autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντίθετη στους δασμούς των κινεζικών!

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντίθετη στους δασμούς των κινεζικών!

3/2/2025

Αγγίζουν το 35,5% της αξίας, αντίθετοι ακόμα και οι γερμανικοί κατασκευαστές.
Οι δασμοί επηρεάζουν και τις εξαγωγές προς Κίνα και επιβαρύνουν όσα μοντέλα τους κατασκευάζονται εκεί.
Γερμανία και Κίνα «ενώνονται» με προσφυγές κόντρα στην ΕΕ.
Αν δεν υπάρχει συμφωνία, αναμένεται να ζημιωθούν οι καταναλωτές.

Αγγίζουν το 35,5% της αξίας, αντίθετοι ακόμα και οι γερμανικοί κατασκευαστές.

Οι τιμωρητικοί δασμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα δεν  αφορούν μόνο τους κινεζικούς κατασκευαστές. Μάλιστα, ακόμα και οι μεγάλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες τάσσονται ενάντια σε αυτούς, ενώ μάλιστα έχουν προβεί σε νομικές κινήσεις κατά αυτών. Οι δασμοί αυτοί, που κυμαίνονται από 17,0% έως 35,3%, προστίθενται στους κανονικούς δασμούς του 10%. Τι σχέση, όμως, έχουν με αυτούς οι ευρωπαίοι κατασκευαστές; Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία απορρίπτει τους δασμούς για συγκεκριμένους λόγους. Αρχικά, η βιομηχανία αυτοκινήτων είναι διεθνώς ενσωματωμένη, με ορισμένους κατασκευαστές να είναι συνδεδεμένοι με κινεζικές εταιρείες ή να παράγουν μοντέλα στην Κίνα για την ευρωπαϊκή αγορά. Η βιομηχανία της Ευρώπης φοβάται επίσης τα «αντίποινα» από την Κίνα που θα μπορούσαν να κάνουν τις γερμανικές εξαγωγές προς τα εκεί ακριβές και δύσκολες. Τελευταία, η BMW και η Tesla υπέβαλαν προσφυγή στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αντίστοιχα, πρόσφατα, αρκετοί Κινέζοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως οι BYD, Geely, SAIC και η ομπρέλα των Κινέζων εξαγωγέων αυτοκινήτων CCCME, προχώρησαν επίσης σε αυτό το βήμα. Ο Κινέζος κατασκευαστής SAIC, ο οποίος «στοχοποιήθηκε» με το μέγιστο ποσοστό 35,3%, προσέφυγε επίσης στο Δικαστήριο της ΕΕ. Συγκεκριμένα, διαμαρτυρήθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έλαβε υπόψη τα επιχειρήματα του κατασκευαστή κατά τον καθορισμό του επιπέδου του δασμού.

Οι δασμοί επηρεάζουν και τις εξαγωγές προς Κίνα και επιβαρύνουν όσα μοντέλα τους κατασκευάζονται εκεί.

Με τους τιμωρητικούς δασμούς, η ΕΕ επεμβαίνει μαζικά στο εμπόριο αυτοκινήτων για να προστατεύσει τη βιομηχανία αυτοκινήτων της Ευρώπης. Μια έρευνα της ΕΕ είχε δείξει ότι οι κινεζικοί κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων επωφελούνται αισθητά από αθέμιτες επιδοτήσεις. Τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα προσφέρονται στην ευρωπαϊκή αγορά σε τεχνητά χαμηλότερες τιμές χάρη στη στήριξη του κινεζικού κράτους, το οποίο παρέχει χαμηλότοκα δάνεια, χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές και πολλές άλλες προνομιακές παροχές. Συνολικά, η ΕΕ εκτιμά ότι τα οχήματα από την Κίνα θα απολαμβάνουν πλεονέκτημα τιμής 20% σε σχέση με τα αυτοκίνητα που προσφέρονται χωρίς επιδοτήσεις. Οι Ευρώπη αποσκοπεί στο να χρησιμοποιήσει τους δασμούς για να εξασφαλιστεί το μακροπρόθεσμο μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πιο πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε θέσει σε εφαρμογή τους ανακοινωθέντες τιμωρητικούς δασμούς. Επίσης, διευκρινίζεται πως οι εταιρείες που συνεργάζονται με την ΕΕ επιβαρύνονται με 21,3%, ενώ οι μη συνεργαζόμενες εταιρείες επιβαρύνονται με τη μέγιστη τιμή και οι συγκεκριμένοι δασμοί θα ισχύουν για 5 χρόνια.

Γερμανία και Κίνα «ενώνονται» με προσφυγές κόντρα στην ΕΕ.

Οι γερμανικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων πλήττονται επίσης, καθώς παράγουν αυτοκίνητα στην Κίνα για εξαγωγή στην Ευρώπη. Αυτοί, αντιτίθενται έντονα στους τιμωρητικούς δασμούς. Φοβούνται επίσης αντεκδίκηση από την Κίνα που θα μπορούσε να επηρεάσει τις δραστηριότητές τους στην σημαντική αγορά πωλήσεων και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση ψήφισε κατά των τιμωρητικών δασμών. Στις 20 Αυγούστου 2024, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μείωσε τους προγραμματισμένους τιμωρητικούς δασμούς, κυρίως για μοντέλα των κατασκευαστών Geely και SAIC, αλλά και για άλλες μάρκες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Κίνα και τα εξάγουν στην Ευρώπη. Προσθέτοντας στους συνήθεις δασμούς του 10%, το μέγιστο ποσοστό του 45,3% αυξάνει την τιμή των επηρεαζόμενων μοντέλων κατά το ήμισυ. Η διαδικασία είναι συνήθως τέτοια ώστε η ΕΕ πρέπει τώρα να διαμορφώσει απάντηση στην προσφυγή μέσα σε δύο μήνες, ενώ στην συνέχεια μπορεί να διαρκέσει μέχρι και 18 μήνες. Η κινεζική κυβέρνηση έχει επίσης ανακοινώσει την αντίθεσή της. Η χώρα δεν συμφωνεί ούτε αποδέχεται τους τιμωρητικούς δασμούς και έχει ήδη καταθέσει προσφυγή στο πλαίσιο του μηχανισμού επίλυσης διαφορών του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) με το αποτέλεσμα να είναι αβέβαιο. Οι συνομιλίες συνεχίζονται τώρα σε τεχνικό επίπεδο. Για σύγκριση, από τις 27 Σεπτεμβρίου 2024, οι ΗΠΑ επιβάλλουν 100% εισαγωγικό δασμό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα.

Αν δεν υπάρχει συμφωνία, αναμένεται να ζημιωθούν οι καταναλωτές.

Είναι ακόμα εντελώς ασαφές εάν οι τιμωρητικοί δασμοί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα θα μεταφερθούν στους καταναλωτές. Ένα πράγμα είναι σίγουρο, αν δεν μεταφερθούν στους αγοραστές, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αναγκαστούν να τους πληρώσουν από την τσέπη τους. Ο υπολογισμός της τιμής από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν είναι διαφανής διαδικασία. Εξαρτάται από την ατομική έκπτωση που προσφέρεται στους αγοραστές αυτοκινήτων, τους αγοραστές στόλων και το μείγμα προϊόντων του κατασκευαστή. Αν ένας κατασκευαστής προσφέρει ηλεκτρικά αυτοκίνητα, υβριδικά και βενζινοκίνητα, ενδέχεται να παρασυρθεί και να μεταφέρει το επιπλέον κόστος σε άλλες παραλλαγές μοντέλων, ώστε οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μην αυξηθούν πολύ. Τέλος, η κινεζική κυβέρνηση έχει δώσει οδηγίες στις εγχώριες εταιρείες να δίνουν προτεραιότητα σε χώρες της ΕΕ που είχαν ψηφίσει κατά των τιμωρητικών δασμών. Εκτός από τη Γερμανία, η Ουγγαρία, η Μάλτα, η Σλοβακία και η Σλοβενία ψήφισαν κατά των επιπλέον δασμών.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις