
BMW iX: Οδηγούμε την ανανεωμένη έκδοση της ηλεκτρικής ναυαρχίδας
Ανασχεδιασμένα φανάρια και προφυλακτήρας στο εμπρός μέρος, με επίστρωση πολυουρεθάνης που επιτρέπει την αυτοεπούλωση γρατζουνιών
Αυξημένη ιπποδύναμη σε όλες τις εκδόσεις, με την κορυφαία M70 να αποδίδει 659 ίππους και 1.100 Nm ροπής
Κορυφαία συμπεριφορά στο δρόμο και εξαιρετική ποιότητα κύλισης
Δέχεται την πρώτη ανανέωση από το 2021 και έρχεται σε 3 διαφορετικές εκδόσεις
Η BMW συνεχίζει να χαράζει την πορεία της στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με μια ολοκληρωμένη αναβάθμιση της iX, της ναυαρχίδας της στην κατηγορία των ηλεκτρικών SUV. Το μοντέλο, που πρωτοπαρουσιάστηκε τον Νοέμβριο του 2021, δέχεται μια σημαντική ανανέωση που αγγίζει κάθε πτυχή του οχήματος. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν περιορίζεται σε επιφανειακές αλλαγές, αλλά προχωρά σε μια στρατηγική αναθεώρηση που στοχεύει στην ενίσχυση των επιδόσεων, της τεχνολογίας και της συνολικής εμπειρίας οδήγησης.
Το νέο iX παρουσιάζει μια σειρά από καινοτομίες με αποτέλεσμα να διαφέρει αισθητά από τον προκάτοχό του. Η BMW επανασχεδίασε την γκάμα των κινητήρων, προσφέροντας τρεις βασικές εκδόσεις: το iX xDrive45 στη βάση της γκάμας, το iX xDrive60 και το κορυφαίο iX M70. Κάθε έκδοση στοχεύει σε διαφορετικό καταναλωτικό κοινό, από εκείνους που αναζητούν μια οικονομική και πρακτική λύση μέχρι τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων. Όσον αφορά τις τιμές, δεν έχουν ανακοινωθεί στη χώρα μας, ωστόσο αναμένεται να δούμε μία αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ανασχεδιασμένα φανάρια και προφυλακτήρας στο εμπρός μέρος, με επίστρωση πολυουρεθάνης που επιτρέπει την αυτοεπούλωση γρατζουνιών
Εξωτερικά, το iX διατηρεί τη χαρακτηριστική του μεγάλη μάσκα, αλλά με πιο λεπτές και εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες. Εντυπωσιακή καινοτομία αποτελεί η νέα επίστρωση πολυουρεθάνης στη μάσκα, η οποία επιτρέπει την αυτοεπούλωση μικρών γρατζουνιών σε θερμοκρασία δωματίου μέσα σε 24 ώρες. Τα φωτιστικά σώματα ανασχεδιάστηκαν με κάθετα στοιχεία, δημιουργώντας μια πιο σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση. Ο νέος εμπρόσθιος προφυλακτήρας προσθέτει έναν αθλητικό χαρακτήρα στο όχημα, ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται και πακέτο M Sport για τη βασική έκδοση. Όσον αφορά το υπόλοιπο αμάξωμα, τα πράγματα παραμένουν όπως έχουν, με εξαίρεση το πλευρικό τμήμα, όπου οι μαύρες ποδιές έδωσαν τη θέση τους σε χρωματιστές που ακολουθούν το χρώμα του αμαξώματος, προσδίδοντας μια πιο ολοκληρωμένη και premium αισθητική. Οι διαστάσεις του οχήματος αυξήθηκαν οριακά, με το μήκος να φτάνει τα 12 χιλιοστά περισσότερα (4.967 χλστ.) και το πλάτος τα 3 χιλιοστά (1.970 χλστ.).
Στο εσωτερικό, οι αλλαγές είναι πιο συντηρητικές αλλά εξίσου προσεγμένες. Το κυρτό ψηφιακό ταμπλό παραμένει, με τις εντυπωσιακές οθόνες των 12,3 και 14,9 ιντσών να προσφέρουν μια απόλυτα ψηφιακή εμπειρία. Το infotainment περιλαμβάνει το λειτουργικό σύστημα OS 8.5 που εξακολουθεί να παρέχει άρτιες δυνατότητες πολυμέσων και συνδεσιμότητας, με πλήρη υποστήριξη Android Auto & Apple CarPlay. Οι νέες λεπτομέρειες στην επένδυση των καθισμάτων, με διαγώνια και κάθετα στοιχεία, παραπέμπουν στον εξωτερικό σχεδιασμό και προσθέτουν μια επιπλέον αίσθηση πολυτέλειας.
Αυξημένη ιπποδύναμη σε όλες τις εκδόσεις, με την κορυφαία M70 να αποδίδει 659 ίππους και 1.100 Nm ροπής
Η BMW προχώρησε σε σημαντική αναβάθμιση όλων των εκδόσεων, με το βασικό μοντέλο iX xDrive45 να αποδίδει πλέον 408 ίππους και 700 Nm ροπής, σημαντικά αυξημένους από τους προηγούμενους 326. Η επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα μειώθηκε στα 5,1 δευτερόλεπτα, προσφέροντας μια πιο δυναμική οδηγική εμπειρία. Η έκδοση XDrive60 αποδίδει πλέον 544 ίππους και 765 Nm ροπής, καταφέρνοντας να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ.. Τέλος, η κορυφαία έκδοση M70 διαθέτει 659 ίππους και 1.100 Nm ροπής, αρκετά για να επιταχύνουν το μεγάλο SUV των 2,5 τόνων από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δλ.. Εκτός από τη δύναμη, αύξηση παρατηρούμε και στα μεγέθη των μπαταρίων, με τη βασική έκδοση να εξοπλίζεται πλέον με μπαταρία 94,8 kWh, που υπόσχεται αυτονομία έως και 602 χιλιόμετρα. Τέλος, η βασική έκδοση πλέον υποστηρίζει ταχεία φόρτιση έως και 175 kW.
Κορυφαία συμπεριφορά στο δρόμο και εξαιρετική ποιότητα κύλισης
Η οδηγική συμπεριφορά του BMW iX στην έκδοση XDrive45 που οδηγήσαμε είναι εντυπωσιακή, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη το βάρος των 2,5 τόνων. Χάρη στο προηγμένο σύστημα ενεργής ανάρτησης δύο αξόνων και το ολοκληρωμένο ενεργό σύστημα διεύθυνσης (το οποίο έρχεται στάνταρ μόνο στην M70), το SUV επιτυγχάνει μια απροσδόκητη ευκολία στην οδήγηση που εξαλείφει την αίσθηση του βάρους. Το σύστημα περιορισμού της ολίσθησης των τροχών είναι βελτιστοποιημένο για να ενισχύει την πρόσφυση, την ευελιξία και κυρίως την οδηγική σταθερότητα. Παρά τις υψηλές επιδόσεις, η BMW έχει φροντίσει να διατηρήσει μια ισορροπημένη και προβλέψιμη συμπεριφορά, κάνοντας το iX ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά SUV στην αγορά, ικανό να προσφέρει τόσο δυναμική οδήγηση όσο και άνεση σε μεγάλες διαδρομές.