Οι ελλείψεις φορτιστών κρατά τους ενοικιαστές μακριά από τα ηλεκτρικά
Η φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή είναι ως και 79% πιο ακριβή σε σχέση με ιδιωτικό
Μόλις τo 4% των ενοικιαστών έχει πρόσβαση σε πάρκινγκ με σταθμό φόρτισης
Με ηλεκτρικό μοντέλο το 8% των ενοικιαστών, μα το το 21% θέλει να αποκτήσει ένα
Το ζήτημα ταλανίζει ιδιαίτερα τη Γερμανία
Είναι γνωστό πως μια από τις χώρες της οποίας οι πολίτες… ζορίζονται ως προς την απόκτηση ηλεκτρικού μοντέλου, είναι η Γερμανία. Σύμφωνα με έρευνα η οποία πραγματοποιήθηκε στο συγκεκριμένο κράτος με σκοπό την εξεύρεση απαντήσεων στο ζήτημα αυτό, μια από τις κοινωνικές τάξεις με την χαμηλότερη προτίμηση προς τα ηλεκτρικά είναι αυτή των ενοικιαστών κατοικίας. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την Verivox, την πλατφόρμα σύγκρισης η οποία ειδικεύεται σε χρηματοπιστωτικά, ηλεκτρονικά και κοινωφελή ζητήματα. Ένας από τους βασικότερους λόγους για τους οποίους οι ενοικιαστές στη χώρα της βορειοδυτικής Ευρώπης αποφεύγουν την απόκτηση ηλεκτρικών μοντέλων, φαίνεται να είναι οι υποδομές φόρτισης.
Η φόρτιση σε δημόσιο φορτιστή είναι ως και 79% πιο ακριβή σε σχέση με ιδιωτικό
Πιο συγκεκριμένα, φαίνεται πως οι πολίτες της Γερμανίας δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι με τις παροχές που υπάρχουν για την τροφοδοσία των αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα στον ιδιωτικό τομέα και την έλλειψη που καταδεικνύεται εκεί. Παρά το γεγονός ότι όσοι είναι ενοικιαστές, έχουν το νομικό δικαίωμα (εδώ και μια τετραετία, καθώς το μέτρο αυτό έχει ισχύ από τα τέλη του 2020) σε ιδιωτικό σταθμό φόρτισης, η πλειοψηφία του κόσμου εξακολουθεί να βασίζεται στις δημόσιες υποδομές για την τροφοδοσία του αυτοκινήτου τους. Ακόμη, η έρευνα της Verivox υπογραμμίζει τις μεγάλες χρεωστικές διαφορές μεταξύ των υποδομών, καθώς το κόστος φόρτισης σε δημόσιο φορτιστή μπορεί να φτάσει έως και κατά 79% υψηλότερα νούμερα από ό,τι θα έφτανε σε ένα ιδιωτικό wallbox.
Μόλις τo 4% των ενοικιαστών έχει πρόσβαση σε πάρκινγκ με σταθμό φόρτισης
Από εκεί και πέρα, περίπου 6 στους 10 ερωτηθέντες δήλωσαν πως δε διαθέτουν ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, ενώ μόλις το 4% των ενοικιαστών έχει πρόσβαση σε πάρκινγκ το οποίο διαθέτει σταθμό φόρτισης. Από την άλλη, σε ό,τι αφορά τους ιδιοκτήτες ακινήτων, σχεδόν ένας στους τέσσερις διαθέτει ηλεκτρικό μοντέλο, και περίπου ένας στους πέντε έχει εγκαταστήσει ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, εξοπλισμένο με wallbox. Μάλιστα, το 60% των ιδιοκτητών οι οποίοι συμμετείχαν στην έρευνα, αποκριθήκαν θετικά σε ερώτηση για το αν θα μπορούσαν να εξοπλίσουν εκ των υστέρων το πάρκινγκ τους με έναν σταθμό φόρτισης για ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Με ηλεκτρικό μοντέλο το 8% των ενοικιαστών, μα το το 21% θέλει να αποκτήσει ένα
Ερωτηθέντες για τα μελλοντικά τους επενδυτικά πλάνα, το ποσοστό των ενοικιαστών που σκοπεύουν να αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο, φτάνει το 21%. Προς το παρόν, η έρευνα ανέδειξε ότι μόλις ένας στους δώδεκα νοικάρηδες διαθέτει ήδη στην κατοχή του μοντέλο με ηλεκτροκίνηση, ποσοστό που φτάνει μόλις το 8% και ενώ γνωρίζουμε πως τα νούμερα των πωλήσεων για ηλεκτρικά δεν πάνε καλά στη Γερμανία (τον Αύγουστο που μας πέρασε σημειώθηκε πτώση της τάξεως του 68,8%).
Σε κάθε περίπτωση, η έρευνα της Verivox βοήθησε να αναδειχθεί ένα πολύ ιδιαίτερο ζήτημα το οποίο δημιουργεί μεγάλες προκλήσεις για τον κόσμο των ηλεκτρικών: Αφενός, το ύψος του κόστους φόρτισης στις δημόσιες εγκαταστάσεις και αφετέρου, οι ελλείψεις που υπάρχουν στον τομέα των υποδομών φόρτισης.
Σχολιάστε |