autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Ψηλοί με Επιδόσεις

Διαβάστηκε από 18030 αναγνώστες - 2/6/2021

Η λέξη-κλειδί για το παράγωγο μοντέλο της VW έχει πρώτο γράμμα στη σειρά το "C", επειδή τα σπορτίφ SEAT ξεκινούν πια με το γράμμα "C". Έδωσαν λοιπόν, στο Ateca το δίλιτρο, turbo κινητήρα με τα 300 PS, τοποθέτησαν σύστημα τετρακίνησης και το ημιαυτόματο κιβώτιο, διπλού συμπλέκτη (DSG), επτά σχέσεων, για τη μετάδοση της ισχύος. Τι μας αρέσει πολύ: Παρά τον έντονα σπορτίφ χαρακτήρα του, το συγκεκριμένο CUPRA παρέμεινε ένα Ateca, κάτι που σημαίνει μεγαλύτερο μήκος κατά εννέα εκατοστά (4,39 m), μεγαλύτερο χώρο αποσκευών με όγκο από 485 έως 1.579 λίτρα (το MINI διαθέτει όγκο μεταξύ 450 και 1.390 λίτρων), ενώ η πρόσβαση στις πίσω θέσεις είναι πιο άνετη και τα μπροστινά καθίσματα παρέχουν περισσότερη πλευρική στήριξη. Επίσης, τα μάγουλα των καθισμάτων είναι γεμάτα με παχύ αφρό, μια επιλογή, που τα καθιστά πολύ άνετα, πάνω απ όλα στο ύψος των ώμων. Αποτέλεσμα; Το MINI δεν μπορεί να συμβαδίσει με όλα τα παραπάνω. 



Με ξεχωριστό ήχο και φρένα-άγκυρες
Στη συνέχεια, ο χρήστης πιέζει το μπουτόν εκκίνησης λειτουργίας του κινητήρα στο σπορτίφ τιμόνι του CUPRA, το οποίο είναι επίπεδο στο κάτω μέρος του, και μετέπειτα καλείται να βγει αυθόρμητα -υποτίθεται- έξω από το όχημα, ώστε να το αφουγκραστεί. Οι Ισπανοί, βλέπετε, το εφοδίασαν με σύστημα εξάτμισης του σπεσιαλίστα Akrapovič και τέσσερα τελικά, τα οποία είναι δύο επιπλέον σε σχέση με του MINI, που εκπέμπουν ανατριχιαστικό ήχο διπλάσιας έντασης. Ακόμα και στην "John Cooper Works" εκδοχή του, το ΜΙΝΙ δεν μπορεί να αποδειχθεί στο συγκεκριμένο σκέλος ανταγωνιστικό. Και, βέβαια, προτού επισκεφτούμε την πίστα, ας ρίξουμε μια γρήγορη ματιά στις τιμές: Το MINI με standard τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση και τις JCW ρυθμίσεις, που περιλαμβάνουν αεροδυναμικά βοηθήματα και πίσω αεροτομή, κοστίζει στην Ελλάδα 54.350 ευρώ, ενώ το CUPRA, που δεν εισάγεται ακόμη, θα είναι λογικά κατά μερικές χιλιάδες πιο προσιτό. Στη συνέχεια, όμως, θα μείνει στον ενδιαφερόμενο η παρηγοριά της… τρομπέτας του Akrapovič, το σύστημα φρένων της Brembo με τις τετραπίστονες δαγκάνες και όλες τις σφραγίδες της Audi. Την τιμή του CUPRA Ateca θα τη μάθουμε με ακρίβεια το ερχόμενο φθινόπωρο, δηλαδή την εποχή, που αναμένεται να εισαχθεί στη χώρα μας. Μια μικρή παρηγοριά είναι το εξής: Εφόσον το Countryman JCW παραγγελθεί διαδικτυακά, συνοδεύεται από έκπτωση της τάξης του 15%. Όσο για το CUPRA Ateca, το βρήκαμε στο διαδίκτυο έως και κατά 20% φθηνότερο. Είπαμε, όμως, υπομονή και αναμονή μέχρι το φετινό φθινόπωρο.



Οδηγώντας
Ωστόσο, είχαμε ένα ραντεβού στην πίστα "Contidrom" της Continental, προκειμένου να πραγματοποιήσουμε οδηγώντας τους χρόνους γύρου. Και σε αυτό το σημείο σας αποκαλύπτουμε ότι το MINI επικρατεί του CUPRA, με περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο στη κυκλική διαδρομή των 3,3 χιλιομέτρων, όντας για μόλις 1 km/h και… κάτι πιο ταχύ, σε ό,τι αφορά την τελική ταχύτητα, όπου στην πράξη κατέγραψε 198 km/h. Αλλά, πώς εξηγείται αυτό όμως; Ένα μείγμα πολλών συστατικών, όπως ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων-μετατροπέας ροπής , οκτώ σχέσεων, με μέγιστη ροπή 450 Nm στο MINI αντί των 400 στο CUPRA. Επιπλέον, το MINI απεμπλέκεται από την ταλαιπωρία ήδη από τις 1.750 σ.α.λ., τη στιγμή, που το CUPRA τα αντιμετωπίζει την κατάσταση πιο σοβαρά, λίγο αργότερα (2.000 σ.α.λ). 



Κατά τα λοιπά; Πιστεύουμε ότι το Ateca κινείται στο δρόμο τόσο όμορφα όσο το VW Golf και ο οδηγός του δεν το αισθάνεται, όπως ένα υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Το τιμόνι του είναι εύχρηστο και το αμάξωμά του παρουσιάζει στις στροφές αισθητά κλίση, αλλά χάρη στη ρυθμιζόμενης σκληρότητας ανάρτηση, είναι ασφαλές στην κίνηση, ακόμα κι αν τείνει να υποστρέφει. Ή με άλλα λόγια: Όλα είναι καλά με την ανάρτηση και το τιμόνι, μόνο ο κινητήρας και το κιβώτιο ζορίζουν την προσπάθεια του Ateca για τη νίκη στην πίστα. Γιατί ο δίλιτρος κινητήρας χρειάζεται πολύ χρόνο, για να συγκεντρώσει όλη τη δύναμή του και αν το DSG… στραβοκαταπιεί και μείνει για λίγο αναποφάσιστο, χάνεις πολύτιμα δευτερόλεπτα.



Το MINI είναι πιο επιθετικό. Εντάξει, υποκειμενικά συμπεριφέρεται περισσότερο, όπως ένα SUV, καθώς ζυγίζει πιο πολύ, αλλά έχει και τον πιο μαλακό πίσω άξονα και δεν κινείται τόσο ουδέτερα όσο το CUPRA. Έτσι, ο… John Cooper αναζητά έμπειρα χέρια, αφού το τιμόνι δεν παρέχει τόσο ακριβή πληροφόρηση όσο μπορεί το CUPRA και γίνεται νευρικό στη θέση γύρω από την ευθεία.
Στην πίστα Contidrom, το MINI ξεχωρίζει και αναδεικνύεται επίσης το γρηγορότερο αυτοκίνητο εφόσον μετράται αντικειμενικά. Αυτό, όμως, δεν αρκεί για τη συνολική νίκη, επειδή το ελαφρώς μεγαλύτερο Ateca προσφέρει περισσότερο αυτοκίνητο για τα χρήματα, που ζητά.

Συμπέρασμα
Το να κάθεται κανείς ψηλά είναι "in". Το MINI Countryman των 306 ίππων, είναι το πιο σπορτίφ αυτοκίνητο στο Contidrom, αλλά το CUPRA Ateca προσφέρει περισσότερο αυτοκίνητο για τα χρήματα, που ζητά. Επίσης, μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα την καθημερινότητα, επειδή είναι κατά κάποια σημαντικά εκατοστά μεγαλύτερο.

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει