέλαιο κίνησης που γνωρίζουμε. Αποτελεί ένα από τους υποψήφιους αντικαταστάτες των ορυκτών καυσίμων σε κινητήρες καύσης. Μάλιστα, στη Γερμανία ήδη διατίθεται σε διάφορα πρατήρια καυσίμων. Ποιος ξέρει, ίσως το δούμε και στην χώρα μας σε λίγα έτη…

Αν αντιληφθούμε μόλυνση, υποβάλλουμε το όχημα για καθαρισμό δεξαμενής

Κι αν η το καύσιμο έχει ήδη μολυνθεί; Ασφαλώς δεν πρέπει να πανικοβληθείτε. Αρχικά, υποβάλλετε άμεσα το αυτοκίνητό σας σε επαγγελματίες, οι οποίοι θα αναλάβουν τον καθαρισμό της δεξαμενής. Υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρείες οι οποίες μπορούν να αναλάβουν την αφαίρεση επικαθήσεων από τη δεξαμενή και να προχωρήσουν σε σχολαστικό καθάρισμα του συστήματος καυσίμου. Είναι μια διαδικασία ζωτικής ανάγκης, καθώς ακόμη και μικρά υπολείμματα μπορεί να οδηγήσουν σε ραγδαία ανάπτυξη νέων.

Εν κατακλείδι, οι ιδιοκτήτες οχημάτων πετρελαίου κίνησης, πρέπει να θυμούνται τα εξής: Χρήση πρόσθετων στο καύσιμο, βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, τακτικός και ενδελεχής καθαρισμός του ρεζερβουάρ, καθώς και έλεγχος για μικρόβια. Αυτά είναι τα σημεία-κλειδιά για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο, το σύστημα καύσης υγιές και την τσέπη σας σε καλή κατάσταση.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε