Toyota GR86 Vs Mini Cooper JCW: Αγχολυτικά εργαλεία
Πίσω ή μπροστά; Η αιώνια μάχη της απόλαυσης!
Συνήθως βάζουμε αντιμέτωπα, μοντέλα που ανήκουν στην ίδια κατηγορία και διαθέτουν πανομοιότυπο αμάξωμα, αλλά τώρα εδώ τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Ναι, το Toyota GR86 απέναντι στο Mini Cooper JCW μοιάζει σαν να συγκρίνουμε μπύρα με σάκε. Το ένα πισωκίνητο coupe από τη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου και των σαμουράι με ατμοσφαιρικό κινητήρα και το άλλο με ένα θρυλικό όνομα, μπροστά κίνηση και turbo μοτέρ, αλλά και τα δύο υπακούουν στο ίδιο μοτίβο και μιλάνε στη ψυχή. Έχουν δημιουργηθεί για να προσφέρουν στον οδηγό αδρεναλίνη, χαρά και απόλαυση στο μέγιστο βαθμό.
Πιο γρήγορο στην ευθεία το Mini λόγω turbo
Αυτός είναι κι ο λόγος που «μπήκαν» δίπλα δίπλα. Βέβαια αν αφήσεις στην άκρη την εξωτερική εμφάνιση, θα δεις ότι έχουν πολλά κοινά στοιχεία. Προσφέρουν διασκέδαση με λιγότερους από 300 ίππους, αφήνουν τον οδηγό να «δεθεί» περισσότερο μαζί τους αφού δεν διαθέτουν υπερπροσταστευτικά ηλεκτρικά συστήματα και δεν έχουν απαγορευτική τιμή απόκτησης. Ακόμα και οι ιπποδυνάμεις τους είναι εξαιρετικά κοντά, με το 2,4 λίτρων μοτέρ του Toyota GR86 να βγάζει 235 άλογα και ο 2λιτρο κινητήρα του Mini Cooper JCW να αποδίδει 231.
Μεγάλη διαφορά δεν συναντάμε ούτε στο βάρος τους, με τα 16 κιλά διαφορά (1.262 Cooper, 1.278 GR86), να θεωρείται αμελητέα. Μάλιστα αυτό φαίνεται και στο 0-100, με τα 2 μοντέλα να χρειάζονται μόλις 6,6 δλ. (πραγματικές μετρήσεις) για να το ολοκληρώσουν. Η δύναμη της τουρμπίνας του γερμανικού μοντέλου κάνει αισθητή την παρουσία της στις ρεπρίζ, όπου είναι πιο γρήγορο τόσο στο 60-100, όσο και στο 80-120 χ.α.ω, ενώ επιτρέπει στο Mini να πιάσει τη τελική των 246 χλμ./ώρα έναντι των 226 χλμ./ώρα του Toyota. Πάντως το ιαπωνικό μοντέλο παίρνει το αίμα του πίσω στο τομέα του φρεναρίσματος, όπου έχει καλύτερες επιδόσεις.
Σε κερδίζει στις στροφές το Toyota
ΟΚ, στην ευθεία το Cooper JCW κερδίζει σχεδόν κατά κράτος το GR 86. Τι γίνεται όμως όταν ξεκινήσουν οι στροφές; Εδώ τα νέα για τους φίλους του Mini μάλλον είναι δυσάρεστα. To Τoyota δείχνει τα δόντια του, σε αφήνει να γίνεσαι ένα μαζί του και φαίνεται πιο ολοκληρωμένο, προσφέροντας στον οδηγό πιο αγνή κι αυθεντική χαρά, με τα περιθώρια του παιχνιδιού που επιτρέπει να είναι τεράστια.
Θα ήμασταν άδικοι να πούμε ότι το Mini δεν κινείται γρήγορα ή δεν υπακούει στις εντολές του τιμονιού. Είναι μανιτζέβελο, με το κοντό μεταξόνιο να το κάνει να μοιάζει σαν καρτ δρόμου. Όμως αν η διαδρομή απαιτεί γρήγορες εναλλαγές φορτίου, βλέπε συνεχόμενες στροφές, τότε το ESP θα επέμβει αρκετά άτσαλα και σφοδρά, χαλώντας την ομαλή «ροή» του αυτοκινήτου και κατ επέκταση τη συνολική του εικόνα.
Σελ. 2 | Πιο πρακτικό το εσωτερικό του Cooper, κινητήρας διαμάντι για το GR86 |
Σχολιάστε |