autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Έρευνα: Το 70% λέει «όχι» στην απαγόρευση των θερμικών μοτέρ το 2035!

Έρευνα: Το 70% λέει «όχι» στην απαγόρευση των θερμικών μοτέρ το 2035!

23/11/2024

Ολοένα και μεγαλύτερη αμφισβήτηση για την απόφαση της Ε.Ε.
Το 44% δεν θέλει να καταργηθούν ποτέ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το 51% των χαμηλόμισθων τάσσονται κατά της απαγόρευσης.
Έπαιξε ρόλο η ηλικία και το επίπεδο εκπαίδευσης των ερωτηθέντων.

Ολοένα και μεγαλύτερη αμφισβήτηση για την απόφαση της Ε.Ε.

Η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης αμφισβητείται όλο και περισσότερο από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια έρευνα σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δείχνει τώρα ότι μια μεγάλη πλειοψηφία είναι αντίθετη με το ότι θα σταματήσουν να κυκλοφορούν στην Ευρώπη νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Θα παραμείνει ακλόνητη η Ευρωπαϊκή Ένωση σε τροχιά απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035; Λόγω του σταθερά μειούμενου αριθμού νέων ταξινομήσεων, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων απομακρύνονται πλέον προσεκτικά από τον στόχο που είχαν εξαγγείλει αρχικά, δηλαδή να έχουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη γκάμα τους το αργότερο σε δέκα χρόνια από τώρα. Ωστόσο η πρόεδρος της Επιτροπής της Ε.Ε. Ursula von der Leyen εξακολουθεί να είναι ανένδοτη στην αρχική απόφαση. Μια αντιπροσωπευτική έρευνα σε ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη Γερμανία δείχνει ότι η μεγάλη πλειοψηφία είναι εναντίον της.

Το 44% δεν θέλει να καταργηθούν ποτέ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης

Το 44% των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που συμμετείχαν στην έρευνα θα ήθελε να μην απαγορευτούν καθόλου οι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, περισσότερο από το ένα τέταρτο (26%) θα την ανέβαλε τουλάχιστον για αργότερα, μετά το 2035. Συνολικά λοιπόν, το 70% δεν συμφωνεί με την κατάργηση των θερμικών μοτέρ το 2035! Μόνο το 17% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι τάσσονται υπέρ της διατήρησης της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Μάλιστα ένα άλλο 7% θα προτιμούσε η απαγόρευση να έρθει νωρίτερα. Τέλος, περίπου 6% των ερωτηθέντων δεν θέλησαν να αποφασίσουν και επέλεξαν ως απάντηση το «δεν ξέρω».

Η αντιπροσωπευτική έρευνα σε 1.008 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που διεξήγαγε η εταιρεία AutoScout24 παρέχει περαιτέρω ενδιαφέρουσες πληροφορίες: Το αποτέλεσμα δείχνει ότι γυναίκες και άνδρες έχουν σε μεγάλο βαθμό τις ίδιες απόψεις σχετικά με αυτό το ζήτημα.

Το 51% των χαμηλόμισθων τάσσονται κατά της απαγόρευσης

Ένα άλλο συμπέρασμα της έρευνας: το εισόδημα θα μπορούσε να παίξει ρόλο στην απόφαση. Ένας στους δύο (51%) από όλους τους ερωτηθέντες με μηνιαίο εισόδημα κάτω των 1.500 ευρώ (μεσαίο προς χαμηλό για τα μισθολογικά επίπεδα της Γερμανίας) τάσσεται υπέρ της πλήρους ακύρωσης του κανονισμού της Ε.Ε. Ένας λόγος για αυτό το στατιστικό θα μπορούσε να είναι ότι τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι έως και 30-35% ακριβότερα από τα αντίστοιχα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η διαφορά τιμής ήταν ένας σημαντικός λόγος στην έκθεση DAT Report 2024 και σε άλλες έρευνες για τη μη αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Έπαιξε ρόλο η ηλικία και το επίπεδο εκπαίδευσης των ερωτηθέντων

Η κατάσταση είναι διαφορετική όσον αφορά την ηλικία: όσο μεγαλύτερης ηλικίας ήταν οι συμμετέχοντες στην έρευνα, τόσο πιο έντονα απέρριπταν την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Σχεδόν οι μισοί (49%) των ατόμων άνω των 40 ετών θα ήθελαν να αρθεί εντελώς η επερχόμενη απαγόρευση των θερμικών μοτέρ. Μεταξύ των ατόμων κάτω των 30 ετών, σχεδόν το ένα τέταρτο (24%) είναι υπέρ της εφαρμογής του κανονισμού της Ε.Ε. από το 2035. Ωστόσο, πολλά άτομα κάτω των 40 ετών, δηλαδή περίπου το 30%, πιστεύουν επίσης ότι θα είχε νόημα η αναβολή της απαγόρευσης.

Σύμφωνα με την έρευνα, το επίπεδο εκπαίδευσης σχετίζεται επίσης με την τάση υπέρ ή κατά της απαγόρευσης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Μόνο το 35% των ερωτηθέντων με απολυτήριο λυκείου και το 36% με πανεπιστημιακό πτυχίο θα απέρριπτε εντελώς την κατάργηση των θερμικών μοτέρ. Αντίθετα, το 53% των ερωτηθέντων με απολυτήριο ανώτερης σχολής είναι υπέρ της πλήρους άρσης του μέτρου, όπως και το 56% των ατόμων με απολυτήριο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
 
Εσένα ποια είναι η άποψή σου; Να μην απαγορευτούν καθόλου τα θερμικά μοτέρ, να καταργηθούν -όπως έχει αποφασιστεί- το 2035 ή να μετατεθεί η ημερομηνία για αργότερα;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις