Τι πρέπει να τσεκάρουμε απαραίτητα τον χειμώνα στο αυτοκίνητο
Ελέγχουμε την μπαταρία και διατηρούμε φορτιστή και καλώδιο εκκίνησης
Το αντιψυκτικό υγρό χαμηλώνει το σημείο πήξης του υγρού στο κύκλωμα
Επιλέγουμε κατάλληλα ελαστικά και τσεκάρουμε πίεση και βάθος πέλματος
Η ψύξη του νερού μπορεί να προκαλέσει μεγάλες ζημιές
Η Ελλάδα δεν αποτελεί μια από τις χώρες η οποία αντιμετωπίζει ιδιαίτερα έντονες χειμερινές περιόδους, ειδικά στα νότια τμήματά της. Όμως, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να παίρνουμε αψήφιστα τα πρώτα σημάδια κρύου, τα οποία, ελέω κλιματικής αλλαγής, έχουν αρχίσει να γίνονται πολύ πιο αισθητά, με απότομες αλλαγές σε θερμοκρασία και κλίμα. Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα, οι ιδιοκτήτες επιβάλλεται να φροντίζουν κατάλληλα για την «υποδοχή» του χειμώνα μέσω μιας καλής συντήρησης.
Κι αυτό γιατί όσο πλησιάζουμε «βαθύτερα» στην χειμερινή περίοδο και οι θερμοκρασίες φτάνουν ή πέφτουν κάτω από το 0, τόσο μεγαλύτερες οι προκλήσεις για ένα όχημα. Πρώτα απ όλα, το νερό που βρίσκεται σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου, όπως στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων και στο σύστημα ψύξης (εκεί μάλιστα διαθέτει εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα), πάντα διατρέχει τον κίνδυνο ψύξης και να προκαλέσει ιδιαίτερα δαπανηρή ζημιά.
Και δεν είναι κάτι πέραν μιας απλής επίσκεψης στο συνεργείο για έναν έλεγχο και την καταλληλότητα εν όψει του επερχόμενο χειμώνα. Όμως, υπάρχουν και πολλά άλλα τα οποία μπορείτε να ελέγξετε μόνοι σας και πάμε να τα γνωρίσουμε.
Ελέγχουμε την μπαταρία και διατηρούμε φορτιστή και καλώδιο εκκίνησης
Ας ξεκινήσουμε με τρόπο ιεραρχικό και τον παραπάνω από απαραίτητο έλεγχο που πρέπει να πραγματοποιήσουμε στην μπαταρία μας. Σύστημα θέρμανσης, φώτα και προβολείς αλλά και άλλοι καταναλωτές δουλεύουν… υπερωρίες κατά την χειμερινή περίοδο, δίνοντας μπόλικη δουλειά στην μπαταρία. Εάν μάλιστα κάνουμε περισσότερες (από το συνηθισμένο) διαδρομές μικρής απόστασης, η ισχύς του δυναμό δεν είναι αρκετή για την επαναφόρτιση, αποφέροντας έτσι τη σταδιακή εξασθένηση της μπαταρίας και το τέλος της ζωής της.
Εάν λοιπόν έρθετε αντιμέτωποι με πρόβλημα τελευταίας στιγμής και ο κινητήρας σας αδυνατεί να πάρει μπροστά, τότε οι λύσεις είναι δύο: Είτε η κλασσική, δηλαδή η «γεφύρωση» με καλώδιο εκκίνησης (θα χρειαστεί να βρείτε κάποιον οδηγό ο οποίος θα αποτελέσει δότη ενέργειας, καθώς θα κλειθείτε να συνδέσετε με το καλώδιο τις μπαταρίες των αυτοκινήτων σας ώστε να αντλήσετε ισχύ), καθώς και ο φορητός φορτιστής τύπου power bank. Το κόστος δεν είναι αξιοσημείωτο, καθώς μπορείτε να βρείτε τόσο το καλώδιο εκκίνησης, όσο και έναν φορτιστή μπαταρίας από 20€ έκαστος.
Το αντιψυκτικό υγρό χαμηλώνει το σημείο πήξης του υγρού στο κύκλωμα
Από την ονομασία του και μόνο φτάνει να καταλάβει κανείς την σπουδαιότητα του συγκεκριμένου υγρού και την αναγκαιότητα του ελέγχου του έτσι ώστε να συμβάλλει στην απαγωγή της θερμότητας που δημιουργεί ο κινητήρας και όχι μόνο, προστατεύοντάς μας από δαπανηρές καταστροφές. Το αντιψυκτικό χαμηλώνει το σημείο πήξης του υγρού στο κύκλωμα, φτάνοντάς το μέχρι και τους -50 βαθμούς Κελσίου! Συνεπώς, η επιλογή του προϊόντος αυτού πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη ακρίβεια και να βασιστεί στις υποδείξεις του κατασκευαστή, διότι ένα μείγμα με ακατάλληλο περιεχόμενο θα μπορούσε να προκαλέσει αντίδραση, φραγή ή κάποια άλλη ζημιά στο κύκλωμα.
Για να ελέγξετε το σημείο πήξης του υγρού, χρησιμοποιείτε έναν μετρητή και προσθέστε αντιψυκτικό υγρό εφ όσον είναι απαραίτητο. Το κόστος δεν είναι αποτρεπτικός παράγοντας, καθώς αφενός, ένας μετρητής μπορεί να σας βγει από τα 4 ευρώ, ενώ στο εμπόριο μπορείτε να βρείτε αντιψυκτικά υγρά από τα 5 ευρώ. Βεβαίως, τονίζουμε ξανά πως προτού αποκτήσετε κάποιο προϊόν, ελέγξτε απαραιτήτως το τι επιτάσσει ο κατασκευαστής.
Επιλέγουμε κατάλληλα ελαστικά και τσεκάρουμε πίεση και βάθος πέλματος
Και πάμε στο τελευταίο σκέλος του ελέγχου, αυτό των ελαστικών. Αρχικά, επιβάλλεται να κάνουμε σίγουρο το ότι έχουμε εξοπλίσει το αυτοκίνητό μας με τα κατάλληλα ελαστικά, όπως ελαστικά παντός καιρού ή (αν το προτρέπει το κλίμα της περιοχής που δραστηριοποιούμαστε), χειμερινά ελαστικά. Τα καλοκαιρινά δεν είναι σχεδιασμένα για να ανταπεξέλθουν σε συνθήκες ψύχους, καθώς διαθέτουν σκληρό μείγμα καουτσούκ και δε διαθέτουν τις αυλακώσεις που διατίθενται στα χειμερινά ελαστικά, χάνοντας έτσι πολύ γρήγορα την πρόσφυσή τους. Ακόμη, το βάθος πέλματος των ελαστικών και η πίεσή τους είναι εξίσου σημαντικά για την καλύτερη απόδοση και έναν ικανοποιητικό χειρισμό.
Το βασικό που χρειάζεται να κάνουμε είναι η έγκαιρη αλλαγή με ένα σετ χειμερινών ελαστικών. Ακόμη, είναι απαραίτητη η εξασφάλιση της σωστής πίεσης στα ελαστικά, όπως και το βάθος πέλματος αυτών. Για τις ενέργειες αυτές λοιπόν θα χρειαστούμε ένα σπρέι πεπιεσμένου αέρα, το οποίο μπορείτε να αποκτήσετε με λιγότερο από 3 ευρώ, καθώς κι έναν μετρητή πέλματος, είτε ψηφιακό (από 13 ευρώ), είτε αναλογικό (από 12 ευρώ).
Σχολιάστε |