autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Ο έξυπνος τρόπος να γίνουν τα e-fuels προσιτά στο μέλλον

Ο έξυπνος τρόπος να γίνουν τα e-fuels προσιτά στο μέλλον

30/1/2025

Νέα μελέτη προτείνει τα e-fuels να αναμειχθούν σε πρώτη φάση με τα υπάρχοντα καύσιμα.
Η αρχικά υψηλή τιμή παραγωγής τους απαιτεί έξυπνη στρατηγική προώθησης.
Εκτίμηση για αντικατάσταση της κοινής βενζίνης έως το 2037 και του diesel έως το 2042.
Οι φόροι και το περιθώριο κέρδους επιβαρύνουν την τελική τιμή τους.

Νέα μελέτη προτείνει τα e-fuels να αναμειχθούν σε πρώτη φάση με τα υπάρχοντα καύσιμα.

Μέχρι τώρα, τα συνθετικά καύσιμα που βασίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια ήταν πάνω κάτω ένα όμορφο σενάριο με αβέβαιη τιμή. Μια νέα μελέτη της Frontier Economics αναλύει συγκεκριμένα προσιτά e-fuels, καθώς και το πώς θα μπορούσε να οργανωθεί η εισαγωγή τους. Η καθοριστική ιδέα είναι πως ακόμα και πριν την μαζική παραγωγή του, μικρές ποσότητες του αρχικά ακριβού «καθαρού» καυσίμου θα μπορούσαν να αναμειχθούν με τα υπάρχοντα ορυκτά καύσιμα, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, προκειμένου να αυξηθεί σταδιακά η παραγωγή και να καταστεί το νέο συνθετικό καύσιμο προσιτό. Ο σχεδιασμός πραγματοποιήθηκε από την Ομοσπονδιακή Ένωση Μικρών και Μεσαίων Εταιρειών Ενέργειας (UNITI).

Η αρχικά υψηλή τιμή παραγωγής τους απαιτεί έξυπνη στρατηγική προώθησης.

Το δίλημμα που δημιουργείται είναι μεγάλο. Η εγκατάσταση εργοστασίων παραγωγής απαιτεί υψηλές επενδύσεις, που καθιστούν το οικολογικό καύσιμο πολύ ακριβό σε αρχικό στάδιο. Αν είναι ακριβό, κανείς δεν θα το χρησιμοποιήσει. Εάν, όμως, προσθέσουμε e-fuels στη συνήθη βενζίνη και το ντίζελ σε μικρές ποσότητες στην αρχή, η ζήτηση θα αυξηθεί σταδιακά και το επιπλέον κόστος θα παραμείνει εντός ορίων. Καθώς η ζήτηση αυξάνεται, το κόστος παραγωγής θα μειώνεται, και χάρη στις λεγόμενες οικονομίες κλίμακας, το καινοτόμο οικολογικό καύσιμο θα γίνεται ολοένα και φθηνότερο. Τα e-fuels θα παίξουν σημαντικό ρόλο στο να καταστεί ο υπάρχον στόλος αυτοκινήτων κλιματικά-ουδέτερος, ενόψει του επικείμενου τέλους των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Εκτίμηση για αντικατάσταση της κοινής βενζίνης έως το 2037 και του diesel έως το 2042.

Σύμφωνα με τη μελέτη «Σενάρια για την αγορά και την ανέλιξη των e-fuels στην οδική κυκλοφορία», τα οικολογικά καύσιμα θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν πλήρως τη βενζίνη στα πρατήρια καυσίμων από το 2037, ενώ το πετρέλαιο κίνησης από το 2042. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για την τιμή τους. Ενώ τα κόστη εκτιμώνται προς το παρόν υψηλά, η μελέτη αναμένει ότι τα μακροπρόθεσμα κόστη παραγωγής θα κυμαίνονται μεταξύ 1,10 ευρώ και 1,63 ευρώ ανά λίτρο για την «e-βενζίνη» και από 1,22 ευρώ έως 1,80 ευρώ ανά λίτρο για το «e-diesel». Αυτές οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι, ενώ η παραγωγή των e-fuels μπορεί να είναι ακριβή στην αρχή, υπάρχουν ενδείξεις ότι το κόστος μπορεί να μειωθεί σημαντικά με την πάροδο του χρόνου, καθιστώντας τα πιο προσιτά.

Οι φόροι και το περιθώριο κέρδους επιβαρύνουν την τελική τιμή τους.

Η τιμή στην οποία θα φτάσουν τα e-fuels στα πρατήρια καυσίμων εξαρτάται από το πόσο επιβαρύνονται με φόρους και τέλη. Συνεπώς, η πρώτη απαίτηση της UNITI είναι η απαλλαγή του καυσίμου από τον φόρο CO2, ο οποίος καταβάλλεται επί των ορυκτών καυσίμων. Αυτή τη στιγμή, ο φόρος CO2 ανέρχεται σε 12,7 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης και 14,2 λεπτά ανά λίτρο ντίζελ. Με την τρέχουσα τιμή αγοράς των 77 λεπτών ανά λίτρο βενζίνης και 73 λεπτών για ντίζελ, προστίθενται 65,5 λεπτά φόρου ενέργειας (47 λεπτά για το ντίζελ) στην τιμή. Το φορολογικό μείγμα συμπληρώνεται από το περιθώριο συνεισφοράς των πετρελαϊκών εταιρειών για την επεξεργασία και τη μεταφορά (5,5 λεπτά) και τον ΦΠΑ (περίπου 30 λεπτά για τη βενζίνη και 28 λεπτά για το ντίζελ). Τέλος, υπάρχει το περιθώριο κέρδους των εκμεταλλευτών πρατηρίων καυσίμων, το οποίο κυμαίνεται αυτή τη στιγμή μεταξύ τεσσάρων λεπτών (βενζίνη) και έντεκα (ντίζελ).

Είναι ενδιαφέρον να παρακολουθούμε πώς τα e-fuels μπορεί να αποτελέσουν τη λύση για τον μετασχηματισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας και τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σε ένα πιο φιλικό προς το κλίμα μέλλον!

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις