Θεωρητικά μιλώντας, το Seat έχει μια μικρή υστέρηση σε ότι έχει να κάνει με την απόδοση. Έχει 20 λιγότερα άλογα από το Honda, όπως επίσης και ελαφρώς μικρότερη ροπή. Αντιπαραθέτει όμως την πιο καλή γόμα από τα Michelin Pilot Sport Cup 2 που πραγματικά «βεντουζάρουν» στην άσφαλτο, ενώ ζυγίζει και 30 κιλά λιγότερο. Έτσι, το Ισπανικό μοντέλο δείχνει να καλύπτει υποδειγματικά το φαινομενικό ντισαβαντάζ.
Η επιτάχυνση από στάση είναι εξαιρετική (με λίγο σπινάρισμα στην αρχή) μόλις αφήσεις το συμπλέκτη, και μετά γραμμικότατη και δυνατή. Αλλάζοντας από τρίτη σε τέταρτη ωστόσο, ο δίλιτρος «πέφτει» σε ένα μικρό κενό απόδοσης, κάνοντας τον οδηγό να σκεφτεί πως μια κοντύτερη κλιμάκωση για την τέταρτη σχέση του κιβωτίου θα διατηρούσε την εξαιρετική εικόνα της επιτάχυνσης.
Στην πίστα, το Leon δείχνει από την πρώτη κιόλας στροφή πως θέλει προσοχή με το γκάζι. Η υποστροφή είναι κάτι το συνηθισμένο, όσο καλή δουλειά και να κάνει το μπλοκέ διαφορικό. Η αλλαγή της πίεσης στο γκάζι φέρνει «ταραχή» στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χάνει αρκετή από τη φόρα του και το πέρασμα από τις περισσότερες στροφές να είναι αργό. Επίσης, φρενάροντας δυνατά το Leon δείχνει να τραβάει προς τα δεξιά, οπότε και το ABS που επεμβαίνει, αλλοιώνει την πορεία που θέλει να χαράξει ο οδηγός.
Σε κάποιες περιπτώσεις δε, ο εσωτερικός προς τη στροφή τροχός που έχει «ελαφρώσει», ακούει λίγο παραπάνω το φρένο και δείχνει να μπλοκάρει για κάποια μέτρα βγάζοντας και το χαρακτηριστικό μπλε καπνό. Με τον τρόπο αυτό ο οδηγός εκτός της αυξημένης φθοράς στο λάστιχο, χάνει κάποια μέτρα φρεναρίσματος σε οριακή οδήγηση αλλά και την εμπιστοσύνη του στο μοντέλο κάτω από ακραίες συνθήκες πίεσης.
Με το Civic Type R, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Μέσα σε μισό μόλις γύρο στην πίστα το αυτοκίνητο έχει κερδίσει την απόλυτη εμπιστοσύνη σου. Ακόμα και με το τιμόνι που δεν είναι τόσο θετικό σε αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας (όπως είναι στο Leon), η ακρίβεια στο στρίψιμο είναι πάντα εκεί και σε κερδίζει. Οι διορθώσεις που μπορεί να χρειαστούν, έχουν να κάνουν με εκατοστά και μόνο, ενώ πραγματοποιούνται με πολύ μικρές κινήσεις των χεριών στο τιμόνι. Το ίδιο ισχύει και για τα φρένα που σε καμία περίπτωση δεν θα απογοητεύσουν τον οδηγό. Δεν «νιώθουν» από θερμοκρασία και ανταποκρίνονται με μοναδική σταθερότητα στις απαιτήσεις του οδηγού που θέλει να εκμεταλλευτεί και το τελευταίο εκατοστό της ευθείας στην πίστα πριν φρενάρει.
Ακόμα και στο τρέμουλο που κάνει το τιμόνι όταν ο οδηγός έχει πιέσει για κάποιους γύρους και τα φρένα έχουν ανεβάσει θερμοκρασία, είναι πιο «πιστό» στο ρόλο του μοντέλου με τις ιδιαίτερες ικανότητες, που είναι λες και έχει φτιαχτεί για αυτή τη χρήση και μόνο.
Νομίζετε πως τελειώσαμε με τις καλές κουβέντες για το Honda? Κάνετε λάθος.. Ο οδηγός μπορεί να κάνει πολλούς περισσότερους γρήγορους γύρους στην πίστα από ότι με το Seat. Το Civic Type R έχει περισσότερη «ψυχή» και ανταποκρίνεται ιδανικά και πολύ κοντά στα πρότυπα των αγωνιστικών κατασκευών, μέσα στο απαιτητικό (έως και εξαντλητικό) περιβάλλον μιας πίστας.
Η αίσθηση του φρεναρίσματος στα κατεβάσματα είναι εκπληκτική, ενώ στρίβοντας ο οδηγός και ο συνοδηγός θα απολαύσουν και την εξαιρετική σχεδίαση των καθισμάτων που προσφέρουν κορυφαία στήριξη. Ο ήχος του κινητήρα είναι εξαιρετικός όταν πιέζεται και μάλιστα, χωρίς να έχει υποστεί και τις «επεξεργασίες» που συνηθίζονται στις μέρες μας, με αντηχεία μέσα στο ταμπλό, κλ.π.
Για να μη μακρηγορούμε, το Honda Civic Type R προσφέρει μια ιδανική εμπειρία οδήγησης με τους 320 ίππους του, σε μια εποχή που τα σημερινά αυτοκίνητα, σε γενικές γραμμές αποξενώνουν τον οδηγό από τη διαδικασία.
Τα μόνα μείον του Ιαπωνικού αυτοκινήτου, είναι πως του ταιριάζει πολύ περισσότερο η πίστα από ότι οι καθημερινές μετακινήσεις, ενώ επίσης και η τιμή του είναι ιδιαίτερα υψηλή, κάνοντας την «εμπειρία Type R» να φαίνεται κομμάτι απρόσιτη.
Η μάχη έχει μέγαλο νικητή με Ιαπωνική σημαία στην πλάτη του!
Για την ιστορία να αναφέρουμε πως το Contidrom είναι η πιστά δοκιμών και εξέλιξης που χρησιμοποιεί η κατασκευάστρια ελαστικών Continental και το κομμάτι που χρησιμοποιείται για τους γύρους σε στεγνό οδόστρωμα, έχει μήκος 3,8 χιλιόμετρα.
Στοιχεία αυτοκινήτου | Honda | SEAT |
---|---|---|
Κινητήρας/ Κύλινδροι | 4 κύλινδροι, turbo | 4 κύλινδροι, turbo |
Τοποθέτηση | Εμπρός εγκάρσια | Εμπρός εγκάρσια |
Βαλβίδες/Εκκεντροφόροι | 4 ανά κύλινδρο/2 | 4 ανά κύλινδρο/2 |
Οδηγός εκκεντροφόρου | Καδένα | Καδένα |
Χωρητικότητα κινητήρα | 1.996 κ.εκ | 1.984 κ.εκ |
Ισχύς kW (hp)/ σ.α.λ. | 235 (320)/6.500 | 221 (300)/5.500 |
Ροπή Nm/σ.α.λ. | 400/2.500 | 400/2.500 |
Τελική ταχύτητα | 272 χλμ./ώρα | 250 χλμ./ώρα |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 6 σχέσεων χειροκίνητο | 6 σχέσεων χειροκίνητο |
Κίνηση | Εμπρός τροχοί | Εμπρός τροχοί |
Φρένα εμπρός/πίσω | Δίσκοι/Δίσκοι | Δίσκοι/Δίσκοι |
Διάσταση ελαστικών | 245/30 R 20 | 235/35 R 19 |
Τύπος ελαστικών | Continental SportContact 6 | Michelin Pilot Sport Cup 2 |
Διαστάσεις τροχών | 8,5 x 20 | 8,0 x 19 |
CO2 | 176 γρ./χλμ. | 158 γρ./χλμ. |
Κατανάλωση | 9,8/6,5/7,7 λίτρα | 9,0/5,7/6,9 λίτρα |
Ρεζερβουάρ/ είδος καυσίμου | 46 λίτρα/Super Plus | 50 λίτρα/Super Plus |
A/C | R1234yf | R1234yf |
Επίπεδο θορύβου | 71 dB | - |
Χώρος αποσκευών | 420-1.209 λίτρα | 300-1.210 λίτρα |
Μήκος/Πλάτος/Ύψος | 4.557/1.877/1.434 χιλ. | 4.281/1.816/1.975 χιλ. |
Επιδόσεις | Honda | SEAT |
---|---|---|
Επιτάχυνση | ||
0-50 χλμ./ώρα | 2,3 δλ | 2,3 δλ. |
0-100 χλμ./ώρα | 5,8 δλ. | 6,0 δλ. |
0-130 χλμ./ώρα | 8,4 δλ. | 8,6 δλ. |
0-160 χλμ./ώρα | 12,2 δλ. | 12,7 δλ. |
0-200 χλμ./ώρα | 20,5 δλ. | 20,5 δλ. |
Ελαστικότητα | ||
60-100 χλμ./ώρα | 4,3/6,0 δλ. (4η/5η ταχ.) | 4,1/5,6 δλ. (4η/5η ταχ.) |
80-120 χλμ./ώρα | 4,9/7,4 δλ. (5η/6η ταχ.) | 5,2/6,6 δλ. (5η/6η ταχ.) |
Βάρος/ ωφέλιμο φορτίο | 1.396/364 κιλά | 1.368/522 κιλά |
Κατανομή βάρους | 62/38% εμπρός/πίσω | 62/38% εμπρός/πίσω |
Κύκλος στροφής (αρ./δεξιά) | 12,6/12,5 μέτρα | 11,1/11,4 μέτρα |
100-0 χλμ./ώρα (κρύα φρένα) | 35,1 μέτρα | 34,9 μέτρα |
100-0 χλμ./ώρα (ζεστά φρένα) | 34,4 μέτρα | 33,5 μέτρα |
Θόρυβος καμπίνας στα 50 χλμ./ώρα | 63 dB | 62 dB |
Θόρυβος καμπίνας στα 100 χλμ./ώρα | 71 dB | 68 dB |
Θόρυβος καμπίνας στα 130 χλμ./ώρα | 74 dB | 71 dB |
Κατανάλωση δοκιμής CO2 | 9,8 λίτρα/232 γρ./χλμ. | 9,7 λίτρα/229 γρ./χλμ. |
Αυτονομία | 460 χλμ. | 510 χλμ. |
Κατανάλωση sport | 14,6 λίτρα/100 χλμ. | 14,0 λίτρα/100 χλμ. |
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr