Η Honda ετοιμάζει να ταράξει τα νερά της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρουσιάζοντας μέσα στο 2024 ένα SUV μοντέλο που θα είναι βασισμένο στο CR-V, θα έχει κινητήρα υδρογόνου και ταυτόχρονα θα φορτίζει με ρεύμα! Το απόλυτο αυτοκίνητο ή όνειρο θερινής νυκτός;
Πάνω από 20 χρόνια η Honda ασχολείται με το υδρογόνο
Ήδη από το 2002, η Honda είχε βγάλει στην παραγωγή και είχε μισθώσει σε εταιρίες στις ΗΠΑ και της Ιαπωνία το FCX, ένα όχημα με κυψέλες καυσίμου. Μάλιστα το 2016 παρουσίασε το Clarity Fuel Cell, τον ανταγωνιστή του Toyota Mirai, όπου διέθετε φουτουριστική σχεδίαση, χώρους για πέντε άτομα και αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα, με τη παραγωγή του να σταματάει το 2010, αφού δεν κατάφερε να κερδίσει το κοινό στα 4 χρόνια παρουσίας του. Όμως η ιαπωνική εταιρία δεν πτοήθηκε και πριν λίγο καιρό παρουσίασε στις ΗΠΑ, ένα νέο αυτοκίνητο υδρογόνου βασισμένο στο CR-V που θα λανσαριστεί επίσημα το 2024.
Υπάρχουν σίγουρα δύο λόγοι για τους οποίους η Honda εξακολουθεί να εμμένει στην ιδέα του υδρογόνου. Πρώτον, έχουν ήδη επενδυθεί δεκάδες εκατομμύρια για την επέκταση του δικτύου υδρογόνου της Καλιφόρνιας και, δεύτερον, η Honda κυνηγάει το φιλόδοξο σχέδιο της, ώστε να προσφέρει μόνο οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου έως το 2040.
Θα μπαίνει στην πρίζα σαν ένα «κλασσικό» Plug-In μοντέλο
Όπως προαναφέραμε η είδηση δεν έχει να κάνει ότι η Honda θα παρουσιάσει ένα νέο όχημα υδρογόνου με βάση το CR-V το 2024, αλλά ότι σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα αυτοκίνητα με κυψέλες καυσίμου, η μπαταρία του SUV θα μπορεί να φορτιστεί και με εξωτερική παροχή ρεύματος (π.χ wallbox ή σταθμό φόρτισης). Αυστηρά μιλώντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το μοντέλο θα φοράει ένα Plug-in υβριδικό κινητήρα υδρογόνου.
Ιδανικά θα κινείται με ρεύμα στην πόλη και υδρογόνο στο ταξίδι
Βεβαία αυτή η ιδέα δεν είναι εντελώς καινούργια, αφού η Mercedes έχει ήδη παρουσιάσει στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτη την GLC F-Cell, που συνδυάζει την τεχνολογία κυψελών καυσίμου με μια μπαταρία 13kWh, δίνοντας τη δυνατότητα στο μοντέλο να λειτουργεί και με ηλεκτρισμό και με υδρογόνο. Αν και λογικά η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία δεν θα είναι μεγάλη (στη GLC δεν ξεπερνά τα 50 χλμ), σαν στόχο έχει ο οδηγός να μην εξαρτάται αποκλειστικά από το (ακόμα) αραιό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Σε ιδανικές συνθήκες, το αυτοκίνητο θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν αμιγώς ηλεκτρικό μέσα στην πόλη και σαν όχημα υδρογόνου σε μεγάλες αποστάσεις.
Το νέο SUV υδρογόνου της Honda πρόκειται να κατασκευαστεί στο Performance Manufacturing Center (PMC) στο Οχάιο. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να υπάρχει πλάνο για παραγωγή μεγάλου αριθμού αντιτύπων, αφού τα αυτοκίνητα στο συγκεκριμένο εργοστάσιο φτιάχνονται στο «χέρι», ενώ η εταιρία δεν έχει ακόμα ανακοινώσει αν το συγκεκριμένο μοντέλο έρθει και στην Ευρώπη.
Έρχεται το 2024 και θα βασίζεται στο CR-V!
Θα καίει υδρογόνο, αλλά θα φορτίζει και με ρεύμα!
Το έχει κάνει και η Mercedes με τη GLC F-Cell!
Ηλεκτρισμό στην πόλη, υδρογόνο στο ταξίδι!
Πως σου φαίνεται; Είναι λύση ή τίποτα δεν θα ξεπεράσει την ευκολία της βενζίνης;