autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Skoda Enyaq: Οδηγούμε την ανανεωμένη έκδοση του ηλεκτρικού SUV
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Skoda Enyaq: Οδηγούμε την ανανεωμένη έκδοση του ηλεκτρικού SUV

1/4/2025

Από 41.800 ευρώ στη χώρα μας
Ανασχεδιασμένη μάσκα και μικρές αλλαγές στις διαστάσεις
Πολυτελές εσωτερικό με οθόνη 14,6 ιντσών και τριζωνικό κλιματισμό
Έως 286 άλογα και πραγματική αυτονομία 385 χιλιόμετρα στη μικρή έκδοση

Από 41.800 ευρώ στη χώρα μας

Τέσσερα χρόνια μετά την αρχική του κυκλοφορία και με περισσότερα από 250.000 οχήματα να έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής, το Skoda Enyaq δέχεται ένα facelift που το φέρνει πιο κοντά στη σχεδιαστική γλώσσα «Modern Solid» των Τσέχων. Το Enyaq, που αποτέλεσε το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Skoda όταν λανσαρίστηκε στα τέλη του 2020, βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen, την ίδια που χρησιμοποιεί και το ID.3, το compact ηλεκτρικό της Volkswagen. Η αναενεωμένη έκδοση του Enyaq έρχεται με σημαντικές αλλαγές που αφορούν τόσο το εξωτερικό όσο και την εσωτερική του σχεδίαση, κι εμείς είχαμε την ευκαιρία να το δούμε από κοντά και να το δοκιμάσουμε στο δρόμο. Η τιμή εκκίνησης του ανανεωμένου μοντέλου ξεκινάει από τα 41.800 ευρώ για τη βασική έκδοση Enyaq 60, ανεβαίνοντας στα 49.500 ευρώ για τη δικίνητη Enyaq 85, ενώ στην κορυφή στέκεται η τετρακίνητη Enyaq 85 στα 52.100 ευρώ.

Ανασχεδιασμένη μάσκα και μικρές αλλαγές στις διαστάσεις

Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση του Enyaq ακολουθεί τη φιλοσοφία μικρότερου Elroq, το οποίο παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2024. Οι μεγάλοι, ενιαίοι προβολείς του προηγούμενου μοντέλου έχουν πλέον διαχωριστεί σε δύο ξεχωριστές μονάδες, με τους κύριους προβολείς με τεχνολογία matrix LED να επεκτείνονται στους πλευρικούς αεραγωγούς, οι οποίοι βελτιώνουν τη ροή του αέρα γύρω από τους μπροστινούς τροχούς. Η μεγάλη μάσκα μπροστά από το ψυγείο έχει γίνει στενότερη, με νέα σχεδιασμένη εισαγωγή αέρα από κάτω. Ταυτόχρονα, η μάσκα διαθέτει μικρά φωτιστικά στοιχεία που σύμφωνα με τη Skoda, θυμίζουν βλεφαρίδες. Όσον αφορά το υπόλοιπο αμάξωμα, δεν έχουν γίνει αξιοσημείωτες αλλαγές, με εξαίρεση το ανανεωμένο σχέδιο στα πίσω φανάρια. Παράλληλα, το Enyaq έχει αυξηθεί ελάχιστα σε μήκος (9 χλστ.), ενώ το ύψος έχει αυξηθεί κατά 6 χλστ.. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει επίσης οριακά, μόλις κατά ένα χιλιοστό.

Πολυτελές εσωτερικό με οθόνη 14,6 ιντσών και τριζωνικό κλιματισμό

Το εσωτερικό του Enyaq παραμένει επίσης κατά κύριο λόγο αμετάβλητο. Διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,3 ιντσών, ενώ στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται μία μεγάλη οθόνη αφής 14,6 ιντσών. Η Skoda έχει αυξήσει το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού, με το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και το αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών να διατίθενται πλέον στον βασικό εξοπλισμό. Έξι διαφορετικά χρώματα εσωτερικού συνδυασμένα με βιώσιμα υλικά αντικατοπτρίζουν τον νέο σχεδιασμό «Modern Solid» του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Το σαλόνι είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο επιτρέποντας ακόμη και σε ψηλούς ανθρώπους να κάθονται άνετα στη δεύτερη σειρά. Αυτό δεν έχει αλλάξει με την ανανέωση, ειδικά αφού οι διαστάσεις έχουν αυξηθεί ελαφρώς.

Έως 286 άλογα και πραγματική αυτονομία 385 χιλιόμετρα στη μικρή έκδοση

Τεχνικά, οι αλλαγές στο ανανεωμένο Enyaq είναι σχετικά περιορισμένες. Η Skoda προσφέρει δύο κινητήρες για το νέο μοντέλο, με ισχύ που κυμαίνεται από 204 έως 286 ίππους. Συγκεκριμένα, το Enyaq 60 ξεκινά με πίσω κίνηση και 204 ίππους, ακολουθούμενο από το Enyaq 85, που διατίθεται είτε με τετρακίνηση είτε με πίσω κίνηση. Η τετρακίνητη έκδοση έχει υποσχόμενη αυτονομία έως και 559 χιλιόμετρα  (WLTP) ενώ το μοντέλο με πίσω κίνηση υπόσχεται 588 χιλιόμετρα. Η αρχιτεκτονική 400 volt παρέχει ισχύ φόρτισης από 135 kW έως 175 kW, που επιτρέπει στην μπαταρία των 77 kWh να φορτίσει από 10% έως 80% σε 28 λεπτά. Όσον αφορά το Enyaq 60, που αποτελεί το βασικό μοντέλο της γκάμας, διαθέτει κινητήρα απόδοσης 204 ίππων και τροφοδοτείται από μια μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 59 kWh. Ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με μόνιμους μαγνήτες στον πίσω άξονα παρέχει μέγιστη ροπή 310 Nm στους πίσω τροχούς. Το όχημα με βάρος δύο τόνων, επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα σε 8,1 δλ. και μπορεί να φτάσει ταχύτητες έως και 160 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με τη Skoda, το νέο «μικρό» Enyaq έχει αυτονομία 437 χιλιομέτρων, αν και κατά την πρώτη διαδρομή, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειξε 385 χιλιόμετρα με την μπαταρία στο 94%.
 
Το ανανεωμένο Enyaq διαφέρει ελάχιστα από τον προκάτοχό του στη συμπεριφορά στο δρόμο. Με την προσαρμοστική ανάρτηση cruise control (DCC), προσφέρει μια ευρεία αίσθηση οδήγησης, ωστόσο, ειδικά στη λειτουργία Comfort ταλαντεύεται αισθητά πάνω από λακκούβες και το βάρος γίνεται αντιληπτό όταν στρίβει με υψηλή ταχύτητα. Το προοδευτικό τιμόνι με μεταβλητή σχέση γίνεται ευχάριστο στη λειτουργία οδήγησης Sport. Αδύναμο σημείο του αυτοκινήτου αποτελούν τα φρένα, καθώς το Enyaq 60 συνδυάζει αεριζόμενους δίσκους φρένων με μονοπίστονες δαγκάνες στον μπροστινό άξονα, ενώ στον πίσω άξονα χρησιμοποιούνται ταμπούρα. Αυτά είναι ιδανικά για την ανάκτηση ενέργειας, αλλά ο οδηγός αισθάνεται το φρενάρισμα αρκετά μουδιασμένο.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις

Nea enotitia
AUDI