autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Πολύ ακριβότερη η επισκευή των ηλεκτρικών μετά από ατύχημα

Πολύ ακριβότερη η επισκευή των ηλεκτρικών μετά από ατύχημα

Πολύ ακριβότερη η επισκευή των ηλεκτρικών μετά από ατύχημα

31/7/2024

Το κόστος επισκευής σε περίπτωση ατυχήματος είναι 25% υψηλότερο στα ηλεκτρικά.
Ελάχιστοι μηχανικοί έχουν την τεχνογνωσία για επισκευή ηλεκτρικών.
Η επισκευή ενός Tesla στοιχίζει 1.275 ευρώ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα!
Τα ηλεκτρικά προκαλούν λιγότερο συχνά (5-10%) ατυχήματα.

Το κόστος επισκευής σε περίπτωση ατυχήματος είναι 25% υψηλότερο στα ηλεκτρικά

Μια πρόσφατη μελέτη από τη Γερμανία δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ιδιαίτερα δαπανηρά στην επισκευή μετά από ατυχήματα. Από τη μία πλευρά, το κόστος συντήρησής τους είναι χαμηλότερο από ό,τι για τα οχήματα με θερμικούς κινητήρες, επειδή δεν υπάρχουν πολλά εξαρτήματα που φθείρονται, όπως τα συστήματα εξάτμισης, ανάφλεξης και καυσίμου. Από την άλλη πλευρά, το κόστος επισκευής σε περίπτωση ατυχήματος είναι σημαντικά ακριβότερο. Αυτό διαπιστώθηκε πρόσφατα από τη Γερμανική Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών (GDV). Το πρόσθετο κόστος για την επισκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι έως και 25% υψηλότερο από ό,τι για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το υψηλό κόστος οφείλεται προφανώς εν μέρει στην έλλειψη πείρας των τεχνικών με τις νέες τεχνολογίες των ηλεκτρικών. Οι ακριβές μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιβαρύνουν ιδιαίτερα το κόστος, σύμφωνα με την GDV. Συχνά ευθύνεται ο ακατάλληλος χειρισμός από τις υπηρεσίες έκτακτης μεταφοράς μετά το ατύχημα ή από τα συνεργεία, που τελικά αυξάνει το κόστος της επισκευής, και ακολούθως το κόστος της ασφάλισης.
 

Ελάχιστοι μηχανικοί έχουν την τεχνογνωσία για επισκευή ηλεκτρικών

Φαίνεται επίσης ότι τα συνεργεία συχνά αντικαθιστούν πλήρως τις ακριβές μπαταρίες σε οχήματα που έχουν υποστεί ζημιές από ατυχήματα, αντί να πραγματοποιούν μια πολύ φθηνότερη επισκευή μεμονωμένων κυψελών. Στην πραγματικότητα, ο αριθμός των ειδικευμένων εργαζομένων που έχουν την ευχέρεια να επισκευάσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμη σχετικά ισχνός. Επίσης, στη Γερμανία, ο κλάδος των συνεργείων φαίνεται πως είναι διαρκώς υπερφορτωμένος, γεγονός που κατά συνέπεια αυξάνει το κόστος λόγω των μεγάλων χρόνων αναμονής.

Επιπλέον, εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη ουσιαστικών διαγνωστικών δεδομένων για τον προσδιορισμό της έκτασης της ζημιάς και των επακόλουθων επισκευών, επισημαίνει η GDV. Τα συνεργεία, οι εταιρείες ρυμούλκησης, ακόμη και η πυροσβεστική υπηρεσία θα πρέπει να εκπαιδευτούν διεξοδικά στον ασφαλή και οικονομικά αποδοτικό χειρισμό των μπαταριών που έχουν υποστεί βλάβη.
 

Η επισκευή ενός Tesla στοιχίζει 1.275 ευρώ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα!

Στις ΗΠΑ, εάν ένα Tesla υποστεί ζημιά σε ατύχημα, η επισκευή κοστίζει κατά μέσο όρο 1.350 δολάρια (περίπου 1.275 ευρώ) περισσότερο από ό,τι για ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό διαπίστωσε την περασμένη άνοιξη η αμερικανική εταιρεία Mitchell, σημαντικός προμηθευτής διαγνωστικού λογισμικού για τα συνεργεία αυτοκινήτων στην Αμερική.

Σύμφωνα με την εταιρεία, μάρκες όπως η Polestar, η Rivian και η Lucid είναι ακόμη ακριβότερες στην επισκευή: εδώ ο λογαριασμός του συνεργείου είναι κατά μέσο όρο πάνω από 2.500 δολάρια ακριβότερος. Από την άλλη πλευρά, η επισκευή άλλων, πιο προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μόνο ελαφρώς ακριβότερη από εκείνη των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης: Κατά μέσο όρο, το πρόσθετο κόστος επισκευής τους είναι  269 δολάρια.
 

Τα ηλεκτρικά προκαλούν λιγότερο συχνά (5-10%) ατυχήματα

Σύμφωνα με την GDV, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσουν ζημιές από ατυχήματα. Πέρυσι, το μερίδιό τους ήταν 5-10% χαμηλότερο από αυτό των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι λόγοι για το γεγονός αυτό δεν δόθηκαν. Ωστόσο είναι αρκετά πιθανό ο πιο προσεκτικός τρόπος οδήγησης που υιοθετούν οι οδηγοί ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ώστε να προστατέψουν τη μπαταρία, να έχει θετική επίδραση.

Το συμπέρασμα της GDV: Οι κατασκευαστές θα πρέπει να προστατεύουν καλύτερα τις μπαταρίες από ζημιές λόγω ατυχήματος και να παρέχουν ουσιαστικά διαγνωστικά δεδομένα σχετικά με την κατάσταση της μπαταρίας μετά από ατύχημα. Οι ασφαλιστές προειδοποιούν: «Εάν το κόστος επισκευής δεν μειωθεί, θα θέσει σε κίνδυνο μακροπρόθεσμα την αποδοχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για ασφάλιση», λέει ο πρόεδρος του GDV Jorg Asmussen.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε