autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Κορυφαίοι κατασκευαστές ανταλλακτικών θέλουν τους θερμικούς κινητήρες

Κορυφαίοι κατασκευαστές ανταλλακτικών θέλουν τους θερμικούς κινητήρες

23/10/2024

Στην ίδια γραμμή με κυβερνήσεις και εταιρείες αυτοκινήτων
Δεν είναι κατά των ηλεκτροκινητήρων και μάλιστα πιστεύουν στην επικράτησή τους
Στηρίζουν θερμά τα ηλεκτροκαύσιμα και το υδρογόνο
Εκπρόσωποι της Mercedes βλέπουν θερμικούς κινητήρες και την επόμενη δεκαετία

Στην ίδια γραμμή με κυβερνήσεις και εταιρείες αυτοκινήτων

Ο χρόνος συνεχίζει να κυλά αδιάκοπα και οι εξελίξεις σχετικά με το φλέγον θέμα του μέλλοντος των κινητήρων εσωτερικής καύσης συνεχίζουν αδιάκοπα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει σταθερά εντός πλάνου για ένα μέλλον με κινητήρες δίχως εκπομπές άνθρακα και επικράτηση των ηλεκτρικών, όμως οι πιέσεις από τις αντίθετες φωνές, όλο και πληθαίνουν. Από την μια οι κυβερνήσεις των κρατών που στέκονται απέναντι, με εξέχουσα αυτή της Γερμανίας και της Ιταλίας. Από την άλλη, ο ολοένα και αυξανόμενος αριθμός εταιρειών οι οποίες απομακρύνονται από το σενάριο της ηλεκτροποίησης.

Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές ήταν μέχρι πρότινος υποστηρίκτριες των αρχικών στόχων της Ε.Ε. και πλέον ζητούν τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα μοντέλα που θα ακολουθήσουν και μετά το 2035. Τώρα, στη… μάχη αυτή έρχονται να τοποθετηθούν και εκπρόσωποι άλλων κλάδων, όπως της κατασκευής ανταλλακτικών αυτοκινήτων. Ο λόγος για την Mahle, μια εκ των κορυφαίων εκπροσώπων του χώρου των ανταλλακτικών, η οποία, μέσω του Διευθύνοντα Συμβούλου της, Αrnd Franz, συντάχθηκε υπέρ της άρσης των απαγορεύσεων για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Δεν είναι κατά των ηλεκτροκινητήρων και μάλιστα πιστεύουν στην επικράτησή τους

Σε δηλώσεις του στο έντυπο μέσο Faz, ο Γερμανός τόνισε : «Πρέπει να ανασκευάσουμε και να αρθεί η πλήρης απαγόρευση των μοντέλων που θα εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως αποφάσισε η Ε.Ε.» . Το ιδιαίτερο της υπόθεσης είναι πως η Mahle, εκτός του ότι αποτελεί μια εκ των κορυφαίων προμηθευτριών παγκοσμίως, πρόσφατα έκανε αίσθηση μέσω των καινοτομιών που εισήγαγε στον τομέα της ηλεκτροκίνησης (μάλιστα βραβεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση Προμηθευτών Αυτοκινήτων- CLEPA- για το σύστημα ψύξης λαδιού στους ηλεκτρικούς κινητήρες).

Όπως γίνεται αντιληπτικό, η γερμανική εταιρεία δεν είναι κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ίσα-ίσα, έχει καταστήσει σαφές ότι εντός των κύκλων της, διατηρείται η πεποίθηση πως η ηλεκτροκίνηση δεν θα αργήσει να γίνει η κυρίαρχη τεχνολογία στον χώρο. Ωστόσο, επισημαίνεται πως οι στόχοι για την μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι αρκετά φιλόδοξοι και δεν μπορούν να επιτευχθούν μονάχα με την ηλεκτροκίνηση.

Στηρίζουν θερμά τα ηλεκτροκαύσιμα και το υδρογόνο

Συγκεκριμένα, ο Franz ανέφερε ότι το βάρος πρέπει να δοθεί στην αξιοποίηση εναλλακτικών καυσίμων όπως τα e-fuels (ηλεκτροκαύσιμα) και το υδρογόνο (θυμίζουμε ότι η Τοyota έχει επενδύσει ιδιαίτερα στην αξιοποίησή του), καθώς αυτά θα βοηθήσουν στην απαλλαγή από το διοξείδιο του άνθρακα, δίνοντας παράλληλα μια «χείρα βοηθείας» στην ηλεκτροκίνηση: «Για να έχουμε επιτυχή αποτελέσματα ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, πρέπει να προβούμε σε αναπροσαρμογές ταχύτερα. Σε αυτό θα μας βοηθήσουν οι βιώσιμοι κινητήρες εσωτερικής καύσης».

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι ο Franz δεν είναι ο μόνος εκπρόσωπος του χώρου των ανταλλακτικών που έχουν εκφραστεί δημόσια. Κι άλλες φωνές από τον κλάδο αυτό, όπως ο Stefan Hartung, Διευθύνων Σύμβουλος της Bosch, πραγματοποίησε πρόσφατα ομιλία στα μέσα ενημέρωσης, ξεκαθαρίζοντας ότι θεωρεί πως η ανάγκη για την ύπαρξη κινητήρων εσωτερικής καύσης θα εξακολουθήσει να υφίστανται σε παγκόσμια κλίμακα για τουλάχιστον 30 με 35 έτη ακόμη.

Εκπρόσωποι της Mercedes βλέπουν θερμικούς κινητήρες και την επόμενη δεκαετία

Ο εκπρόσωπος της Bosch φρόντισε να τοποθετηθεί και για τη θέση της Γερμανίας ως προς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης : «Δεν μπορείτε να αναγκάσετε τους πελάτες εκτός Ευρώπης να μην αξιοποιήσουν την τεχνολογία αυτή», υποννοώντας ότι η Γερμανία επιβάλλεται να δυναμώσει την θέση της στην παγκόσμια αγορά. Ακόμη, ο ίδιος αναφέρθηκε και στον καθυστερημένο ρυθμό εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης, τονίζοντας ότι όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αναφέρονται στην ανάγκη εξεύρεσης λύσεων και καινοτομιών στον τομέα αυτόν.

Στα μέσα του Φλεβάρη του 2024, ο Διεθύνων Σύμβουλος της Mercedes, Ola Kallenius, είχε αναφέρει στην εβδομαδιαία εφημερίδα της Γερμανίας Die Zeit, πως η εταιρεία που εκπροσωπεί θα συνεχίσει να πουλά μοντέλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035. Μάλιστα, τα αρχικά σχέδια των Γερμανών έκαναν λόγο για διακοπή παραγωγής θερμικών προς τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας, όμως ο ίδιος ο Kallenius ανέφερε ότι οι κινητήρες αυτοί θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται μέχρι και την επερχόμενη δεκαετία.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε