Γιατί πολλά καινούργια έχουν φωτάκι στο κρύσταλλο του καθρέπτη;
Στο παρελθόν το συναντούσαμε κυρίως σε premium μοντέλα & πλούσιες εκδόσεις
Πλέον αποτελεί σημαντικό αξεσουάρ ασφαλείας στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα
Ονομάζεται «blind spot assist» και κάνει αυτό ακριβώς που υπόσχεται
Από την απλή λύση με τη γραμμή στην άκρη του καθρέπτη έως τις κάμερες-οθόνες
Στο παρελθόν το συναντούσαμε κυρίως σε premium μοντέλα & πλούσιες εκδόσεις
Την τελευταία δεκαετία όλο και περισσότεροι κατασκευαστές έχουν προσθέσει λαμπάκια και ενδείξεις στην εσωτερική μεριά των πλαϊνών καθρεπτών. Αρχικά το χρησιμοποιούσαν οι premium κατασκευαστές, ενώ το εντόπιζε κάποιος και σε ορισμένα mainstream μοντέλα, αλλά στις πιο πλούσιες εξοπλιστικές εκδόσεις.
Πλέον αποτελεί σημαντικό αξεσουάρ ασφαλείας στα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα
Αυτό δεν ισχύει πλέον. Στον στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας ενός σύγχρονου μοντέλου, είναι συνήθως στάνταρ, ενώ σε κάθε περίπτωση υπάρχει στον κατάλογο του εξοπλισμού κάθε μοντέλου. Βέβαια τα σημερινά αυτοκίνητα έχουν στάνταρ πολλά ακόμα συστήματα ασφαλείας, που μερικά χρόνια πριν θα φάνταζαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, όπως το στρίψιμο του τιμονιού για να μη φεύγει το αυτοκίνητο από την λωρίδα του (lane assist), ή το αυτόματο φρενάρισμα. Ωστόσο, ακόμα και σήμερα που είναι αρκετά διαδεδομένο, δε γνωρίζουν όλοι που ακριβώς χρησιμεύουν αυτά τα λαμπάκια στους καθρέπτες.
Ονομάζεται «blind spot assist» και κάνει αυτό ακριβώς που υπόσχεται
To «Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου» (Blind Spot Assist) όπως είναι η επίσημη ονομασία του συστήματος, είναι αρκετά απλό στη λειτουργία του. Όταν περνά διερχόμενο όχημα από τις διπλανές λωρίδες (πχ. στον αυτοκινητόδρομο), η ένδειξη ανάβει ώστε να προειδοποιήσει τον οδηγό να μην αλλάξει τη λωρίδα του. Αν τυχόν ο οδηγός το αγνοήσει και βγάλει φλας, τότε η ένδειξη αρχίζει να αναβοσβήνει ή αλλάζει χρώμα, ώστε να τραβήξει την προσοχή του οδηγού. Όταν το διερχόμενο όχημα περάσει και το πεδίο είναι ελεύθερο, τότε η ένδειξη σβήνει. Αναλόγως τον κατασκευαστή μπορεί να είναι από ένα απλό κίτρινο ή κόκκινο φωτάκι στο πλαστικό περίβλημα του καθρέπτη, έως και ολόκληρη φωτεινή ένδειξη πάνω στο κρύσταλλο.
Από την απλή λύση με τη γραμμή στην άκρη του καθρέπτη έως τις κάμερες-οθόνες
Όμως εκτός από τις φωτεινές ενδείξεις υπάρχουν και ακριβότερες ή… φθηνότερες λύσεις. Παλαιότερα είχαμε τις διακεκομμένες γραμμές. Στην άκρη του κρύσταλλου του καθρέπτη υπήρχε μια διακεκομμένη γραμμή, όπου ουσιαστικά από αυτή και μετά, το κάτοπτρο του καθρέπτη έδειχνε πιο ευρυγώνια, ώστε να πιάνει μεγαλύτερο μέρος του οπτικού πεδίου.
Σε ορισμένα σύγχρονα μοντέλα, υπάρχουν πιο… hi-tech λύσεις. Για παράδειγμα στο Hyundai Ioniq 5 έχουμε τις οθόνες αντί για καθρέπτες, ενώ σε άλλα μοντέλα όταν ο οδηγός βγάζει φλας, ενεργοποιείται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων η πλαϊνή κάμερα, δείχνοντας αν το πεδίο στα πλάγια του αυτοκινήτου είναι ελεύθερο.