
Denza Z9 GT: Οδηγούμε το πολυτελές station wagon από την Κίνα
Ηλεκτρικό με 965 ίππους ή Plug-in υβριδικό με 870
Άκρως πολυτελές εσωτερικό με τρεις οθόνες και δύο ψυγειοθήκες
Κορυφαία άνεση στο δρόμο, κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ.
Το φθινόπωρο του 2025 στις ευρωπαϊκές αγορές, αναμένεται να κοστίζει πάνω από 80.000 ευρώ
Η Denza γεννήθηκε από τη συνεργασία Mercedes και BYD το 2010
Η Denza, μια σχετικά νέα μάρκα που ξεκίνησε το 2010 ως κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes και της BYD, αποτελεί πλέον μια αυτόνομη premium μάρκα υπό την ομπρέλα του κινεζικού κολοσσού BYD. Με την αποχώρηση της Mercedes από την κοινοπραξία, η BYD μετέτρεψε τη Denza σε συνώνυμο της πολυτέλειας και του συναισθήματος, με το όνομα να αντιπροσωπεύει τις αξίες «Diverse, Elegant, Novel, Zenith, Aspirational». Το πρώτο μοντέλο που θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά είναι το Z9 GT, ένα δυναμικό station wagon που παρουσιάστηκε στο Μιλάνο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας σχεδίου. Η σχεδίαση θυμίζει έντονα την Porsche Taycan, με το μοντέλο να φιλοδοξεί να κερδίσει το ευρωπαϊκό κοινό συνδυάζοντας εντυπωσιακή εμφάνιση με προηγμένη τεχνολογία και επιδόσεις.
Ηλεκτρικό με 965 ίππους ή Plug-in υβριδικό με 870
Το Denza Z9 GT θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, στην μία περίπτωση ως αμιγώς ηλεκτρικό και στην άλλη σε plug-in υβριδική έκδοση. Το ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 313 ίππων) στον εμπρόσθιο άξονα και δύο ηλεκτροκινητήρες των 299 ίππων στον πίσω άξονα. Αντίστοιχα, το plug-in υβριδικό μοντέλο διατηρεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα αλλά αντικαθιστά τον τρίτο ηλεκτροκινητήρα έναν 2λιτρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης που αποδίδει 272 άλογα. Πέρα από τις επιδόσεις του, το Z9 GT ξεχωρίζει για τις τεχνολογικές καινοτομίες του. Για παράδειγμα, οι πίσω τροχοί έχουν τη δυνατότητα να κινούνται ανεξάρτητα σε αντίθετη κατεύθυνση και να κλίνουν μέχρι 10 μοίρες προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, διευκολύνοντας έτσι τους ελιγμούς σε στενούς χώρους. Παράλληλα, το σύστημα «Vehicle Motion Control» (VMC), σταθεροποιεί το αυτοκίνητο μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου σε περίπτωση που σκάσει κάποιο ελαστικό, προσαρμόζοντας άμεσα την κατανομή δύναμης στους υπόλοιπους τροχούς.
Άκρως πολυτελές εσωτερικό με τρεις οθόνες και δύο ψυγειοθήκες
Στο εσωτερικό, τα στοιχεία που κυριαρχούν είναι η πολυτέλεια και η έμφαση στην άνεση, διαμορφώνοντας ένα σαλόνι που θυμίζει περισσότερο S-Class. Τα καθίσματα, εκτός από καλή πλευρική στήριξη, προσφέρουν εξαερισμό, θέρμανση και λειτουργίες μασάζ, ενώ εντός της καμπίνας βρίσκουμε 2 ψυγειοθήκες για την αποθήκευση ποτών και τροφίμων. Τις εντυπώσεις κερδίζουν οι τρεις οθόνες που καλύπτουν το μεγαλύτερο κομμάτι του ταμπλό, με εκείνη στην κεντρική κονσόλα να αποτελεί τη μεγαλύτερη, έχοντας μέγεθος που ξεπερνά τις 17 ίντσες. Το σαλόνι είναι εντυπωσιακά άνετο, χάρη στην ενσωμάτωση της μπαταρίας στο αμάξωμα (δομή cell-to-body).
Κορυφαία άνεση στο δρόμο, κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ.
Παρά τη σπορ εξωτερική εμφάνιση και τον άγριο χαρακτήρα του μοντέλου, η οδηγική εμπειρία του Denza Z9 GT δίνει περισσότερο την εντύπωση πως πρόκειται για SUV. Η αερανάρτηση είναι εξαιρετικά μαλακή, εξαφανίζοντας κάθε ατέλεια και ανωμαλία στο οδόστρωμα, προσφέροντας κορυφαία επίπεδα άνεσης. Αυτά έρχονται με κάποιο τίμημα ωστόσο, στη σταθερότητα κατά την απότομη πέδηση αλλά και στις κλίσεις του αμαξώματος. Το plug-in υβριδικό μοντέλο των σχεδόν 3 τόνων, επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ. σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Τέλος, κατά την οδήγηση παρατηρείται μια μικρή καθυστέρηση στην απόκριση του γκαζιού, ενώ υπάρχει μια μικρή αίσθηση lag από το τούρμπο, όταν μπαίνει σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας σε μεγαλύτερες ταχύτητες.
...>>>Συνεχίστε το άρθρο