Το Mazda είναι πιο φιλικό για καθημερινή χρήση
Το ιαπωνικό μοντέλο έχει πολύ πιο μαλακές αναρτήσεις, κάνοντας λακκούβες και κακοτεχνίες να περνούν συχνά σχεδόν απαρατήρητα από τους επιβάτες, αλλά ταυτόχρονα «αναγκάζει» το ESP να μπει πριν φτάσει τα όρια του το μοντέλο, ενώ το καλορυθμισμένο τιμόνι του προσφέρει περισσότερη «ηρεμία» σε αυτοκινητόδρομο από αυτή του Ford. Αυτή την ηρεμία ενισχύει ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, που σε αντίθεση με τον τρικύλινδρο του Focus λειτουργεί σχεδόν αθόρυβα υπό μερικό φορτίο και ανεβάζει τις στροφές πιο ομαλά, με το μόνο αρνητικό του στοιχείο να βρίσκεται στην μακριά κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου.
Χρειάζεται αρκετός χρόνος για να φτάσει στις 4.000 στροφές όπου είναι διαθέσιμη η μέγιστη ροπή των 213Nm, ενώ για να πάρεις την πλήρη δύναμη του όταν πηγαίνεις με 80 χλμ./ώρα θα πρέπει να κατεβάσεις δευτέρα. Οι επιδόσεις του είναι πανομοιότυπες με του Focus, με το 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 9 δλ., το 60-100 σε 4,8 δλ. και το 80-120 σε 6,2 δλ. ενώ η τελική του κυμαίνεται στα 206 χλμ./ώρα. Πάρα το γεγονός ότι το 24volt ήπια υβριδικό σύστημα του Mazda δεν θα γίνει αντιληπτό πουθενά αλλού εκτός την εκκίνηση, προσφέρει μεγάλα οφέλη στην κατανάλωση, όπου η μέση τιμής της παραμένει στα 6,6 λτ., νούμερο που δεν θα περίμενες από ένα 2λιτρο μοτέρ.
Το Mazda είναι φθηνότερο
Στο ταμείο τώρα, το χειροκίνητο Mazda ξεκινάει από τις 27.678 ευρώ, με την πλούσια έκδοση να έχει τιμή εκκίνησης τα 29.533 ευρώ, όταν το βασικό Ford Focus των 155 ίππων αρχίζει από τα 30.722 ευρώ. Ακόμα και στην εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο, το Μazda 3 βρίσκεται στα 30.640 ευρώ, ενώ η πιο πάνω έκδοση φτάνει τα 32.515 ευρώ, όταν το δεύτερο εξοπλιστικό πακέτο του Ford (ST-Line X) αγγίζει τα 33.030 ευρώ.Συμπέρασμα
Μπορεί το Mazda να στοιχίζει λιγότερο, αλλά το Ford κερδίζει σε χώρους, επιδόσεις, κατανάλωση, τέλη κυκλοφορίας και τιμή, τομείς που του δίνουν την νίκη στη συγκεκριμένη μονομαχία. Όσο για την οδική συμπεριφορά και τα δυο έχουν τα θετικά τους και αρνητικά τους, με τον ιδιοκτήτη να αποφασίζει τι θέλει να θυσιάσει!
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid | Mazda3 e-Skyactiv G 150 |
---|---|---|
Κινητήρας | ||
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.998 |
Κύλινδροι/Βαλβίδες | 4/12 | 4/16 |
Καύσιμο | Βενζίνη | Βενζίνη |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 155/6.000 | 150/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 240/2.500 | 213/4.000 |
Σχέσεις/κιβώτιο/μετάδοση | 7/αυτόματο/μπροστά | 6/χειροκίνητο/μπροστά |
Start/Stop | NAI | NAI |
Eπιδόσεις | ||
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,3 | 9 |
60-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 4,5 | 4,8 |
80-120 χλμ./ώρα (δλ.) | 5,7 | 6,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 21 | 206 |
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ) | 34,3 | 34,4 |
Βάρος με οδηγό (κιλά) | 1.365 | 1.390 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | ||
Μέση εργοστασιακή WLTP | 5,4 | 5,6 |
Μέση Δοκιμής | 6,3 | 6,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) WLTP | 150 | 156 |
Ρεζερβουάρ (λτ.) | 52 | 51 |
Πορτμπαγκάζ (λτ.) | 392-1.354 | 351-1.026 |
Τιμή από (ευρώ) | 30.722 | 27.678 |
Σελ. 1 | Mazda 3 vs Focus: Μονομαχία στη χώρα των μικρομεσαίων βενζίνης |
Σελ. 2 | Τεράστια οθόνη και καλοί χώροι για το Ford Focus |
Σελ. 3 | Το Mazda είναι πιο φιλικό για καθημερινή χρήση |