Το Mazda κερδίζει, αλλά το KIA νικά! Ο υπότιτλος μας είναι περίεργος, αλλά ισχύει 100%. Το Mazda3 με το νέο βενζινοκινητήρα ανεβαίνει επίπεδο, αλλά η μάχη απέναντι στο εξαιρετικό KIA Ceed είναι αμφίροπη.
Από τα δέκα -νέας ταξινόμησης- οχήματα στη Γερμανία, τρία είναι SUV και δύο είναι μικρομεσαία. Τα Mazda3 και KIA Ceed, που είναι πραγματικοί νικητές στην κατηγορία τους. Μάλιστα, το Mazda ανανεώθηκε πρόσφατα και απέκτησε, επίσης, έναν πιο δυναμικό κινητήρα: μετά από λιγότερο από ένα χρόνο στην κυκλοφορία, εφοδιάζεται τώρα με ένα νέο βενζινοκινητήρα 150 PS.
Με ίδιο πλάτος (1,80 μέτρα) και ύψος (1,44 μέτρα) το Mazda είναι κατά 14 εκατοστά μακρύτερο και διαθέτει κατά οκτώ εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο. Λογικά, διαθέτει και περισσότερο χώρο; Λάθος! Θα έπρεπε, θεωρητικά, αλλά στην πράξη παρέχει λιγότερο χώρο. Διαβάστε πώς ακριβώς: Οι επιβάτες του Mazda στερούνται ελευθερίας χώρου για το κεφάλι τους, περισσότερο στις πίσω θέσεις σε σχέση με τις μπροστινές. Για ποιο λόγο; Οι Ιάπωνες έχουν τοποθετήσει τα ρυθμιζόμενα μπροστινά καθίσματά τους ψηλότερα απ όσο οι Κορεάτες έχουν τακτοποιήσει τα δικά τους.
Και η οροφή του Mazda3 χαμηλώνει μεν πολύ φωτογενώς προς τα πίσω, αλλά αυτό είναι εις βάρος του εσωτερικού ύψους και της πρόσβασης στις πίσω θέσεις δε. Παρά το καλύτερο, επειδή είναι πιο σφιχτό, πίσω κάθισμα, όσοι καθόμαστε στο Mazda, έχοντας ύψος από περίπου 1,80 μέτρα και πάνω μάλλον καμπουριάσαμε, τελικά, με δυσαρέσκεια. Πάντως, και ο χώρος αποσκευών έχει μικρότερο όγκο, επίσης, εξαιτίας της σχεδίασης της οροφής. Όταν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα, το Ceed χωρά περισσότερες αποσκευές κατά 265 λίτρα.
Σαν να λέμε «οκτώ κιβώτια μπύρας (με 24 φιαλίδια x 0,33 l)», τα οποία πρέπει να σηκώσουμε μόνο κατά 60 εκατοστά από το έδαφος για να τα φορτώσουμε στο Ceed, τη στιγμή που το περβάζι του χώρου αποσκευών στο Mazda βρίσκεται 16 εκατοστά πιο ψηλά.
Παρά την πολύ διαφορετική λογική λειτουργίας, οι οδηγοί αισθάνονται ότι βρίσκονται σε καλά χέρια στην περίπτωση και των δύο Golf από την Ασία. Περιορισμένο στα απαραίτητα και ξεκάθαρο στην όψη, ουσιαστικά συγκεντρωμένο σε έναν κεντρικό πιεζο-περιστροφικό αφαλό, το τιμόνι του Mazda αποσπά τον οδηγό ευχάριστα λίγο από τα καθήκοντά του. Αντιθέτως, το KΙΑ βασίζεται σε πολύ περισσότερους διακόπτες, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί, κυρίως, σε κοντινή απόσταση και είναι αρκετά μεγάλοι. Απόσπαση της προσοχής του οδηγού; Είναι κι εδώ χαμηλή, γιατί τα πάντα είναι αυτονόητα.