autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Οι Γερμανοί ετοιμάζουν e-fuels μέσω της ηλιακής ενέργειας

Οι Γερμανοί ετοιμάζουν e-fuels μέσω της ηλιακής ενέργειας

15/10/2024

Τo διοξείδιο του άνθρακα αφαιρείται κατά την παραγωγή των e-fuels («πράσινα» καύσιμα)
Θερμοκρασίες ως και 1.500 βαθμούς Κελσίου μετατρέπουν το βιοαέριο σε νερό και αέριο σύνθεσης
Στόχος η ετήσια παραγωγή αρκετών χιλιάδων λίτρων e-fuels
Ετοιμάζονται μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στην Ισπανία

Τo διοξείδιο του άνθρακα αφαιρείται κατά την παραγωγή των e-fuels («πράσινα» καύσιμα)

Με το 2035 να μην είναι τόσο μακριά όσο πραγματικά φαίνεται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη ψάχνουν τρόπους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στην επερχόμενη πραγματικότητα. Πιο συγκεκριμένα, από το έτος εκείνο κι έπειτα, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αποτελέσουν παρελθόν από όλα τα νέα μοντέλα παραγωγής. Πρόκειται για μια κατάσταση η οποία αποσκοπεί σε μια «πράσινη» πολιτική, ενθαρρύνοντας κινητήρια σύνολα τα οποία δεν θα έχουν περιβαλλοντικό αποτύπωμα και κατά συνέπεια, δεν θα καταναλώνουν «σκέτη» βενζίνη, πετρέλαιο και οποιοδήποτε καύσιμο ρυπαίνει σημαντικά.

Από την άλλη όμως, υπάρχει αυτός ο… αστερίσκος με τα ηλεκτροκαύσιμα ή e-fuels. Βλέπετε, δεν είναι όλες οι χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπέρ της κατάργησης των κινητήρων καύσης. Με μπροστάρα τη Γερμανία, το μπλοκ των «αντιφρονούντων», άσκησε σημαντική πίεση, η οποία απέδωσε καρπούς, διότι επήλθε συμφωνία για την χρήση των θερμικών με την προϋπόθεση της κατανάλωσης μη ρυπογόνων καυσίμων. Και εδώ «κουμπώνουν» τα e-fuels: Παράγονται με «πράσινο» τρόπο, διότι προέρχονται από σύνθεση δεσμευμένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και υδρογόνου μέσω χρήσης ηλεκτρικής ενέργειας. Μπορεί όπως και τα συμβατικά καύσιμα, να εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα κατά τη χρήση τους, όμως οι εκπομπές αυτές εξισορροπούνται με την ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα που αφαιρέθηκε στην παραγωγή τους!

Θερμοκρασίες ως και 1.500 βαθμούς Κελσίου μετατρέπουν το βιοαέριο σε νερό και αέριο σύνθεσης

Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, όλο το «ζουμί» τόσο της αξιοπιστίας, όσο και της αξιοποίησης των e-fuels, είναι η διαδικασία παραγωγής τους. Βέβαια, οι υψηλές προσδοκίες για μαζική παραγωγή οικολογικών καυσίμων που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κοντράρονται με την πραγματικότητα. Προς ώρας, η «ωμή» πραγματικότητα θέλει την παραγωγή ηλεκτροκαυσίμων μόνο σε μικροποσότητες και κυρίως για ερευνητικούς σκοπούς. Για παράδειγμα, το εγχείρημα της Porsche στην Νότια Χιλή, με e-fuels που παράγονται από αιολική ενέργεια ή η παραγωγή «πράσινης» μεθανόλης σε Γερμανία και Δανία.

Μια νέα μέθοδος που «ήρθε στο φως» από τη Γερμανία, αφορά την παραγωγή e-fuels μέσω της ηλιακής ενέργειας. Πιο συγκεκριμένα, στο Γύλιχ στα βόρεια της χώρας, μια νεοφυής επιχείρηση με την επωνυμία Synhelion (η οποία ιδρύθηκε από το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Ζυρίχης), διαθέτει εργοστάσιο ηλιακής ενέργειας. Μιλάμε για 218 κάτοπτρα τα οποία αντανακλούν το φως του ηλίου σε έναν κεντρικό πύργο ύψους 20 μέτρων. Ο πύργος αυτός λειτουργεί ως… φούρνος, στον οποίο παράγεται θερμότητα έως και 1.500 βαθμών Κελσίου, μια θερμοκρασία η οποία είναι αρκετά υψηλή για να μετατραπεί το βιοαέριο και το νερό σε αέριο σύνθεσης (πρόκειται για ένα αέριο μίγμα υδρογόνου και μονοξειδίου του άνθρακα που χρησιμοποιείται για την παραγωγή χημικών όπως η μεθανόλη) σε πρώτη φάση και σε δεύτερη, τη δημιουργία του ηλεκτροκαυσίμου.

Στόχος η ετήσια παραγωγή αρκετών χιλιάδων λίτρων e-fuels

Η παραγωγή των e-fuels στη Γερμανία, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του έτους, με στόχο την ετήσια παραγωγή αρκετών χιλιάδων λίτρων. Πρόκειται για - συνθετικό - αργό πετρέλαιο, το οποίο θα επεξεργάζεται σε συμβατικά διυλιστήρια.  Η παρούσα παραγωγή των e-fuels απέχει εξαιρετικά (σε επίπεδο αριθμών) από την αντίστοιχη της βενζίνης, όπως για παράδειγμα οι 28,6 εκατομμύρια τόνοι που παράχθηκαν και επεξεργάστηκαν το 2020 στη Γερμανία, αλλά είναι ένα πρώτο βήμα προς το μέλλον. Στόχος είναι η παραγωγή βιώσιμης κηροζίνης, στην οποία έχουν επενδύσει τόσο η θυγατρική, όσο και η μητρική εταιρεία της αεροπορικής Lufthansa Swiss, καθώς επιθυμεί να την χρησιμοποιήσει για την πρόσμιξη στα καύσιμα του στόλου της.

Παράλληλα με την έναρξη λειτουργίας του σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για e-fuels με την ονομασία «DAWN», η Synhelion μέσω ανακοίνωσής της, δείχνει να πιστεύει πως η τεχνολογία για την παραγωγή ηλιακών καυσίμων είναι έτοιμη για να λάβει μεγάλες διαστάσεις. Ο ομοσπονδιακός Υφυπουργός Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών της Γερμανίας, Hartmut Hoppner, δήλωσε στα εγκαίνια των εγκαταστάσεων στο Γύλιχ: «Οι δυνατότητες των ανανεώσιμων συνθετικών καυσίμων είναι τεράστιες. Για να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους στον τομέα των μεταφορών, θέλουμε εναλλακτικές λύσεις στα ορυκτά καύσιμα».

Ετοιμάζονται μεγαλύτερες εγκαταστάσεις στην Ισπανία

Οι εγκαταστάσεις στο Γύλιχ θα αποτελέσουν ένα τεστ για την έναρξη της διαδικασίας παραγωγής μεγαλύτερων ποσοτήτων ηλεκτροκαυσίμων από το συνηθισμένο. Το επόμενο βήμα θα είναι η λειτουργία ενός ακόμη μεγαλύτερου «φούρνου» στην Ισπανία, με πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες και λόγω του μεγέθους του μα και ελέω της μεγαλύτερης ηλιοφάνειας που επικρατεί στην Ιβηρική χώρα. Κλείνοντας, οι παρούσες πληροφορίες σχετικά με τις αναμενόμενες ποσότητες παραγωγής e-fuels δεν είναι αξιόπιστες. Σε επίπεδο Ε.Ε. οι στόχοι ορίζουν μια ποσόστωση από 2,6 έως 5,7 % «πράσινου» υδρογόνου και ηλεκτροκαυσίμων για χρήση στον ευρωπαϊκό τομέα μεταφορών ως το 2030.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις