Tip6: Καθαρισμός ζάντας, γιατί η ζάντα αξίζει μόνο εάν είναι σε καλή κατάσταση. Φροντίστε να απομακρύνετε συχνά τη βρωμιά που συσσωρεύεται και να διατηρείτε καθαρή την επιφάνεια τους όσο περισσότερο γίνεται.
Tip7: Αποφύγετε να παρκάρετε συχνά κάτω από ακραίες θερμοκρασίες και τις καλοκαιρινές ακτίνες του ήλιου. Ειδικά στα νέα αυτοκίνητα που διαθέτουν οθόνες αφής και πολλά νέα ηλεκτρονικά μέρη, η συνεχής παρουσία υπερβολικής ζέστης σταδιακά θα οδηγήσει σε πρόβλημα. Καλύτερα να ψάξετε λίγη παραπάνω ώρα για μία θέση στον ίσκιο, παρά να χρειαστεί να αλλάξετε κάποια οθόνη της καμπίνας.
Tip8: Μην περιμένετε να ανάψει το λαμπάκι για τα λάδια ώστε να συμπληρώσετε. Ελέγχετε τακτικά την στάθμη γιατί η προειδοποιητική λυχνία ανάβει καμιά φορά λίγο πριν προκληθεί ζημιά. Σπαταλήστε 10 δευτερόλεπτα για έναν σύντομο έλεγχο και δεν θα το μετανιώσετε, ενώ είναι απαράβατος κανόνας να τηρείτε ευλαβικά το πρόγραμμα αλλαγής τους.
Tip9: Ποτέ μην βάζετε όπισθεν ενώ το αυτοκίνητο δεν έχει σταματήσει πλήρως να κινείται. Με αυτό το τρόπο καταπονείται απίστευτα το κιβώτιο μειώνοντας δραματικά την διάρκεια ζωής του. Φυσικά το ίδιο ισχύει και για την εναλλαγή από όπισθεν σε πρώτη.
Tip10: Ένα πλήρως ενημερωμένο βιβλίο service θα προλάβει πολλές μεγάλες ζημιές. Ο έλεγχος και οι σημειώσεις που κρατούνται κάθε φορά που το αυτοκίνητο βγαίνει από το συνεργείο, είναι ο απόλυτος οδηγός πρόβλεψης ζημιών.
Tip11: Βρείτε έναν μάστορα που εμπιστεύεστε και πραγματοποιείστε εκεί όλα τα σέρβις. Μην αλλάζετε συνεχώς σημεία συντήρησης, καθώς ο ίδιος θα γνωρίζει το αυτοκίνητο σας αλλά και τις ιδιαιτερότητες του καλύτερα από τον καθένα.
Tip12: Ο οπτικός έλεγχος που βγάζει λαβράκια. Ζητείστε από τον μάστορα σας να σας δείξει πώς να ελέγχετε με το μάτι μερικά καίρια σημεία, όπως την κατάσταση του ιμάντα χρονισμού. Έτσι, να γνωρίζετε πότε μπορεί να χρειαστεί να επισκεφθείτε έκτακτα το συνεργείο, προλαμβάνοντας όμως κάποιο πιο μεγάλη και πολύ πιο κοστοβόρα ζημιά.
Tip13: Ελέγχετε τον αέρα στα λάστιχα κάθε μήνα. Δεν φαντάζεστε πόσα παραπάνω καύσιμα καίτε με λάθος πίεση αλλά και σε τι κίνδυνο μπαίνετε εάν ταξιδεύετε. Ένα ελαστικό που διανύει πολλά χιλιόμετρα με χαμηλότερη πίεση, διατρέχει μεγάλο κίνδυνο υπερθέρμανσης.
Tip14: Πείτε όχι στο παρκάρισμα σε πεζοδρόμια. Η καταπόνηση των ελαστικών της ζάντας και των αμορτισέρ είναι πραγματικά πολύ μεγάλη και αργά ή γρήγορα θα τη βρείτε μπροστά σας.
Tip15: Η προσοχή στον συμπλέκτη. Το συγκεκριμένο πεντάλ δεν είναι χώρος ξεκούρασης του ποδιού, αλλά πρέπει να χρησιμοποιείται απαλά και μόνο κατά τη διάρκεια αλλαγής ταχυτήτων. Εάν έστω και απλά ακουμπάτε το πόδι σας πάνω του, ασυναίσθητα πέφτει βάρος μέσω αυτού στον δίσκο με αποτέλεσμα να μειώνεται δραματικά ο κύκλος ζωής του.
Tip16: Τα κρίσιμα πρώτα 10 χιλιόμετρα. Ειδικότερα όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές αλλά και γενικότερα, το λάδι του αυτοκινήτου χρειάζεται χρόνο για να πιάσει θερμοκρασία και να λειτουργεί σωστά. Για αυτό είναι θεμιτό τα πρώτα 10 χιλιόμετρα κάθε διαδρομής να γίνονται με κάτω από 2.500σ.α.λ.
Tip17: Μην οδηγείτε σε υψηλές ταχύτητες συνεχώς. Είναι πολύ απλό και αληθινό. Υψηλή ταχύτητα ισοδυναμεί με υψηλή φθορά σε όλα τα μέρη. Προτείνουμε να μην ξεπερνάτε τις 3.500σ.α.λ., εκτός αν πραγματοποιείτε κάποια προσπέραση.
Tip18: Μην αφήνετε να συσσωρεύονται φύλλα και βρωμιές σε λούκια και κλειστά σημεία του αυτοκινήτου. Με τη πάροδο του χρόνου και την βροχή θα σαπίσουν και εκτός από αλλοίωση στα πλαστικά, μπορούν να φράξουν τις εξόδους του νερού από εκεί που πρέπει και να το οδηγήσουν εντός της καμπίνας.
Tip19: Το ξέρουμε ότι στην Ελλάδα είναι πραγματικά δύσκολο, αλλά αποφύγετε όσο περισσότερο γίνεται λακκούβες και τα καπάκια της ΕΥΔΑΠ. Η μακροχρόνια επαφή μαζί τους καταπονεί σε τεράστιο βαθμό ρόδα και αμορτισέρ, ενώ εάν έχετε και κάποια καλή ζάντα, ποτέ δεν ξέρετε ποια θα είναι η λακκούβα που θα σας στείλει στο βουλκανιζατέρ.
Tip20: Η σωστή χρήση του κλιματισμού είναι καίριας σημασίας. Στις ζεστές μέρες, αρχικά ανοίξτε για 2-3 λεπτά τα παράθυρα να έχει έξοδο διαφυγής ο καυτός αέρας της καμπίνας και στην συνέχεια ανοίξτε τον κλιματισμό, χωρίς να στοχεύετε απευθείας σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Χρειάζεται τον χρόνο του για να δουλέψει σωστά, για αυτό φροντίστε να του τον δίνετε.
Tip21: Μην αγνοείτε λεκέδες κάτω από το αυτοκίνητο σας. Εάν παρκάρετε σε συγκεκριμένο σημείο και παρατηρήσετε αρκετές σταγόνες στο ίδιο σημείο, οφείλετε να το ελέγξετε. Εάν είναι καφέ χρώματος συνήθως προέρχεται από λάδια, εάν είναι από το ψυγείο συνήθως είναι πράσινο ενώ εάν προέρχεται η διαρροή από το κιβώτιο ή το τιμόνι, τότε είναι κόκκινου χρώματος.
Tip22: Σε κατηφορικές διαδρομές επιλέξτε να φρενάρετε επιλέγοντας την ανάλογη σχέση στο κιβώτιο και όχι έχοντας το πόδι μόνιμα πάνω στο πεντάλ του φρένου. Εκτός από το γεγονός πως έτσι μειώνεται δραματικά η διάρκεια ζωής τους, η υψηλή θερμοκρασία που αναπτύσσεται μπορεί να προκαλέσει και μη αποτελεσματικό φρενάρισμα, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή σας.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr