Όσον αφορά στο χώρο αποσκευών, τα 425 λίτρα ακούγονται εξίσου ελπιδοφόρα για το Audi, όπως και τα 430 λίτρα για την BMW, αλλά οι στενές θύρες φόρτωσης δεν κάνουν την αποθήκευση και την τακτοποίηση των αντικειμένων μια ευχάριστη υπόθεση. Η διαιρούμενη πλάτη σε αναλογία 40/20/40 για την επέκταση του χώρου αποσκευών κοστίζει στο A3 επιπλέον 200 ευρώ (στη Γερμανία), ενώ στη Σειρά 2 αναδιπλώνεται πάντα σε τρία μέρη. Στον τομέα της ευχρηστίας του εσωτερικού πρέπει να επαινέσουμε την πρόταση της BMW. Το σύστημα iDrive με το κεντρικό πιεζο-περιστροφικό χειριστήριο λειτουργεί άψογα και κρίνεται σχεδόν τέλειο. Επιπλέον, υπάρχει ο... γεμάτος κατανόηση «βοηθός φωνής», ο οποίος πιθανότατα θα είναι επίσης σε θέση στο επόμενο βήμα να πιάσει και... ψιλή κουβέντα. Το A3 είναι σε αυτόν τον τομέα λιγότερο καλό. Η λειτουργία μέσω της οθόνης αφής αποσπά τον οδηγό πολύ περισσότερο από την κυκλοφορία, ενώ κατά τη χρήση των φωνητικών εντολών δεν... προβλέπεται η... πολυλογία. Από την άλλη πλευρά, κρίνεται κορυφαίο το virtual cockpit plus, που κοστίζει στη Γερμανία 240 ευρώ.
Οδική Συμπεριφορά
Όσο διαφορετικοί είναι οι κινητήρες τόσο παρόμοιες είναι οι επιδόσεις των δύο αυτοκινήτων. Η 218i ξεκινά από στάση με τον τρικύλινδρο κινητήρα των 1,5 λίτρων ελαφρώς καλύτερα από το... βατήρα εκκίνησης, ενώ ο τετρακύλινδρος των 1,5 λίτρων του Α3 είναι ελαφρώς πιο γρήγορος στο υψηλότερο πεδίο στροφών. Και με τους δύο κινητήρες, όμως, θα μείνει κανείς ικανοποιημένος και, αν είναι απαραίτητο, θα τους "μαστιγώσει" στο γερμανικό αυτοκινητόδρομο που δεν έχει όριο ταχύτητας, κινούμενος με πάνω από 200 km/h. Από την πλευρά του, ο TFSI της Audi θα σας. κακομάθει με την απενεργοποίηση των κυλίνδρων και τη λειτουργία "sailing" του κιβωτίου ταχυτήτων, ταξιδεύοντας στη συνέχεια υπέροχα και χαλαρώνοντας στην εξοχή. Μόνο υπό φορτίο θα επιβαρύνει τα αυτιά των επιβατών με άφθονο μεταλλικό ήχο. Ο τρικύλινδρος κινητήρας στη Σειρά 2 είναι αρκετά πιο ήσυχος. Όταν ξεκινάτε την πορεία σας, μπορείτε να ακούσετε απλώς μια διακριτική... τρικύλινδρη συνομιλία, αν και οι άνθρωποι της εταιρείας, που εδρεύει στο Μόναχο, έχουν ηχομονώσει σωστά τον κινητήρα.
Μόνο η κατανάλωση, είναι κάτι, που δεν μπόρεσαν να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά. Παρά τον ένα κύλινδρο λιγότερο και τον κατά 10 PS λιγότερο ισχυρό κινητήρα σε σχέση με το A3, η 218i καταναλώνει με 7,5 l/100 km 0,7 λίτρα περισσότερο σε σχέση με το Audi A3 Limousine.
Πρέπει η BMW να λάμψει; Και ναι και όχι. Η καλά ρυθμισμένη Σειρά 2 κάνει τη δουλειά της σωστά, αλλά όχι καλύτερα σε σχέση με το Α3. Και τα δύο αυτοκίνητα υποστρέφουν σε περίπτωση αμφιβολίας, ενώ το άμεσο τιμόνι του BMW απαιτεί μια διόρθωση παραπάνω στον αυτοκινητόδρομο σε σχέση με το πιο ευαίσθητο και πιο ισορροπημένο του Audi. Αν ο δρόμος γίνει πιο "στριφτερός", το A3 εκμεταλλεύεται τη ρυθμιζόμενη ανάρτησή του (1.102 ευρώ στη Γερμανία) και χάρη στην προσαρμοζόμενη δύναμη απόσβεσης, ισοπεδώνει με ευκολία τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, σε αντίθεση με την μαλακή BMW μοιάζει κάπως "πεισματάρα" σε αυτές τις συνθήκες, έχοντας πιο αργές αντιδράσεις.
Πόσο κοστίζουν
Στη Γερμανία η αρχή γίνεται από τα περίπου 30.000 ευρώ, με πληρέστερο εξοπλισμό (αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ζάντες, ρυθμιζόμενη ανάρτηση, extra καθίσματα κ.τ.λ.) θα φτάσετε κάπου μεταξύ 35.000 και 40.000 ευρώ και όλα αυτά για ένα μικρομεσαίο sedan, πρέπει να το θυμηθείτε! Παρόλ αυτά, οι Γερμανοί premium κατασκευαστές συνεχίζουν να μας παρέχουν μικρής διάρκειας εγγυήσεις: Η Audi δύο ετών και η BMW τριών. Προσκαλούμε, λοιπόν, αμφότερους τους Βαυαρούς να ρίξουν μια ματιά προς Κορέα μεριά, που δείχνει περισσότερη αυτοπεποίθηση.
Παρακαλούμε, μην ξεκουράζεστε για κανένα λόγο.
ΚΑΤΑΤΑΞΗ:
1. Audi A3 sport sedan: Ο ισχυρός, οικονομικός και καθαρός κινητήρας φέρνει το ελάχιστα πιο προσιτό μοντέλο από το Ingolstadt στην πρώτη θέση.
2. BMW 218i Gran Coupé: Παρά το πολύ καλό επίπεδο της ευχρηστίας του και της πλήρους διασύνδεσης, το πιο ακριβό και πιο... διψασμένο μοντέλο από το Μόναχο δεν μπορεί να κερδίσει.
Συμπέρασμα
Όποιος συμπαθεί τα sedan, αλλά μέχρι πρόσφατα τα έβρισκε πολύ... ντεμοντέ, μπορεί να πάρει μια ανάσα. Το A3 sport sedan και η Σειρά 2 Gran Coupé έχουν πραγματικά καλή οδική συμπεριφορά και με τη σχεδίασή τους αποπνέουν μία θετική εικόνα. Όποιος, λοιπόν, δε χρειάζεται να μεταφέρει πάρα πολλές αποσκευές, έχει στη διάθεσή του μία καλή επιλογή. Επίσης, αυτή παρέχει μεγαλύτερη αποκλειστικότητα σε σχέση με τις πεντάθυρες εκδόσεις.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr