autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS

Σύγκριση εξόδων: Καύσιμα

2/6/2021

Η ADAC έχει υπολογίσει το κόστος ανά χιλιόμετρο
Αν θέλετε να διαπιστώσετε μόνοι σας αν η μετάβαση από θερμικό σε ηλεκτρικό όχημα αξίζει τον κόπο, θα πρέπει να συμπεριλάβετε στη σύγκριση των εξόδων, αν είναι δυνατόν, όσο πιο πολλές παραμέτρους γίνεται. Η ADAC υπολόγισε με μια μεγάλη «μαθηματική» πράξη τα έξοδα ανά χιλιόμετρο σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε plug-in-υβριδικά και σε οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το αποτέλεσμα των ερευνών της ήταν το παρακάτω: Ορισμένα ηλεκτρικά οχήματα, όπως η BMW i3 ή το VW ID.3, συγκρινόμενα, αντίστοιχα, με την BMW Σειρά 1 ή το VW Golf αναδεικνύονται φθηνότερα. Το Renault Clio και το -κατΆ όνομα- παραδοσιακό Opel Mokka, από την άλλη πλευρά, αναδεικνύονται πιο ανταγωνιστικά σε σχέση με τα ηλεκτροκίνητα Renault Zoe και Mokka-e, αντίστοιχα, χάρη στην έκπτωση των τιμών τους κατά 15%. Η μάχη μεταξύ ηλεκτρικού και βενζίνης/diesel είναι πιο ανοιχτή από ποτέ. Αν θέλετε να κάνετε εσείς τους υπολογισμούς, ο έλεγχος εξόδων της AUTO BILD μπορεί να χρησιμεύσει ως βάση.

Σύγκριση εξόδων μεταξύ αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Κτήση
Σε γενικές γραμμές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παραμένουν ακριβότερα κατά αρκετές χιλιάδες ευρώ ως προς την αγορά τους σε σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα με κινητήρες diesel και βενζίνης. Αυτό οφείλεται στους χαμηλότερους αριθμούς παραγωγής, αλλά κυρίως στις ακριβές μπαταρίες, οι οποίες συχνά έχουν αξία που φτάνει στο ένα τρίτο της τιμής αγοράς. Όμως: Με την αυξημένη επιδότηση αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος, οι αγοραστές νέων αυτοκινήτων θα εξοικονομήσουν πάρα πολλά χρήματα συν μέρος του ΦΠΑ τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2025. Ορισμένοι κατασκευαστές αυξάνουν, μάλιστα, το μερίδιό τους και στρογγυλοποιούν προς τα πάνω! Ωστόσο, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι με λίγη ικανότητα μπορείτε να πάρετε έκπτωση μεταξύ 10 και 20% κατά την αγορά αυτοκινήτου με κινητήρα καύσης. Την ίδια στιγμή, οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων γίνονται όλο και πιο φθηνές στην παραγωγή. Ενώ το κόστος ανά κιλοβατώρα (kWh) ήταν στα περίπου 600 ευρώ το 2010, το 2020 ήταν μόνο 100 ευρώ. Παρόλο, που τα έξοδα μειώνονται τώρα πιο αργά, θα μπορούσε να επιτευχθεί το «σημείο ισορροπίας» των 100 δολαρίων/kWh (περίπου 82 ευρώ) σε λίγα χρόνια, μέσα στα οποία η τιμή αγοράς μπορεί να συμβαδίσει με των αυτοκινήτων με κινητήρες καύσης ακόμα και χωρίς επιδοτήσεις.



Καύσιμα
Κατά τον ανεφοδιασμό με βενζίνη ή diesel, υπάρχουν μεγάλες διαφορές και αντίστοιχα πολλές επιλογές εξοικονόμησης. Μέσα στο 2021, η κατάσταση των τιμών στις αντλίες των πρατηρίων καυσίμων έχει επιδεινωθεί σημαντικά εξαιτίας του φόρου CO2, της αύξησης της επιστροφής του ΦΠΑ και της αύξησης της τιμής του αργού πετρελαίου. Στα τέλη του Απριλίου του 2021 ένα λίτρο Super E10 κόστιζε (στη Γερμανία) κατά μέσο όρο 1,46 ευρώ και ένα λίτρο diesel 1,31 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι ο ανεφοδιασμός ακρίβυνε κατά περίπου 18% σε σχέση με ό,τι ίσχυε το Δεκέμβριο του 2020. Ένα σύγχρονο VW Golf με βενζινοκινητήρα και κατανάλωση 5,5 λίτρων (η εργοστασιακή και η πραγματική κατανάλωση συνήθως αποκλίνουν μεταξύ τους) προκαλεί έξοδα καυσίμου (βενζίνης) 8,03 ευρώ/100 km και ένα Golf diesel με κατανάλωση 4,5 λίτρων έξοδα 5,90 ευρώ.

Το κόστος φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαρτάται επίσης από πολλούς παράγοντες, όπως η τοποθεσία, ο τύπος φόρτισης και, κυρίως, οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος. Αν φορτίσετε στο wall box σας στο σπίτι, σίγουρα θα τα καταφέρετε κατά πολύ φθηνότερα σε σχέση με κάποιον, που χρησιμοποιεί έναν ταχυφορτιστή στον αυτοκινητόδρομο (εφόσον το προβλέπει η τεχνολογία του αυτοκινήτου). Στην ιδανική περίπτωση, μπορεί κανείς να πάρει την ηλεκτρική ενέργεια για το ηλεκτρικό αυτοκίνητό του δωρεάν στο χώρο εργασίας ή σε μια αγορά καταναλωτών. Βέβαια, ακόμα και στο ίδιο μέρος παρατηρούνται μεγάλες διαφορές: με την επιλογή της σωστής τιμής ηλεκτρικής ενέργειας στο σπίτι, μπορείτε να εξοικονομήσετε έως και 500 ευρώ το χρόνο.

Συγκριτικά: Στο VW ID.3 με 17 kWh κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας ανά 100 χιλιόμετρα (αντιστοιχεί στη μέση κατανάλωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία, σύμφωνα με τις πληροφορίες του κατασκευαστή), λαμβάνετε με 5,27 ευρώ μέση τιμή οικιακής ηλεκτρικής ενέργειας 31 cent/kWh. Στα δημόσια σημεία φόρτισης εξακολουθούν να υπάρχουν πάρα πολλά διαφορετικά τιμολόγια και τρόποι πληρωμής. Με υποτιθέμενη τιμή 40 cent/kWh, το ID.3 θα κατανάλωνε ρεύμα, αξίας 6,80 ευρώ/100 km. Ο ανεφοδιασμός και η φόρτιση έχουν ως κοινό στοιχείο τη δυνατότητα από την πλευρά σας της επιρροής στην κατανάλωση με την ατομική συμπεριφορά σας κατά την οδήγηση και έτσι να εξοικονομήσετε πολλά χρήματα.
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει

Σχετικες επιχειρησεις