Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Πώς γίνεται η εγκατάσταση του εξοπλισμού; Τι πρέπει να προσέξουμε;

Διαβάστηκε από 10708 αναγνώστες - 7/2/2021

Υπάρχουν αρκετοί πάροχοι του συστήματος θέρμανσης στάθμευσης. Σχεδόν κάθε αυτοκίνητο μπορεί να δεχτεί το συγκεκριμένο εξοπλισμό. Αν το αποφασίσετε, πρέπει να ρωτήσετε τους ειδικούς και να επισκεφτείτε ένα συνεργείο, διότι οι προδιαγραφές διαφέρουν. Εξάλλου, η διαδικασία εγκατάστασης είναι περίπλοκη και επικίνδυνη καθώς μεταξύ άλλων εμπλέκεται και το σύστημα καύσης. Συχνά, χρειάζεται αρκετός χρόνος για να τοποθετηθεί.  Η μονάδα ελέγχου του κινητήρα (εγκέφαλος) συνδέεται με τα ηλεκτρονικά συστήματα, αφαιρούνται μέρη του κινητήρα και γίνονται νέες συνδέσεις με το ρεζερβουάρ. Αναλυτικά ακολουθούν τα βήματα εγκατάστασης:
 

  • Υπάρχουν προκατασκευασμένα καλώδια για πολλά αυτοκίνητα, γεγονός που διευκολύνει την εγκατάσταση.
  • Αποσυναρμολόγηση: Ο μπροστινός προφυλακτήρας πρέπει να είναι βγει, με τον θερμαντήρα να τοποθετείται στο μπροστινό μέρος του αριστερού τροχού.
  • Βίδωμα: Η ενεργειακή στερεώνεται με ειδικό στήριγμα, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
  • Καλωδίωση: Ο θερμαντήρας χρειάζεται ηλεκτρική ενέργεια, με τις καλωδιώσεις να τροφοδοτούν τον εσωτερικό ανεμιστήρα.
  • Καύσιμο: Η ειδική αντλία καυσίμου βρίσκεται στο ρεζερβουάρ, κάτω από το πίσω κάθισμα
  • Δοσολογία: Ανάλογα με την θερμοκρασία που ορίζουμε, η αντλία εμβόλου παρέχει καύσιμο στον θάλαμο καύσης,
  • Σύνδεση: Ο βοηθητικός θερμαντήρας συνδέεται στο κύκλωμα υγρού ψύξης του κινητήρα.

 
Ο εξοπλισμός αυτός αξίζει κυρίως αν μένετε σε περιοχές με υπερβολικά χαμηλές θερμοκρασίες, μόνο εφόσον κάνετε αρκετά συχνά μεγάλες διαδρομές που δίνουν τον χρόνο στην μπαταρία για να επαναφορτίζεται. Κανά κανόνα, η διανυθείσα απόσταση πρέπει να διαρκεί τουλάχιστον όσο χρησιμοποιείται η βοηθητική θέρμανση κατά την στάθμευση.
 
Επιπρόσθετα, από την στιγμή που καταναλώνει καύσιμο και προκαλεί εκπομπές ρύπων, καλό είναι να τον ενεργοποιούμε για σύντομο χρονικό διάστημα, περίπου 15-20 λεπτά. Τέλος, δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε την υπηρεσία κοντά σε πρατήρια καυσίμων ή περιοχές με εύφλεκτα υλικά κοντινή απόσταση. Αντίστοιχα, υπάρχει κίνδυνος δηλητηρίασης αν χρησιμοποείται σε γκαράζ και άλλους κλειστούς χώρους.
 
Τι ισχύει με την κατανάλωση και το περιβάλλον;
Η κατανάλωση καυσίμου από τον από τους θερμαντήρες χώρου στάθμευσης είναι συγκριτικά χαμηλή. Η ωριαία κατανάλωση είναι περίπου μισό λίτρο βενζίνης ή diesel. Ωστόσο, η ποσότητα καυσίμου που καταναλώνεται εξοικονομείται - εν μέρει ή εξ ολοκλήρου - ξανά. Το προθερμασμένο υγρό του συστήματος ψύξης σημαίνει ότι ο κινητήρας φτάνει τη θερμοκρασία λειτουργίας πιο γρήγορα και δεν χρειάζεται να περάσει από διαδικασία κρύας εκκίνησης.
 
Εξαιτίας της κατανάλωσης καυσίμου, οι θερμαντήρες χώρου στάθμευσης εκπέμπουν αέριους ρύπους. Σύμφωνα με μετρήσεις του ADAC, ο προθερμασμένος βενζινοκινητήρας είχε περίπου 50% χαμηλότερες τιμές CO (μονοξείδιο του άνθρακα) και περίπου 80% χαμηλότερες εκπομπές HC (υδρογονάνθρακες) κατά την οδήγηση, με θετικό ισοζύγιο ακόμη και αν προσθέσουμε τις εκπομπές και κατά την διαδικασία προθέρμανσης. Βέβαια, υπάρχει μία ελαφρά αύξηση στις εκπομπές CO2, η οποία ωστόσο είναι δυσανάλογη των κερδών που έχουμε εμείς και το περιβάλλον συνολικά.
 
Οι τρόποι ενεργοποίησης της υπηρεσίας – Auxiliary heating



Έχουμε στην διάθεσή μας πολλές επιλογές για τη ενεργοποίηση των θερμαντήρων χώρου στάθμευσης.  Από το χρονοδιακόπτη έως την και την εφαρμογή Alexa, οι κατασκευαστές προσφέρουν αμέτρητες λύσεις. Γνωστή είναι η λύση της εξ αποστάσεως ενεργοποίησης μέσω ειδικού τηλεχειριστηρίου, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ακόμη 1.000 μέτρα μακριά! Ορισμένοι θερμαντήρες στάθμευσης διαθέτουν επίσης μονάδα GSM (Global System for Mobile Communications), ο περίφημο ψηφιακό σύστημα κινητής τηλεφωνίας δεύτερης γενιάς (2G). Μέσω αυτού, οι συνδέονται στο δίκτυο κινητής τηλεφωνίας και μπορούν να ενεργοποιήσουν την υπηρεσία τηλεφώνου ή SMS.
 
Κλείνοντας, καλό είναι να αναφερθούμε και στην παροχή της πρόσθετης θέρμανσης (auxiliary heating), με την οποία εφοδιάζονται πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα, χωρίς πιθανώς να το γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες του.  Ένας βοηθητικός θερμαντήρας συμβάλλει στην παραγωγή έξτρα θερμότητας. Οι νεότεροι πετρελαιοκινητήρες ειδικότερα λειτουργούν τόσο αποτελεσματικά ώστε δεν υπάρχει αρκετή απώλεια θερμότητας για να ζεσταθεί το εσωτερικό μέσω καλοριφέρ. Επομένως, πολλά οχήματα diesel είναι ήδη εξοπλισμένα με βοηθητική θέρμανση από την εργοστασιακή τους κατασκευή. Η διαφορά σε σχέση με τον θερμαντήρα χώρου στάθμευσης έγκειται στο ότι ο μεν λειτουργεί ανεξάρτητα από τον
 
Συμπέρασμα
Ένας θερμαντήρας χώρου προστατεύει τον κινητήρα, μειώνει τη φθορά και ζεσταίνει το αυτοκίνητο πριν καν μπούμε σε αυτό. Επειδή σπάνια είναι προεγκατεστημένος, πρέπει να τοποθετηθεί εκ των υστέρων. Δεν έχει πρόσθετα έξοδα επισκευής ή συντήρησης, αλλά «ζει« όσο και το αυτοκίνητο. Τέλος, αν και πρόκειται για χρονοβόρο διαδικασία που κοστίζει, είναι μία επένδυση που δίνει μεταπωλητική αξία στο αυτοκίνητό μας.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει