Πώς να ελέγξετε το λάδι του κινητήρα
Aναμένουμε ένα λεπτό ώστε να «κάτσει» το λάδι
Φροντίζουμε να τσεκάρουμε πριν τα μεγάλα ταξίδια
Ορισμένοι κινητήρες δεν καίνε λάδι μετά τα 30.000 χλμ.
Βασιζόμαστε στις σημάνσεις κατά την μέτρηση
Για να λειτουργεί ομαλά ο κινητήρας, χρειάζεται λάδι. Το λάδι εξασφαλίζει ότι όλα τα κινούμενα μέρη εντός κι πάνω στον κινητήρα μπορούν να κινούνται με μικρή τριβή, χρησιμεύει ως λεπτή στεγανοποίηση μεταξύ εμβόλου και κυλίνδρου, απομακρύνει την θερμότητα από τον κινητήρα και τον καθαρίζει από τα κατάλοιπα της καύσης. Πρέπει να ελέγχουμε και εμείς οι ίδιοι τη στάθμη του λαδιού και να μη βασιζόμαστε μόνο στις επισκέψεις στα συνεργεία για το σέρβις.
Για να μετρήσουμε σωστά τη στάθμη λαδιού, ο κινητήρας πρέπει να είναι ζεστός. Αναμένετε ένα λεπτό μετά το σβήσιμο του κινητήρα, ώστε το λάδι να συγκεντρωθεί στο δοχείο του. Τα περισσότερα μοντέλα διαθέτουν δείκτη λαδιού για τον έλεγχο της στάθμης λαδιού. Ανοίξτε το καπό και βγάλτε τη βυθομετρική ράβδο, ενώ για να βρείτε τη θέση της ράβδου στο ΙΧ σας, συμβουλευτείτε το εγχειρίδιό σας. Συνήθως, είναι εφοδιασμένο με κίτρινη ή πορτοκαλί λαβή. Έπειτα, καθαρίζετε το δείκτη στάθμης με ένα πανί ή χαρτοπετσέτα και τραβήξτε ξανά το δείκτη μέτρησης προς τα έξω. Τέλος, για να ελέγξετε αν η στάθμη λαδιού είναι σωστή, χρησιμοποιήστε τις σημάνσεις.
Aναμένουμε ένα λεπτό ώστε να «κάτσει» το λάδι
Εάν η μετρούμενη μεμβράνη λαδιού φτάνει μόλις το ελάχιστο όριο ή βρίσκεται ακόμη και κάτω από αυτό, το λάδι πρέπει να συμπληρωθεί το συντομότερο δυνατό. H ποσότητα λαδιού που πρέπει να συμπληρωθεί εξαρτάται από την στάθμη πλήρωσης που αναγράφεται στο εγχειρίδιο χρήσης. Κατά κανόνα, μεταξύ της ελάχιστης και μέγιστης σήμανσης, απέχει περίπου ένα λίτρο λαδιού. Προσθέστε το λάδι με το μέτρο και πάντα να περιμένετε περίπου ένα λεπτό ώστε να κατακαθίσει το λάδι σωστά.
Φροντίζουμε να τσεκάρουμε πριν τα μεγάλα ταξίδια
Σε ό,τι έχει να κάνει με την μέτρηση της στάθμης του λαδιού, το καλύτερο θα ήταν να την πραγματοποιείτε τακτικά μεν, αλλά όχι και να το παρακάνετε. Αν πάλι διαθέτετε ένα αμάξι παλαιάς τεχνολογίας το οποίο καταναλώνει μπόλικο λάδι, δεν θα ήταν υπερβολή να ρίχνετε μια ματιά όποτε επισκέπτεστε το βενζινάδικο της περιοχής σας, για παν ενδεχόμενο. Παράλληλα, μη ξεχνάτε να ελέγχετε τη στάθμη του λαδιού προ μεγάλων ταξιδιών.
Πολλές από τις λειτουργίες του λαδιού εξαρτώνται από την ίδια του την ποσότητα στον κινητήρα, η οποία, όπως είναι φυσικό, με την πάροδο του χρόνο, μειώνεται, μιας και μέρος αυτού καίγεται, εξατμίζεται ή και χάνεται, ενώ η κατανάλωση διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος του κινητήρα. Και σε ό,τι αφορά τα σύγχρονα μοντέλα τα οποία ναι μεν έχουν προειδοποιητική λυχνία για την ποσότητα λαδιού, εσείς μην ξεχνάτε έχετε πάντα τον νου σας. Πολλές φορές, όταν αυτή ανάβει, μπορεί να είναι ήδη αργά.
Ορισμένοι κινητήρες δεν καίνε λάδι μετά τα 30.000 χλμ.
Πού μπορεί να οφείλεται η χαμηλή στάθμη λαδιού; Αρκετοί κινητήρες καταναλώνουν λίγο λάδι με την πάροδο του χρόνου, ακόμη κι αν δεν υπάρχει κάποια βλάβη. Μάλιστα, κάποιες δοκιμές αντοχής έχουν δείξει πως ορισμένοι από αυτούς δεν καταναλώνουν λάδι μετά από τα 30.000 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα, η αύξηση της ηλικίας και οι στεγανοποιήσεις στον κινητήρα, αυξάνουν την κατανάλωση λαδιού επειδή καίγεται περισσότερο λάδι στον κινητήρα.
Επίσης, ελαττωματικά μέρη. Όπως η φλάντζα κεφαλής κυλίνδρου, μπορεί να επιτρέψουν στο λάδι να εισέλθει στον θάλαμο καύσης ή αντίστοιχα αυτό να χαθεί από τις εύθραυστες τσιμούχες που περιβάλλουν τον κινητήρα ή τις βαλβίδες. Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τους υπολογισμούς του λαδιού στον κινητήρα, δεν πρέπει να υπερβαίνετε το όριο και να προσθέτετε παραπάνω λάδι από το επιτρεπτό. Η ποσότητα του οποίου αυξάνεται από την εισροή καυσίμου και επηρεάζει αρνητικά την λιπαντική απόδοση του λαδιού.
Σχολιάστε |