Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Η κινέζικη Svolt φέρνει μπαταρία με ζωή 1 εκ. χλμ. και ταχεία φόρτιση

Η κινέζικη Svolt φέρνει μπαταρία με ζωή 1 εκ. χλμ. και ταχεία φόρτιση

Θα φορτίζει ως και πέντε φορές την χωρητικότητά της
Με σχεδόν διπλάσια διάρκεια ζωής από τις σημερινές μπαταρίες
Η παραγωγή αναμένεται για το τέλος του 2024
Αναμένονται μπαταρίες με εξαπλάσια ισχύ και ως 20% ανώτερη ενέργεια

Θα φορτίζει ως και πέντε φορές την χωρητικότητά της

Η αγορά των ηλεκτρικών εξακολουθεί να απασχολεί ιδιαίτερα τον κόσμο της αυτοκίνησης και ιδιαίτερα τον «κινεζικό άξονα», ο οποίος αποτελεί τον - ίσως - δυνατότερο παίκτη της αγοράς αυτής. Οι εταιρείες κάνουν τα βέλτιστα για την επίτευξη προόδου τόσο στα ίδια τα μοντέλα, όσο και τα παρελκόμενά τους. Η τελευταία παρουσίαση ήλθε από την Svolt, κινέζικη εταιρεία που ειδικεύεται στην κατασκευή μπαταριών, η οποία και παρουσίασε τρία νέα μοντέλα μπαταριών, τα οποία βασίζονται σε έναν καινοτόμο τύπο κυψελών και υπόσχονται υψηλότατες αποδόσεις. Ο λόγος για την μπαταρία «5C», η οποία, όπως δηλώνουν οι κατασκευαστές, φορτίζει έως και με την πενταπλάσια ισχύ φόρτισης της ίδιας της χωρητικότητάς της. Για παράδειγμα, αν το μέγεθος μιας μπαταρίας είναι 60 kWh, η ισχύς φόρτισης θα έφτανε ως τα 300 kW.

Με σχεδόν διπλάσια διάρκεια ζωής από τις σημερινές μπαταρίες

Τέτοιες ταχύτητες σπάνια συναντώνται στην παρούσα αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων και τη δυναμική των μπαταριών που αυτά φέρουν. Σκεφτείτε ότι μια μπαταρία 50 kWh θα μπορούσε να φτάσει από το 10% στο 80% με μια φόρτιση διάρκειας 10 λεπτών. Υπάρχουν όμως κι άλλοι, εξίσου σημαντικοί τομείς για τους οποίους η κινεζική εταιρεία φαίνεται να έχει επενδύσει. Ένας από αυτούς είναι ο κύκλος ζωής της μπαταρίας, ο οποίος, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία των κατασκευαστών, αναμένεται να φτάσει στο διπλάσιο των περισσότερων συμβατικών μπαταριών από ιόντα λιθίου. Συγκεκριμένα, από τον μέσο όρο τον 2.000 κύκλων φόρτισης, η μπαταρία της Svolt αναμένεται να φτάνει έως και τους 3.500 κύκλους φόρτισης. Ως παράδειγμα, μια μέση κατανάλωση της τάξης των 20 kWh στα 100 χλμ. , όσο περίπου είναι η κατανάλωση των σύγχρονων ηλεκτρικών μοντέλων, θα διαρκούσε περίπου για 1.000.000 χλμ. .

Η παραγωγή αναμένεται για το τέλος του 2024

Οι στόχοι των κατασκευαστών της Svolt δεν σταματούν εκεί, καθώς μελετούν και άλλους τομείς όπως η βελτίωση στις συνθήκες κι αντοχές της μπαταρίας, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος ανάφλεξης και πυρκαγιάς. Οι μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου είναι ένα θέμα το οποίο απασχολεί γενικότερα την κινεζική αγορά και εταιρείες όπως η Geely και BYD, οι οποίες εταιρείες κι αυτές με την σειρά τους αναζητούν την εξεύρεση λύσης για το χαμηλό κόστος κατασκευής. Επιστρέφοντας όμως στον κύριο πρωταγωνιστή μας, δηλαδή την Svolt, αν και δε γνωρίζουμε με ακρίβεια λεπτομέρειες όπως το κόστος μιας τέτοιας μπαταρίας, ξέρουμε την εκκίνηση της παραγωγής. Όπως έχει ανακοινώσει η ίδια η εταιρεία, οι διαδικασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο 2024 και συγκεκριμένα στα τέλη του έτους.

Αναμένονται μπαταρίες με εξαπλάσια ισχύ και ως 20% ανώτερη ενέργεια

Εξίσου ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Svolt βρίσκεται σε καλό δρόμο και με ακόμη δύο της projects, τις μπαταρίες με λίθιο-νικέλιο-μαγγάνιο-κοβάλτιο. Οι μονάδες με τον συγκεκριμένο τύπο κυψελών θα μπορούσαν να κάνουν την φόρτιση 10% - 80% σε πέντε λεπτά, ενώ η αυτονομία τους θα μπορούσε να διανύσει αποστάσεις «πολύ ανώτερες από 1.000 χλμ.» με βάση τα λεγόμενα των κατασκευαστών. Τέλος, ο τρίτος αναμενόμενος τύπος μπαταριών βασίζεται στο κύτταρο «Short Blade». Η μπαταρία αυτή θα βρίσκεται στα plug-in υβριδικά και θα επιτρέπει την κάλυψη απόστασης έως και 400 χλμ. με μόλις μια φόρτιση. Σύμφωνα με την κατασκευάστρια, μπορεί να δώσει έως και 20% περισσότερη ενέργεια από τις συμβατικές μπαταρίες. Η παραγωγή της αναμένεται για τα μέσα του 2025.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε