autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Μήπως πρέπει να επανεξεταστεί η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων;

Μήπως πρέπει να επανεξεταστεί η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων;

Μήπως πρέπει να επανεξεταστεί η απαγόρευση των θερμικών κινητήρων;

29/9/2024

Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, οι θερμικοί κινητήρες καταργούνται το 2035 στην Ε.Ε.
Η συνύπαρξη ηλεκτρικών και θερμικών κινητήρων θα μπορούσε να είναι η λύση.
Οι περισσότερες μάρκες βασίζονται ακόμη εμπορικά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Δύσκολη εξίσωση ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός των εταιρειών.

Σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο, οι θερμικοί κινητήρες καταργούνται το 2035 στην Ε.Ε.

Η Ε.Ε. σκοπεύει να απαγορεύσει την ανάπτυξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035. Όμως η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται σε στασιμότητα, και οι πολιτικοί φαίνεται πως έχουν εντελώς διαφορετικές ανησυχίες αυτή τη στιγμή.

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Nico Rosberg κουνάει το δεξί του χέρι πανηγυρικά, ενώ οδηγεί την AMG One στην πίστα δοκιμών στο Untertürkheim: «Αυτό είναι άρρωστο!», αναφωνεί. Τον κυριεύει η συγκίνηση όταν ακούει τον κινητήρα της Formula 1, τροποποιημένο για τον δρόμο, να ουρλιάζει με πάνω από 10.000 στροφές ανά λεπτό. Λίγο πριν από αυτό το στιγμιότυπο, ο οδηγός και το αυτοκίνητο κινούνταν πολύ ήσυχα, όταν το plug-in υβριδικό κινητήριο σύνολο -με τον V6 σε πρωταγωνιστικό ρόλο- λειτουργούσε αμιγώς ηλεκτρικά.
 

Η συνύπαρξη ηλεκτρικών και θερμικών κινητήρων θα μπορούσε να είναι η λύση.

Είναι ασυνήθιστο να βλέπεις τον Rosberg, που κατά τα άλλα ενδιαφέρεται πολύ για τη μείωση των ρύπων στους δρόμους, να βγαίνει εντελώς εκτός εαυτού, σε αυτό το βίντεο που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο YouTube, όταν ο βενζινοκινητήρας των 1,6 λίτρων ανέβασε στροφές. Υποκριτής επειδή εκφράστηκε τόσο ένθερμα για μία -όχι και τόσο πράσινη- οδηγική εμπειρία; Όχι! Ως λάτρης των αυτοκινήτων μπορείς να κάνεις και τα δύο: Να αγαπάς τους κινητήρες εσωτερικής καύσης με υψηλές στροφές και να εξακολουθείς να υποστηρίζεις ένα βιώσιμο και ηλεκτροκίνητο μέλλον. Αυτή η ισορροπία θα μας βοηθούσε σίγουρα στην τρέχουσα συζήτηση για το τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
 

Οι περισσότερες μάρκες βασίζονται ακόμη εμπορικά στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Ursula von der Leyen μόλις επανεξελέγη Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με την επανεκλογή της αυξάνονται οι ελπίδες για μεγαλύτερο πεδίο εφαρμογής των e-fuels. Ταυτόχρονα, αυξάνονται οι πιέσεις για ανατροπή της σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035, λόγω της τρέχουσας κατάστασης της αγοράς και των ανησυχιών για την οικονομία. Οι περισσότερες -αν όχι όλες οι- αυτοκινητοβιομηχανίες ανέβαλαν πρόσφατα ή και ακύρωσαν τα σχέδιά τους για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσα σε αυτή τη δεκαετία.

Οι συνθήκες ωστόσο έχουν αλλάξει. Η ηλεκτροκίνηση στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στις κρατικές επιδοτήσεις (βλ. προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά»), ενώ στη Γερμανία υπήρξε κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις μετά το ξαφνικό τέλος της κρατικής χρηματοδότησης.
 

Δύσκολη εξίσωση ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός των εταιρειών.

Προηγουμένως, η σταδιακή κατάργηση αποτελούσε βασική απαίτηση για πολλές μάρκες αυτοκινήτων και τους έδινε ασφάλεια να καταστρώσουν μακροπρόθεσμα τη στρατηγική τους. Από τη μία είναι ακόμη μεγάλη η ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, από την άλλη το πλαίσιο της Ε.Ε πιέζει ασφυκτικά τις εταιρείες για εξηλεκτρισμό. Έτσι, ο μακρόπνοος σχεδιασμός είναι εξαιρετικά δύσκολος.

Οι απαγορεύσεις και η αυστηρή εστίαση στην ηλεκτροκίνηση οδηγούν μόνο στη δημιουργία στρατοπέδων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν χρειάζεται να είναι αντίθετα -μπορούν να συνυπάρξουν και να οδηγήσουν στον στόχο των μηδενικών εκπομπών.

Πιστεύεις πρέπει να επανεξεταστεί από την Ε.Ε. η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης;
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις