Είναι σημαντικό να ακολουθήσουμε συγκεκριμένα βήματα προκειμένου να γεφυρώσουμε σωστά τα 2 αυτοκίνητα, έτσι ώστε να αποφύγουμε πιθανά βραχυκυκλώματα λόγω λανθασμένης σύνδεσης. Παρόλο που η τοποθέτηση της «δαγκάνας» στον ακροδέκτη της μπαταρίας είναι εύκολη, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έχει «πιάσει» σωστά και δεν υπάρχει περίπτωση να φύγει από τη θέση της.
Φέρνουμε κοντά τα 2 αυτοκίνητα, χωρίς να ακουμπούν μεταξύ τους, και σβήνουμε τον κινητήρα του οχήματος που θα μας τροφοδοτήσει με ρεύμα.
Πρώτα ενώνουμε το κόκκινο καλώδιο με τον θετικό πόλο της γεμάτης μπαταρίας. Έπειτα βάζουμε το άλλο άκρο στον αντίστοιχο της άδειας.
Στη συνέχεια τοποθετούμε το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό ακροδέκτη της γεμάτης μπαταρίας. Ύστερα, το άλλο άκρο πηγαίνει σε ένα σημείο του σασί ή το μπλοκ του κινητήρα του αυτοκινήτου με την άδεια μπαταρία, προκειμένου να δημιουργηθεί γείωση. Προσοχή: Δεν το συνδέουμε με τον αρνητικό πόλο της άδειας μπαταρίας!
Αφού έχουμε ενώσει όλα τα καλώδια σωστά, θέτουμε σε λειτουργία πρώτα το αυτοκίνητο με την φορτισμένη μπαταρία και μετά το αυτοκίνητο με την άδεια. Αφού εκκινήσουμε με επιτυχία το όχημα, αφαιρούμε τα καλώδια με σειρά αντίθετη από αυτήν που τα τοποθετήσαμε.
Καλό θα ήταν να αποφύγουμε, ει δυνατόν, την άμεση χρήση εξοπλισμού που απαιτεί έντονο ηλεκτρικό φορτίο, και να μην σβήσουμε αμέσως το όχημά μας, προκειμένου να φορτιστεί η μπαταρία από το δυναμό.
Έχουν προδιαγραφές τα καλώδια; Τι πρέπει να προσέχω;
Σχετικά με την ποιότητα των καλωδίων, πρέπει να προσέξουμε τα ακόλουθα:
Πρότυπα: Τα καλώδια θα πρέπει να συμμορφώνονται με το πρότυπο DIN 72.553 ή ISO 6722. Αυτό σημαίνει πως πληρούν το καθορισμένο πρότυπο ποιότητας.
Ευκαμψία: Τα καλώδια διαθέτουν γύρω τους μία ελαστική μόνωση, η οποία κατά τους χειμερινούς μήνες σκληραίνει. Επειδή αυτά πρέπει να είναι ευλύγιστα ακόμα και όταν η θερμοκρασία φτάνει υπό του 0, πρέπει κατά την αγορά να δώσουμε προσοχή στην ευκαμψία τους.
Δαγκάνες πόλων: Οι σφικτήρες στα άκρα των καλωδίων πρέπει να είναι πλήρως μονωμένοι, εκτός βέβαια από τα σημεία με τα οποία εφάπτονται στους πόλους της μπαταρίας. Αν η γύρω μόνωση δεν είναι επαρκής, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ηλεκτροπληξίας αλλά και βραχυκυκλώματος, στην περίπτωση που αγγίξουν κάποιο μεταλλικό μέρος του αυτοκινήτου. Η εσωτερική τους πλευρά είναι οδοντωτή, ενώ διαθέτουν ένα σφικτό ελατήριο. Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν επιτρέπουν στο καλώδιο να μετακινηθεί από τη θέση του.
Τέλος, ενώ η μόνωση είναι αναγκαία, δεν πρέπει να είναι πολύ παχιά, αφού θα δημιουργηθούν χωροταξικά προβλήματα, που θα εμποδίζουν την σωστή σύνδεση στη μπαταρία.
Μήκος: Τα καλώδια δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να έχουν μήκος μικρότερο των 2 μέτρων, αφού έτσι δεν θα επιτρέπουν μεγάλη ελευθερία κινήσεων, ενώ ενδέχεται να μην μπορούν καν να φτάσουν στο άλλο αυτοκίνητο. Η πιο συνηθισμένη διάσταση είναι 3 με 4m. Σημαντικό: Μαζί με το μήκος αυξάνεται και η αντίσταση του αγώγιμου υλικού. Αν αγοράσουμε ακόμα μακρύτερα καλώδια, θα πρέπει αυτά να είναι παχύτερα.
Πόσο κοστίζουν τα καλώδια εκκίνησης;
Τα καλώδια εκκίνησης δεν είναι ιδιαίτερα ακριβά. Μπορεί κανείς να βρει τα πιο απλά σε καταστήματα εργαλείων ή ειδών αυτοκινήτου, ακόμα και online, με κόστος που ξεκινά από 10 ευρώ. Ανάλογα το μήκος, τη διατομή και το υλικό κατασκευής, η τιμή αυξάνεται και μπορεί να ξεπεράσει τα 50 ευρώ. Καλό θα ήταν να αποφύγετε τα πιο φθηνά καλώδια, μιας και αυτά συνήθως δεν μπορούν να μεταφέρουν πολύ ρεύμα, και ενδέχεται να υπερθερμανθούν.
Τι είναι ο εκκινητής μπαταρίας;
Το booster, ή ελληνιστί «εκκινητής μπαταρίας», είναι μία συσκευή η οποία έχει αποθηκευμένη ενέργεια και διαθέτει 2 ρευματοδότες. Συνδέεται με τους πόλους της αποφορτισμένης μπαταρίας με 2 «δαγκάνες», όπως τα καλώδια, και είναι μία ιδιαίτερα πρακτική λύση αφού δεν απαιτεί την ύπαρξη δεύτερου οχήματος για βοήθεια. Στην ουσία είναι κάτι σαν power bank για το αυτοκίνητό μας.
Οι εκκινητές χάνουν την αποδοτικότητά τους σε κρύες συνθήκες, κι έτσι δεν συνιστούμε να βρίσκονται συνέχεια μέσα στο αυτοκίνητο.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr