Το τμήμα της M GmbH έχει φροντίσει γι αυτό με το παραπάνω για τη Σειρά 3. Με άλλα λόγια και εν συντομία εκ των προτέρων: Η νέα M3 είναι σήμερα η πιο καυτή BMW. Δε θα μπορούσε να είναι πιο γρήγορη, πιο ενεργή, πιο τολμηρή και ταυτόχρονα πιο σταθερή! Η αιχμή του δόρατος! Ένας πρώτης τάξης, πειθαρχημένος «στρατός» ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, βοηθάει τη Μ3 να κινηθεί με ασυνήθιστο τρόπο, να παραμένει στη λωρίδα της κινούμενη στο όριο, να διατηρεί τους τροχούς της σταθερά στην άσφαλτο, να μετατρέπει τη δύναμή της σε ώθηση, να κατανέμει ιδανικά την ισχύ στα φρένα, για να μην πανικοβάλλεται κανείς ακόμα κι αν κινείται με την υψηλότερη ταχύτητα. Στο τέλος, τα όργανα μετρήσεων καταγράφουν επίδοση για την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h κάτω από 4 δευτερόλεπτα, ενώ από τα 100 km/h η BMW ακινητοποιείται έπειτα από μόλις 32 μέτρα. Σε ό,τι αφορά δε την πίστα αξιολόγησης της οδικής συμπεριφοράς, η BMW «πυροβολεί» από χαρά στη γραμμή του τερματισμού μετά από 1 λεπτό και 31,26 δευτ., χρόνος που αποτελεί μια συγκλονιστική επίδοση.
Ωστόσο, στην κυκλική πίστα προηγείται της μέγιστης ταχύτητας της Μ3 μια ιεροτελεστία, αυτή της επιλογής του κατάλληλου προγράμματος οδήγησης, αφού μόνο ο έλεγχος πρόσφυσης διαθέτει δέκα επίπεδα. Ωστόσο, μέχρι το θάρρος, η ικανότητα, η γνώση της διαδρομής και τα ηλεκτρονικά συστήματα να συνδυαστούν τέλεια μεταξύ τους, η M3 έχει κάψει αρκετή super plus αμόλυβδη και έχει αφήσει στην άσφαλτο πολύτιμη γόμα από τα πίσω ελαστικά. Οδηγώντας την M3 προς την κορυφή της στροφής με ήπια υποστροφή, θα καταλήξετε με ένα υπέροχα μαλακό σκίρτημα της πίσω πλευράς του αυτοκινήτου στο τέλος του ανοίγματος της στροφής, ενώ στην ευθεία που ακολουθεί η Μ3 εκτοξεύεται προς τα εμπρός με την βελόνα του στροφόμετρου να φλερτάρει τις 7.000 σ.α.λ. Αν, πάλι, αντέχετε με τα συστήματα εντελώς απενεργοποιημένα, η M3 μετατρέπεται σε ένα… κτηνώδες μηχάνημα οδήγησης για προχωρημένους χρήστες. Τότε θα καταγραφούν, μάλιστα, οι δεξιότητες της πλαγιολίσθησης σε ένα ψηφιακό ημερολόγιο, όπου θα αξιολογηθούν τα μεγάλα σε διάρκεια… twerk.
Υπάρχουν, όμως, και στην Alfa πολλά προγράμματα οδήγησης για να επιλέξετε. Το πιο καυτό και διασκεδαστικό βρίσκεται πίσω από τη ρύθμιση "race". Σε αυτήν, η ανάρτηση σφίγγει, η απόκριση του γκαζιού είναι εκρηκτική, το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται σε απόλυτη ετοιμότητα, ο ήχος της εξάτμισης εκφράζεται στο μέγιστο και ο έλεγχος της ταχύτητας γίνεται μια πανεύκολη υπόθεση. Πρόκειται για τη ρύθμιση μετά από την περιστροφή του διακόπτη DNA στην κεντρική κονσόλα. Η Alfa αφήνει την εντύπωση πως είναι πιο ομαλή σε σχέση με την BMW, αλλά παραμένει και κάπως νευρική, γιατί το τιμόνι γίνεται ακόμα πιο άμεσο και το αμάξωμα παρουσιάζει πιο έντονες κλίσεις μετά από τη στροφή. Ωστόσο, η Giulia σπαταλά χρόνο στην κυκλική πίστα, είναι πιο υποστροφική από την Μ3 και πιο ευαίσθητη στις απότομες αλλαγές φορτίου. Έτσι, αυτή η κατάσταση πιέζει αρκετά τον οδηγό, αλλά «βγάζει» επίσης περισσότερη ψυχή σε σχέση με τον ψυχρό ηλεκτρονικό υπολογιστή αγώνων της BMW.
Στο τέλος, διαβάζουμε στις επιδόσεις της Alfa χρόνο γύρου σχεδόν κατά ένα δευτερόλεπτο αργότερο. Προσοχή, όμως: Σε μια άμεση σύγκριση των επιδόσεων των δύο αυτοκινήτων, η Giulia δεν μένει στο παρασκήνιο. Γιατί η Alfa είναι μόνο κατά δύο δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργή στην επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h και ακινητοποιείται κατά μια ανάσα νωρίτερα από την ίδια ταχύτητα. Σημειώνει επίσης υψηλότερη τελική ταχύτητα (307 km/h!), επειδή η BMW την περιορίζει ηλεκτρονικά στην M3 στα 290 km/h. Εν ολίγοις, η Giulia Quadrifoglio Verde είναι επίσης ένα γρήγορο θηρίο. Παρόλ αυτά, εμείς μετράμε τα αυτοκίνητα, μετράμε όλα τα… κουκιά, διαβάζουμε και αισθανόμαστε όλες τις λεπτομέρειες. Με την M3 κερδίζει εδώ το πιο σπορτίφ αυτοκίνητο, αλλά το πιο συναρπαστικό προέρχεται από την Ιταλία.
Συμπέρασμα
Στη νέα M3 βλέπουμε ποιο είναι αυτήν τη στιγμή το καλύτερο σπορ αυτοκίνητο της BMW. Ακόμα και στη σύγκρισή μας, η ενεργή, ασφαλής και γρήγορη λιμουζίνα είναι η καλύτερη επιλογή. Η Alfa Romeo είναι μια… υπέροχη κυρία, επίσης εξαιρετικά γρήγορη και, μάλιστα, με έναν πιο… τραγανό χαρακτήρα.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr