Απίστευτο: Η Hyundai ζητάει 104.000 ευρώ για αλλαγή κυψελών υδρογόνου
30/8/2023
Πως θα σου φαινόταν να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο με υδρογόνο που κάνει 50.200 ευρώ και μετά από 7 χρόνια να σου ζητάνε 104.000 ευρώ για να το επισκευάσεις κι εμμέσως πλην σαφώς να σου λένε ότι πρόκειται για ξεπερασμένη τεχνολογία; Ε, η Hyundai Γερμανίας το είπε σε ένα από τους πρώτους κατόχους ix35 FCEV και τον έστειλε «αδιάβαστο».
Τι δεν σας έχουν πει για το υδρογόνο
Το υδρογόνο θεωρείται από πολλούς η εναλλακτική επιλογή απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μιας και προσφέρει μια σειρά πλεονεκτημάτων όπως ο γρήγορος ανεφοδιασμός. Μάλιστα στο εξωτερικό αρκετοί καταναλωτές έχουν στραφεί σε αυτό το καύσιμο, ενώ υπάρχουν ήδη εταιρείες ταξί που ο στόλος του διαθέτει ένα σεβαστό αριθμό αυτοκίνητων που καίνε υδρογόνο.
Ένα από τους ανθρώπους που αποφάσισε να ξεφύγει από τα συνηθισμένα θερμικά αυτοκίνητα και να αποκτήσει ένα μοντέλο τεχνολογικά καινοτόμο και φιλικό προς το περιβάλλον, ήταν κι ο Γερμανός επιχειρηματίας Till Westberg, ο οποίος το 2016 αγόρασε έναντι 50.200 ευρώ ένα Hyundai ix35 FCEV. Μάλιστα ήταν αρκετά ενθουσιασμένος με την αγορά του, μιας και το αυτοκίνητο επιτάχυνε γρήγορα, ήταν σχεδόν θόρυβο και είχε μια αυτονομία της τάξεως των 500 χλμ, που κάλυπτε τις καθημερινές του ανάγκες, εταιρικές και ιδιωτικές. Ταυτόχρονα δεν είχε κανένα πρόβλημα να κάνει μια διαδρομή 114 χιλιόμετρων, μόνο και μόνο για να πάει στο πρατήριο ώστε να γεμίσει τις δεξαμενές του κορεάτικου μοντέλου, αφού τότε το δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου ήταν αρκετά περιορισμένο.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο
103.764 ευρώ για βλάβη στις κυψέλες καυσίμου
Μετά όμως επτά χρόνια, όπου δεν είχε παρουσιάσει κανένα προβλήματα και με μόλις 84.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία μια βλάβη που ανάγκασε τον ιδιοκτήτη να ζητήσει την παρέμβαση γερανού, ώστε να ρυμουλκήσει το όχημα του σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Εκεί ξεκίνησε και το γαϊτανάκι των απογοητεύσεων μιας και η εκτίμηση που του δόθηκε για επισκευή άγγιζε τις 103.764,17 ευρώ!
Εξωφρενική τιμή λόγω σπανιότητα και η «απαρχαιωμένη» τεχνολογία
Ο λόγος που προκύπτει αυτό το απίστευτο ποσό είναι ότι ο επιχειρηματίας οδηγεί ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που φορούσαν κυψέλες υδρογόνου, όντας σύμφωνα με την εταιρεία ο «πρωτοπόρος της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου» και είναι εξαιρετικά σπάνιο. Συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν μόλις 1.000 αντίτυπα, τα οποία φτιάχτηκαν σε μια μικρή παραγωγική μονάδα και ουσιαστικά στο «χέρι» μεταξύ 2013 και 2018, με τη Hyundai να παραδέχεται ότι μια τέτοια επισκευή δεν έχει πλέον οικονομικό νόημα.
Την παραπάνω άποψη έρχονται να υποστηρίξουν και ειδικοί εμπειρογνώμονες, οι οποίοι αναφέρουν ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας στο συγκεκριμένο τομέα είναι τόσο ραγδαία που κάποια συστήματα θεωρούνται ξεπερασμένα αρκετά γρήγορα, όπως και αυτό του ix35, και πλέον δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου ανταλλακτικά για τις κυψέλες του. Μάλιστα συστήνουν στους κατασκευαστές να είναι διαλλακτικοί και να αγοράζουν πίσω τα οχήματα υδρογόνο σε περίπτωση βλάβης στο σύστημα κυψελών.
Στο νέο Hyundai Νexo οι κυψέλες σχεδιάστηκαν να αντέχουν μόλις 10 χρόνια
Το θέμα είναι ότι τώρα το αυτοκίνητο έχει παραμένει ακινητοποιημένο στην αντιπροσωπία, με τον ιδιοκτήτη να πιστεύει ότι η Hyundai πρέπει να πάρει πίσω το όχημα, παρόλο που η 5ετής εγγύηση του έχει λήξει προ πολλού.
Βέβαια η κορεάτικη εταιρία ανέφερε στο γερμανικό περιοδικό Autobild ότι ελέγξει αν υπάρχει «εναλλακτική λύση» για το προβληματικό μοντέλο και τονίζει ότι για το Nexo, που είναι ο διάδοχος του ix35 FCEV και δεν κατασκευάζεται πλέον στο χέρι αλλά παράγεται μαζικά σε δική του γραμμή παραγωγής από το 2018, η κυψέλη καυσίμου διατίθεται ως ανταλλακτικό και στοιχίζει 41.650 ευρώ. Επιπλέον σύμφωνα με την Hyundai έχει σχεδιαστεί ώστε να αντέχει τουλάχιστον δέκα χρόνια ή 5.000 ώρες λειτουργίας. Τελικά αυτό είναι το τίμημα της προόδου; Κάθε 10 χρόνο αλλαγή κυψέλης;