6 φωτογραφίες »

Θερμαντήρες χώρου στάθμευσης: Τι είναι και πώς εγκαθίστανται;

23/12/2020

Οι θερμαντήρες χώρου στάθμευσης είναι πρόσθετος εξοπλισμός σε ένα αυτοκίνητο, μέσω του οποίου το εσωτερικού του οχήματος ζεσταίνεται ενώ είναι παρκαρισμένο! Τι ισχύει με την κρύα εκκίνηση κινητήρα και πώς εγκαθίσταται το σύστημα.

 
 
Η θέρμανση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι απαραίτητη τους χειμερινούς μήνες και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Πολλές φορές το καλοριφέρ και το air-condition δεν είναι τόσο αποτελεσματικά. Η πρόσθετη θέρμανση (auxiliary heating) είναι εξοπλισμός που θα εξυπηρετούσε αρκετά τους οδηγούς. Χαρακτηριστική παροχή είναι το σύστημα θέρμανσης στάθμευσης (θερμαντήρες), μέσω του οποίου το αυτοκίνητο ζεσταίνεται ενώ βρίσκεται στο parking! Παράλληλα, ξεχάστε την διαδιακασία κρύας εκκίνησης, καθώς ο κινητήρας μπορεί να προθερμανθεί.
 
Τα κέρδη χάρη στο συγκεκριμένο αξεσουάρ είναι πολλαπλά. Εξοικονόμηση καυσίμου, περιορισμένες εκπομπές αέριων στην ατμόσφαιρα, λιγότερη «καταπόνηση» στον κινητήρα. Πώς λειτουργεί, όμως, η παραπάνω υπηρεσία, και ποια διαδικασία πρέπει να ακολουθήσω για να την βάλω στο αυτοκίνητό μου, από την στιγμή που τα περισσότερα μοντέλα δεν την διαθέτουν; Πάμε να δούμε αρκετές χρηστικές πληροφορίες με την βοήθεια της Auto Bild.


 
Σύστημα θέρμανσης στάθμευσης: ο τρόπος λειτουργίας του
Όταν μιλάμε για σύστημα θέρμανσης στάθμευσης έχουμε να κάνουμε με έναν τύπο θερμοσίφωνα, ο οποίος τροφοδοτείται με καύσιμο από την δεξαμενή του οχήματος (diesel ή βενζίνη). Το καύσιμο καίγεται, ζεσταίνει το υγρό στο κύκλωμα ψύξης το οποίο με την σειρά του κυκλοφορεί και εξασφαλίζει ότι ο κινητήρας προθερμαίνεται. Παράλληλα, το εσωτερικό θερμαίνεται μέσω του ανεμιστήρα, ενώ αποψύχεται επίσης το παρμπρίζ και τα παράθυρα. Απαιτείται ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία για καύση, κυκλοφορία και την λειτουργία ανεμιστήρα. Συνεπώς, πρέπει μόλις χρησιμοποιήσετε ξανά το αυτοκίνητο να κάνετε μεγάλη διαδρομή για να επαναφορτίσει η μπαταρία.


 
Συγκεκριμένοι κατασκευαστές προσφέρουν σύστημα θέρμανσης που ακολουθεί την διαδικασία «island circuit». Στην προκειμένη, ζεσταίνεται μόνο το υγρό στο κύκλωμα θέρμανσης και κατ επέκταση το εσωτερικό του αυτοκινήτου, με τον κινητήρα να μένει ανενεργός, άρα και κρύος. Το συγκεκριμένο σύστημα απαιτεί λιγότερη κατανάλωση ενέργειας, η μπαταρία προστατεύεται, επομένως είναι κατάλληλο για οδηγούς που κάνουν μικρές αποστάσεις. Προτού θελήσετε να εγκαταστήσετε τον εξοπλισμό θέρμανσης στάθμευσης πρέπει να ξέρετε ακριβώς τις προδιαγραφές του. Ορισμένα σύγχρονα συστήματα, πάντως, επιτρέπουν ακόμη και τη θέρμανση στάθμευσης να ρυθμίζεται ξεχωριστά πριν από κάθε εκκίνηση (μόνο εσωτερικό, μόνο κινητήρας ή συνδυασμός).
 
Υπάρχει επίσης το ηλεκτρικό σύστημα προθέρμανσης, κατά κανόνα με μία «φωτεινή λυχνία θερμαντήρα στάθμευσης». Πρόκειται για μια συσκευή που θυμίζει θερμαντήρα βύθισης και λειτουργεί περίπου όπως ένας θερμαντήρας ροής. Συνδέεται στο μπλοκ κινητήρα ή κοντά στον εύκαμπτο σωλήνα του υγρού ψύξης και θερμαίνει το υγρό για να αποφευχθεί η κρύα εκκίνηση. Ένας επιπλέον ανεμιστήρας μπορεί να εγκατασταθεί στο εσωτερικό. Οι προθερμαντήρες ηλεκτρικών κινητήρων είναι πολύ φθηνότεροι για αγορά και εγκατάσταση από τους θερμαντήρες στάθμευσης. Ο προθερμαντήρας , όμως, που χρειάζεται ηλεκτρικό ρεύμα, λειτουργεί μόνο αν υπάρχει μια πρίζα σε κοντινή απόσταση.


 
Μεγαλύτερα οχήματα (π.χ. τροχόσπιτα) έχουν και εκείνα την δυνατότητα θέρμανσης του αέρα. Η ενέργεια παράγεται από την μπαταρία και την δεξαμενή. Ωστόσο, δεν θερμαίνεται το υγρό ψύξης και δεν απαιτείται ανεμιστήρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Παράγεται μόνο θερμός αέρας και διανέμεται στο όχημα από τον ειδικό ανεμιστήρα του θερμαντήρα. Οι συγκεκριμένοι είναι περισσότερο οικονομικοί και μπορούν να λειτουργήσουν ακόμη και καθόλη την διάρκεια της νύχτας.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει