Τα ηλεκτρικά δεν είναι μόνο για ευκατάστατους! Μπορεί ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο να είναι πιο ακριβό στην αγορά από ένα αντίστοιχο με θερμικό κινητήρα, αλλά μακροπρόθεσμα η διαφορά κόστους μειώνεται. Πιστεύετε πως είμαστε έτοιμοι για την ηλεκτρική εποχή;
Θα ήταν σωστό το επόμενο, νέο αυτοκίνητό μου να είναι ηλεκτροκίνητο; Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναρωτιούνται σχετικά προτού αγοράσουν ένα σαν κι αυτό. Όποιος αποκλείσει την αγορά του από την αρχή, είναι πιθανό να έχει απλώς σκεφτεί πως «είναι πολύ ακριβό!» Αν το σκέφτεστε ακόμη, ίσως δε σας λείπει θάρρος και θέληση, αλλά μόνο κάποιοι αριθμοί και γεγονότα.
Πάντως, είτε έχετε αμφιβολίες είτε το σκέφτεστε πάρα πολύ, αξίζει και στις δύο περιπτώσεις μία πιο ακριβής ματιά σε ό,τι αφορά το οικονομικό μέρος της υπόθεσης, δηλαδή μία σύγκριση των εξόδων μεταξύ της έκδοσης με κινητήρα συμβατικής τεχνολογίας (dieselή βενζίνης) και του ίδιου αυτοκινήτου, αλλά με ηλεκτροκινητήρα. Είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά μόνο από πλουσίους, που θέλουν να καθησυχάσουν την οικολογική συνείδηση τους;
Δεν είναι μόνο η τιμή κτήσης σημαντική
Όπως συμβαίνει συχνά στη ζωή, δεν υπάρχει μία ξεκάθαρη απάντηση στο ερώτημα, αν είναι οικονομικά πιο προσιτή η οδήγηση ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ενός ηλεκτρικού οχήματος. Πολλά εξαρτώνται, για παράδειγμα, από την ατομική -οδηγική- συμπεριφορά του καθενός. Ή από το προσωπικό περιβάλλον. Ακόμα κι από το γεγονός αν το αυτοκίνητο, που μπορεί να ανακαλύψατε, είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία.
Σε κάθε περίπτωση, δε θα έπρεπε να παρασυρθείτε απλώς και μόνο από το κόστος κτήσης. Οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι το χρησιμοποιούν ως το πιο σημαντικό κριτήριο απόφασης για αγορά, εκτός από την αυτονομία και τις δυνατότητες φόρτισης. Πάντως, και τα λειτουργικά έξοδα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη για αρκετά χρόνια. Ο λόγος γίνεται για τα καύσιμα, τα τέλη κυκλοφορίας και τους φόρους εν γένει, την ασφάλιση, τη συντήρηση, το service και τη φθορά του οχήματος. Στους περισσότερους από τους προηγούμενους παράγοντες υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες εξοικονόμησης εξόδων στην περίπτωση μιας ηλεκτροκίνητης πρότασης.
Φυσικά, είναι σημαντική και η υπολειμματική τιμή σε περίπτωση πιθανής μεταπώλησης. Και το τελευταίο, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, σημείο είναι ακόμα και οι πολιτικές συνθήκες, με άλλα λόγια η πιθανή οικονομική επιδότηση, που θα διαδραματίσει επίσης ρόλο.