13 φωτογραφίες »

Έρευνα: Εύκολα «θύματα» τα αυτοκίνητα με KeyLess GO

Διαβάστηκε από 28039 αναγνώστες - 24/8/2020

Δεν είναι πλέον μυστικό ότι τα μοντέλα με σύστημα χωρίς κλειδί (keyless-go) είναι εύκολα... θύματα για τους κλέφτες αυτοκινήτων. Παρόλ αυτά, οι κατασκευαστές παίρνουν το χρόνο τους, ώστε να βρουν μια λύση. Πώς θα προστατευτείτε από μια κλοπή και περισσότερα για το σύστημα keyless-go μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω

 
 
Το σύστημα keyless-go είναι πάνω απ όλα ένα πράγμα: άνετο. Επειδή οι οδηγοί πρέπει να έχουν απλώς μόνο το κλειδί του αυτοκινήτου επάνω τους, ώστε να ανοίξουν το αυτοκίνητό τους. Το όχημα αναγνωρίζει αυτόματα το κλειδί μέσω ραδιοσήματος και απασφαλίζει τις πόρτες. Στη συνέχεια, βέβαια, πρέπει και ο κινητήρας να ξεκινήσει μόνο με το πάτημα ενός διακόπτη. Θα βάλετε το κλειδί στην κλειδαριά της μίζας; Δεν είναι πλέον απαραίτητο.
Ωστόσο, όσο άνετο είναι αυτό το σύστημα, τόσο επικίνδυνο είναι επίσης, επειδή οι κλέφτες έχουν εύκολη δουλειά με τα αυτοκίνητα, που εφοδιάζονται με συστήματα keyless-go.


Πώς λειτουργεί το σύστημα keyless-go;
Το keyless-go κλειδί αυτοκινήτου είναι εξοπλισμένο με έναν αναμεταδότη, ο οποίος στέλνει συνεχώς ένα ραδιοσήμα. Ένας αντίστοιχος δέκτης είναι εγκατεστημένος στο αυτοκίνητο. Όταν το σήμα είναι αρκετά ισχυρό, ο δέκτης υποθέτει ότι το κλειδί είναι κοντά. Αν η χειρολαβή της πόρτας τραβηχτεί τότε, το αυτοκίνητο ξεκλειδώνει αυτόματα. Γι αυτό το λόγο, κάθε κλειδί αυτοκινήτου στέλνει το δικό του κρυπτογραφημένο σήμα, ώστε να μην υπάρξουν «μπερδέματα». Παρεμπιπτόντως: Το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα keyless-go ήταν η Mercedes S-Class (W220), που κυκλοφόρησε το 1998. Το «κλασικό» κλειδί αυτοκινήτου αντικαταστάθηκε από μια κάρτα εκπομπής ραδιοσημάτων...



Πώς και είναι τόσο εύκολο να σπάσει το keyless-go;
Δυστυχώς, δεν απαιτούνται και μαθήματα... μαγείας, για να σπάσει ένα αυτοκίνητο με σύστημα keyless-go. Αυτό οφείλεται, κυρίως, στο σήμα που στέλνει το κλειδί του αυτοκινήτου. Μπορεί να αναχαιτιστεί και να επεκταθεί με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Αυτό επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ανοίγει ακόμα κι αν το κλειδί δεν είναι πλέον κοντά. Επομένως, το σήμα ενισχύεται τεχνητά, για να κάνει τον παραλήπτη να πιστέψει ότι το κλειδί είναι αρκετά κοντά, ώστε να ξεκλειδώσει το αυτοκίνητο. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν οι κλέφτες να ανοίξουν ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο και να θέσουν σε λειτουργία τον κινητήρα του, παρόλο που το κλειδί είναι, για παράδειγμα, στο διαμέρισμα του ιδιοκτήτη του οχήματος. Και, μάλιστα, χωρίς να αφήσουν ίχνη.
Αν και είναι γνωστό εδώ και χρόνια ότι το σύστημα υστερεί σε ζητήματα ασφαλείας, οι κατασκευαστές συνεχίζουν να αφιερώνουν χρόνο για να βρουν νέες λύσεις. Μόνο λίγα αυτοκίνητα στην αγορά είναι πλέον εξοπλισμένα με πρόσθετη τεχνολογία, που επιτρέπει στο δέκτη να αναγνωρίζει αν το κλειδί του αυτοκινήτου βρίσκεται πραγματικά μέσα σε αυτό ή αν λαμβάνει μόνο το ραδιοσήμα ώστε να το ξεκλειδώσει. Αυτή είναι η λεγόμενη τεχνολογία ultra-wide-band (UWB) και χρησιμοποιείται, κυρίως, σε μοντέλα της Jaguar Land Rover. Πάντως, και το VW Golf 8 είναι εξοπλισμένο με τεχνολογία UWB.



Τι λέει η ασφάλιση του αυτοκινήτου;
Όποιος έχει ασφαλίσει το αυτοκίνητό του με πλήρη ή μερική κάλυψη, λαμβάνει αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία. Κατά κανόνα, δίνεται ένα χρονικό περιθώριο τεσσάρων εβδομάδων. Αν το αυτοκίνητο δεν επανεμφανιστεί μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, η ασφάλεια αποζημιώνει τον ιδιοκτήτη με την αξία, που είχε το αυτοκίνητο τη στιγμή της κλοπής. Αν βρεθεί το αυτοκίνητο, η ασφάλεια πληρώνει τις τυχόν επισκευές. Είναι σημαντικό η κλοπή να δηλώνεται αμέσως στην αστυνομία και στην ασφαλιστική εταιρεία. Η ειδοποίηση προς την αστυνομία αποτελεί προϋπόθεση για την ανάληψη της ζημιάς από την ασφαλιστική