Δεν θα σταματήσουν το 2030 τα θερμικά για την Mercedes
Ποντάρουν και στα ηλεκτρικά και στα θερμικά οι Γερμανοί
Η Mercedes θα «πάει» με 3 διαφορετικές πλατφόρμες για τα ηλεκτρικά της
Τα θερμικά θα κυκλοφορούν «φρεσκαρισμένα» μέχρι και δέκα έτη ακόμη
Τα ηλεκτρικά δεν έχουν «αγκαλιαστεί» από το κοινό
Η αγορά του αυτοκινήτου βρίσκεται σε ένα στάδιο το οποίο μεταβάλλεται συνεχώς. Η βεβαιότητα για την θέσπιση των απαγορεύσεων κυκλοφορίας μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη από το 2030 κι έπειτα, είχε οδηγήσει δεκάδες εταιρείες στο δρόμο της ηλεκτροκίνησης. Ανάμεσά τους ξεχώριζε η παρουσία της Mercedes, με ιθύνοντες του γερμανικού «κολοσσού» να επισημαίνουν ότι ο… δρόμος για την η κατεύθυνση για την εταιρεία της Στουτγάρδης αφορούσε την ηλεκτροποίηση του στόλου.
Όμως, οι πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις πρόλαβαν τόσο τους Γερμανούς, όσο και τις υπόλοιπες εταιρείες που ετοιμάζονταν για την αλλαγή στρατηγικής, με την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων να είναι πλέον «στον αέρα». Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, μιλώντας σε βρετανικό περιοδικό, τοποθετήθηκε επί του θέματος, προϊδεάζοντας το κοινό για την στρατηγική της εταιρείας που εκπροσωπεί. Και όπως έγινε σαφές, οι Γερμανοί θα ασχοληθούν με όχι μόνο μια τεχνολογία.
Σύμφωνα με τον Kallenius, το πρώτο «καμπανάκι» που ήχησε στα αυτιά των ανωτέρων στελεχών, ήταν τα όχι και τόσο ικανοποιητικά νούμερα που σημειώθηκαν στις πωλήσεις των ηλεκτρικών μοντέλων. Και επειδή το μήνυμα ελήφθη από νωρίς, η εταιρεία «χάραξε» μια νέα πολιτική: Δηλαδή τη διατήρηση δύο πλατφορμών, αυτή των ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά κι αυτή των μοντέλων εσωτερικής καύσης.
Ποντάρουν και στα ηλεκτρικά και στα θερμικά οι Γερμανοί
Αλλωστε, βάση όσων υποστήριξε ο ίδιος ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, τα μοντέλα της Mercedes δεν μπορούν να κάνουν συμβιβασμούς στον χώρο, τον εξοπλισμό, την τεχνολογία και τις επιδόσεις και να μετατρέψουν ένα θερμικό μοντέλο σε ηλεκτρικό, καθιστώντας απαραίτητη την ύπαρξη ξεχωριστών αρχιτεκτονικών.
«Υπάρχει ιστορία εργασιών με διάρκεια άνω των 100 ετών για την τελειοποίηση των μοντέλων που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης. Οι πελάτες μας δεν θα δεχόντουσαν το παραμικρό βήμα προς τα πίσω». Με αυτή τη δήλωση, ο Kallenius ξεκαθάρισε το αποτέλεσμα που θα είχε μια πιθανή αναπροσαρμογή στην πολιτική της Mercedes σχετικά με τα ηλεκτρικά και πόσο θα επηρέαζε την εικόνα της εταιρείας στα μάτια των πελατών της. Έχοντας ήδη επενδύσει σε όλες τις νέες γενιές κινητήρων εσωτερικής καύσης, η εταιρεία της Στουτγάρδης αναμένεται να πράξει το ίδιο και με τα ηλεκτρικά της μοντέλα.
Το ζητούμενο σύμφωνα με τον Σουηδο-Γερμανό, είναι η απόκτηση πλεονεκτήματος στην αγορά αυτοκινήτων: «Εάν η ζήτηση έχει μοιραστεί το 2030, θα ήταν ανόητο να μην ασχοληθούμε με το μισό μέρος της αγοράς». Πάντως, αξίζει να σημειωθεί πως η επένδυση σε λογισμικό και ηλεκτρονική αρχιτεκτονική για ένα νέο μοντέλο, ξεπερνά αυτή του παραδοσιακού σχεδιασμού.
Παράλληλα, τα υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα (καθώς και όσα ακολουθήσουν), θα γνωρίσουν μια μικρή αλλαγή στην ονοματολογία τους: Για παράδειγμα, η εκτός δρόμου G-Class, αντί για το EQG που είχαμε συνηθίσει, θα είναι πλέον γνωστή ως G 580 με ηλεκτρική τεχνολογία.
Η Mercedes θα «πάει» με 3 διαφορετικές πλατφόρμες για τα ηλεκτρικά της
Μέχρι και το 2025, ο στόχος των ιθυνόντων ήταν τα μισά από τα μοντέλα που πωλούνται να έχουν ηλεκτρική κίνηση, είτε αμιγώς, είτε ως plug-in υβριδικά. Όμως, τα τελικά αποτελέσματα οδήγησαν σε αλλαγή στρατηγικής. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του 2024, το ποσοστό πωλήσεων που «έπιασαν» τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes κυμάνθηκε – μόλις – στο 10%.
Αν και υπήρξαν φόβοι για μέχρι και τη διακοπή της ανάπτυξης της νέας ηλεκτρικής πλατφόρμας που ετοιμαζόταν για τα μεγάλα μοντέλα της γκάμας (δηλαδή τις E-Class και S-Class, σε ερώτηση του γερμανικού πρακτορείου ειδήσεων AFP, ο Kallenius απέρριψε αυτό το σενάριο, δηλώνοντας ότι: «Οι εξελίξεις θα καθοριστούν από τις επιθυμίες των πελατών μας αλλά και από τις συνθήκες της αγοράς».
Η νέα πλατφόρμα «ΜΒ.ΕΑ-Large», η οποία αναμένεται να είναι διαθέσιμη από το 2028, θα αξιοποιηθεί έτσι ώστε να κατασκευαστούν πάνω της οι νέες γενιές των S-Class και E-Class. Η επένδυση των Γερμανών αφορούσε το μισό δισεκατομμύριο ευρώ και αποσκοπούσε στην εξοικονόμηση βάρους, καθώς μέσω αυτής θα αξιοποιηθεί η τοποθέτηση των μεγαλύτερων σε μέγεθος μπαταριών, κάτω από το δάπεδο και με επίπεδη τοποθέτηση.
Ταυτόχρονα, με τις παλαιότερες πλατφόρμες να μην αξιοποιούνται, θα πρέπει να υπάρξουν τρεις ηλεκτρικές πλατφόρμες. Τώρα σχεδιάζεται ως λύση αντικατάστασης η ανάπτυξη της υπάρχουσας πλατφόρμας Electric Vehicle Architectrue (EVA2), στην οποία βασίζονται οι EQS και EQE.
Τα θερμικά θα κυκλοφορούν «φρεσκαρισμένα» μέχρι και δέκα έτη ακόμη
Στην ετήσια γενική συνέλευση της εταιρείας η οποία έλαβε μέρος την περασμένη εβδομάδα, ο Kallenius παρουσίασε την νέα στρατηγική της εταιρείας στους μετόχους: «Τα επόμενα χρόνια, θα υπάρχουν τόσο ηλεκτρικά μοντέλα, όσο και υπερσύγχρονοι, υβριδικοί κινητήρες». Η εταιρεία, εκτός των τριών πλατφορμών που αναφέραμε, πιθανότατα να συνεχίσει να αξιοποιεί κάποιες αρχιτεκτονικές κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Η συμβατική A-Class στην πλατφόρμα MFA2 θα συνεχίσει να κατασκευάζεται έως το 2026 (προοριζόταν για την κατάργησή της φέτος), ενώ σύμφωνα με δημοσιεύματα, άλλα θερμικά μοντέλα όπως η GLC, η E-Class και η GLS, θα κατασκευάζονται για μέχρι και 10 έτη ακόμη, με τεχνολογία η οποία θα διατηρείται «φρέσκια» μέσω αναβαθμίσεων στα μοντέλα.
Αν και οι Γερμανοί δεν έχουν σχολιάσει το τελευταίο δημοσίευμα, θυμίζουμε ότι τον περασμένο Φλεβάρη, ο Kallenius είχε επιβεβαιώσει τις ανησυχίες της εταιρείας σχετικά με την μειωμένη ζήτηση των ηλεκτρικών μοντέλων. Ήταν η ίδια περίοδος κατά την οποία ανακοινώθηκε πως η Mercedes θα συνέχιζε τις πωλήσεις μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και με το πέρας του 2030.
Την στάση αυτή υιοθετούν όλο και περισσότερες εταιρείες που εμπορεύονται τα μοντέλα τους στην Ευρώπη, με πιο πρόσφατη αυτή της Ford. Παράλληλα, γερμανικές εταιρείες άλλων τομέων της αυτοκίνησης στη Γερμανία όπως η Bosch και η Mahle, επεσήμαναν πως ο ηλεκτρικός μετασχηματισμός δεν θα επιτευχθεί με τον ρυθμό που αναμενόταν, πιέζοντας την Ε.Ε. να άρει την απόφαση παύσης κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035.
Σχολιάστε |