«Mανιώδης» η ανάπτυξη των δημόσιων σταθμών φόρτισης στην Γερμανία
Το κράτος διαθέτει παραπάνω από 145.000 δημόσια σημεία φόρτισης, τα οποία αυξάνονται συνεχώς.
Σημαντικά χειρότερη η αναλογία για γρήγορη φόρτιση, 111 ηλεκτρικά ανά σημείο φόρτισης.
Ακόμα και με τόσους σταθμούς φόρτισης, έχουν εγκατασταθεί πάνω από 900.000 «wall boxes».
17,3 ηλεκτρικά οχήματα ανά σταθμό φόρτισης η αναλογία στην Γερμανία
Στις μέρες μας, ακούγονται διαρκώς παράπονα για την έλλειψη δομών να υποστηρίξουν την φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Ενώ στην χώρα μας αυτό μπορεί να ισχύει, στην Γερμανία τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ο τρόπος να υπολογιστεί το πόσο επαρκή είναι τα σημεία φόρτισης σε μία χώρα είναι να καταμετρηθούν σε σχέση με τον αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων σε εθνικό επίπεδο. Αυτό θα αποφέρει μια πολύτιμη αναλογία. Αυτή είναι το πόσα ηλεκτρικά οχήματα αντιστοιχούν ανά σταθμό φόρτισης. Όσο εντυπωσιακό κι αν ακούγεται, η τιμή της αναλογίας αυτής Στην Γερμανία έχει πρόσφατα πέσει από τα 21 στα 17,3 ηλεκτρικά οχήματα ανά σταθμό φόρτισης, σύμφωνα με την Γερμανική Ένωση της Αυτοκινητοβιομηχανίας (VDA).
Το κράτος διαθέτει παραπάνω από 145.000 δημόσια σημεία φόρτισης, τα οποία αυξάνονται συνεχώς.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του Ιουλίου του 2024, από την Ομοσπονδιακή Ρυθμιστική Αρχή της Γερμανίας, υπήρχουν 142.793 σημεία διαθέσιμα για δημόσια φόρτιση στο κράτος. Μέχρι τη 1 Σεπτεμβρίου, είχαν προστεθεί άλλα 3.100, αποδεικνύοντας τον ταχύτατο ρυθμό ανάπτυξης των δομών στον συγκεκριμένο τομέα. Την ίδια στιγμή, η Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών αναφέρει πως, μέχρι τα μέσα του 2024, έχουν καταγραφεί 2,48 εκ. ηλεκτρικά οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των plug-in). Ωστόσο, μια όχι και τόσο θετική παρατήρηση ξεχωρίζει. Στο ένα τρίτο των 10.752 δήμων της Γερμανίας, δεν υπάρχει ούτε ένας δημόσιος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ το 73% δεν έχει καθόλου επιλογή για γρήγορη φόρτιση. Τουλάχιστον, όμως, η ανάπτυξη δείχνει σημάδια επέκτασης. Πέρυσι, το ήμισυ των δήμων δεν είχε καθόλου δημόσια υποδομή φόρτισης, ενώ ο αριθμός των δήμων χωρίς γρήγορη φόρτιση ήταν τόσο υψηλός όσο το 80%.
Σημαντικά χειρότερη η αναλογία για γρήγορη φόρτιση, 111 ηλεκτρικά ανά σημείο φόρτισης.
Όσον αφορά τη γρήγορη φόρτιση, ο εθνικός μέσος όρος είναι αυτή τη στιγμή 82,4 ηλεκτρικά οχήματα να μοιράζονται έναν σταθμό φόρτισης. Η VDA σύγκρινε την κατανομή σε επίπεδο κρατιδίου. Και αυτή η τιμή, επίσης, δείχνει την επέκταση του δημόσιου δικτύου φόρτισης. Πριν από έναν χρόνο, υπήρχαν 111 ηλεκτρικά οχήματα ανά σημείο γρήγορης φόρτισης. Ωστόσο, πρέπει να διευκρινιστεί πως η Ομοσπονδιακή Ρυθμιστική Αρχή αναφέρεται στη φόρτιση άνω των 22 kW ως γρήγορη φόρτιση, ενώ στη βιομηχανία, γρήγορη θεωρείται η φόρτιση ισχύος άνω των 150 kW.
Ακόμα και με τόσους σταθμούς φόρτισης, έχουν εγκατασταθεί πάνω από 900.000 «wall boxes»
Παρόλα αυτά, οι πληροφορίες σχετικά με την ποιότητα της φόρτισης στη Γερμανία από αυτήν την μελέτη είναι περιορισμένες, καθώς περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς φορτίζουν τα οχήματά τους στο σπίτι ή στην δουλειά. Σύμφωνα με τον ενεργειακό οργανισμό DENA, έχουν εγκατασταθεί περισσότερα από 900.000 wall boxes στη χώρα. Τέλος, αναμένονται υψηλότεροι ρυθμοί χρήσης σε αστικές περιοχές εάν συνεχίσει να αυξάνεται ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων. Με απλά λόγια, όπου ζει πολύς κόσμος, είναι πιο πιθανό να αγοραστούν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να χρησιμοποιούνται πιο συχνά οι σταθμοί φόρτισης. Ιδιαίτερα από τη στιγμή που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε μεγάλες πυκνοκατοικημένες πόλεις διαθέτουν λιγότερο ιδιωτικό χώρο στάθμευσης και συνεπώς δεν φορτίζονται πάντοτε στο σπίτι.