autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
10% ακριβότερη η επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με θερμικά 
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

10% ακριβότερη η επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχέση με θερμικά 

18/11/2024

Κατά 10% και όχι 25% ακριβότερο το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών
Η Dekra συμπεριέλαβε θερμικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως και τριών ετών
Το προσωπικό και ο εξοπλισμός των συνεργείων έχει ελλείψεις
Έως 1.275 ευρώ ακριβότερη η επισκευή ενός Tesla από ένα θερμικό

Κατά 10% και όχι 25% ακριβότερο το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, η επισκευή των ηλεκτρικών μοντέλων μετά από ατυχήματα, φαίνεται να είναι πιο ακριβή σε σχέση με αυτή των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως, μια πρόσφατη μελέτη της Dekra, αναμένεται να προκαλέσει αναθεώρηση όσων γνωρίζαμε, διότι κατέληξε σε αρκετά διαφορετικό αποτέλεσμα. Η Dekra, αποτελεί μια εκ των κορυφαίων εταιρειών ασφάλειας, εκπαίδευσης και πιστοποίησης παγκοσμίως. Ιδρύθηκε το 1925 και με έσοδα περί τα 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ, είναι η κορυφαία εταιρεία στο είδος της στη Γερμανία, ενώ κατατάσσεται τρίτη στον κόσμο!

Επιστρέφοντας στο αντικείμενο της μελέτης, κατά τη γερμανική εταιρεία, ύστερα από αξιολόγηση 200.000 αναφορών ζημιών, το κόστος επισκευής των ηλεκτρικών μοντέλων ανέρχεται κατά 10% πιο ακριβό από αυτό των συμβατικών αυτοκινήτων. Αντίθετα, η ένωση της Γερμανικής Ασφαλιστικής Βιομηχανίας (GDV), έκανε λόγο για έξοδα συντήρησης ως και 25% ακριβότερα από αυτά των μοντέλων εσωτερικής καύσης, δηλαδή – ανοδική - διαφορά 15% με τα όσα υποστηρίζει η έρευνα της Dekra.

Η Dekra συμπεριέλαβε θερμικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως και τριών ετών

To απόθεμα των ηλεκτρικών μοντέλων στη Γερμανία διαφέρει σημαντικά από εκείνο των οχημάτων που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ο Bernd Gruninger, μέλος της Dekra, αναφέρει: «Ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων είναι σημαντικά νεότερος από τον αντίστοιχο μέσο όρο των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης». Ας εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο. Μικρότερη ηλικία οχήματος σημαίνει – αυτόματα, υψηλότερο κόστος επισκευής, ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησης, απλώς και μόνο λόγω του κατά πολύ μεγαλύτερου αριθμού ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων, προκαλώντας έτσι ένα στατιστικό σφάλμα. Για να διορθωθεί η κατάσταση, η Dekra έβαλε στη σύγκριση μόνο αυτοκίνητα έως και τριών ετών και από τους δύο τύπους κίνησης.

«Ως αποτέλεσμα, το μέσο κόστος επισκευής για τα ηλεκτρικά μοντέλα ένα κατά 10% πιο ακριβό από αυτό των θερμικών κινητήρων», τονίζει ο Gruninger. Σύμφωνα με την Dekra, πολλές εταιρείες service χρεώνουν ακριβότερα τις υπηρεσίες τους με την ώρα, αναφέροντας ως αιτίες την τεχνογνωσία των υπαλλήλων τους, αλλά και του ειδικού εξοπλισμού που χρησιμοποιούνται στις δοκιμές και την επισκευή. Από την άλλη, η αξιολόγηση της έκθεσης μιας βλάβης φαίνεται αρκετά διαφορετική εάν τα εξαρτήματα υψηλής τάσης ενός ηλεκτρικού μοντέλου πρέπει να επισκευαστούν. Όπως υποστηρίζει ο Gruninger: «Εάν πρέπει να αντικατασταθεί ένας προφυλακτήρας, ο τύπος του κινητήρα δεν παίζει κάποιο ρόλο, αλλά αν για παράδειγμα η μπαταρία κίνησης έχει υποστεί βλάβη, τότε θα υπάρχουν σοβαρές επιπτώσεις στις εργασίες επισκευής».

Το προσωπικό και ο εξοπλισμός των συνεργείων έχει ελλείψεις

Σύμφωνα με την ένωση της Γερμανικής Ασφαλιστικής Βιομηχανίας, η έλλειψη εμπειρίας σε ό,τι αφορά τις νέες τεχνολογίες παίζει σημαντικό ρόλο και επιφέρει την αύξηση στο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών μοντέλων. Οι ακριβές μπαταρίες των ηλεκτρικών μοντέλων και η αντιμετώπισή τους μπορούν να επιβαρύνουν τον ισολογισμό. Αν υπάρξει ακατάλληλη προσέγγιση από τις υπηρεσίες οδικής βοήθειας ή τα συνεργεία, μπορεί να προκύψει ακόμη και ολική ζημιά.

Επιπλέον, εξακολουθεί να υφίσταται έλλειψη στα διαγνωστικά δεδομένα για τον προσδιορισμό ύψους ζημιάς και της επακόλουθης επισκευής. Το προσωπικό των συνεργείων, στις εταιρείες ρυμούλκησης αλλά και των υπηρεσιών πυρόσβεσης, χρειάζεται να εκπαιδευτεί περαιτέρω ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν σωστά μια κατεστραμμένη η ελαττωματική μπαταρία. Η ίδια έκθεση αναφέρει έως και 20% χαμηλότερο ποσοστό σε ατυχήματα για τα ηλεκτρικά μοντέλα. Πάντα σύμφωνα με την GDV, τα ηλεκτρικά μοντέλα έχον μικρότερη πιθανότητα να εμφανίσουν ζημιές μετά από ατύχημα, με το ποσοστό τους να ήταν – πέρυσι – κατά 5 με 10% χαμηλότερο έναντι των θερμικών, με κύριο αίτιο να εικάζεται το πιο προσεκτικό στυλ οδήγησης.

Έως 1.275 ευρώ ακριβότερη η επισκευή ενός Tesla από ένα θερμικό

Στις ΗΠΑ, εάν ένα μοντέλο της Tesla υποστεί ζημιά σε ένα ατύχημα, η επισκευή του θα κοστίσει περίπου 1.275 ευρώ λιγότερα (κατά μέσο όρο) σε σχέση με ένα μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό υποστηρίζει η εταιρεία Mitchell από τις ΗΠΑ, σημαντικός προμηθευτής διαγνωστικού λογισμικού από τα συνεργεία αυτοκινήτων της χώρας.

Ακόμη, εταιρείες όπως οι Polestar, Rivian και Lucid είναι ακόμη ακριβότερες κατά την επισκευή. Ο λογαριασμός του συνεργείου είναι κατά μέσο όρο, πάνω από 2.240 ευρώ πιο ακριβός. Από την άλλη, η επισκευή άλλων, πιο προσιτών ηλεκτρικών μοντέλων, είναι λίγο πιο ακριβή από εκείνη των θερμικών μοντέλων, με το πρόσθετο κόστος επισκευής να είναι κατά μέσο όρο, 241 ευρώ.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε