Φόροι
Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορούν να αισθάνονται εξασφαλισμένοι, επειδή το μοντέλο τους εξαιρείται από αυτόν τον κρατικό φόρο. Πάντως, μετά από τα προηγούμενα υπάρχει και έκπτωση κατά 50%, εφόσον τα ηλεκτρικά οχήματα αποκτούνται μέσω leasing. Στη φορολογία των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, από το 2021, οι εκπομπές CO2 έχουν σταθμιστεί περισσότερο, πέραν της χωρητικότητας του κινητήρα τους, οπότε τα αυτοκίνητα με κινητήρες καυσίμου κοστίζουν περισσότερο.
Για παράδειγμα, σε ένα mini αυτοκίνητο, όπως το Hyundai i10 1.0, επιβάλλονται ετήσια τέλη 101,92 ευρώ, σε ένα VW Golf 8 1.5 eTSI 82 ευρώ και σε μια BMW X7 M50i, η διαφορά στην τιμή προ και μετά φόρων κυμαίνεται κοντά στα 70.000 ευρώ. Επιπλέον, υπάρχουν φοροαπαλλαγές για εταιρικά αυτοκίνητα: αν χρησιμοποιείτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξίας μικρότερης των 40.000 ευρώ για ιδιωτικό σκοπό, μόνο το 0,25% της μικτής τιμής καταλόγου πρέπει να φορολογηθεί ως χρηματικό όφελος και το 0,5% για ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνω των 40.000 ευρώ. Πάντως, και η δωρεάν φόρτιση στον επαγγελματικό χώρο είναι αφορολόγητη.
Ασφάλιση αυτοκινήτου
Σε γενικές γραμμές, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ασφαλίζονται σύμφωνα με την αρχή που ισχύει και στα «κανονικά» αυτοκίνητα. Τα έξοδα για την ασφάλιση αυτοκινήτων εξαρτώνται κυρίως από τον τύπο τους, την τοπική κατάταξή τους και κατά πόσο ο ασφαλισμένος δεν έχει απαιτήσεις αποζημίωσης, δηλαδή δε λαμβάνεται υπόψη ο κίνδυνος ενός ατυχήματος (κατά τη σύγκριση της ασφάλισης). Εξαιτίας της υψηλότερης τιμής αγοράς, ένα νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι πλήρως ασφαλισμένο, συμπεριλαμβανομένης της ακριβής μπαταρίας, της ρυμούλκησής του, αν χρειαστεί, και ενός πιθανού βραχυκυκλώματος στην μπαταρία.
Όλα αυτά δείχνουν ότι η ασφάλιση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι ακριβότερη, αν και ορισμένοι ασφαλιστές προσφέρουν ειδικούς όρους για τα συγκεκριμένα οχήματα. Επιπλέον, πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι φθηνότερα για ασφάλιση σε σχέση με συγκρίσιμα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα οχήματα, εξαιτίας του χαμηλότερου (στατιστικά) αριθμού ατυχημάτων, πιθανώς λόγω της πληθώρας συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και της πιο συνετής οδήγησης από τους χρήστες.
Συντήρηση, service, βλάβες
Σε ό,τι έχει να κάνει με τη συντήρηση, το service και τις βλάβες, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει ένα σαφές πλεονέκτημα. Μια σύγκριση της AUTO BILD μεταξύ τριών μοντέλων της VW απέδωσε ένα πλεονέκτημα κόστους κατά περίπου 50% σε ένα ID.3 σε σύγκριση με ένα Golf 7 TDI όσον αφορά τη συντήρηση. Δεν υπάρχει ανάγκη για μια ακριβή αλλαγή λαδιού ή έλεγχο εκπομπών καυσαερίων. Ταυτόχρονα, εξαρτήματα, που συνήθως φθείρονται, όπως κιβώτια ταχυτήτων, τραπεζοειδείς ή οδοντωτοί ιμάντες, μπουζί για βενζινοκινητήρες δεν υπάρχουν σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Από την πλευρά τους, τα φρένα προστατεύονται από την τεχνολογία της ανάκτησης (μέσω του κινητήρα). Έτσι, τα διαστήματα των service είναι μεγαλύτερα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καλούνται να επισκέπτονται το συνεργείο λιγότερο συχνά. Μάλιστα, η Tesla δεν ορίζει πλέον επιθεωρήσεις και επιλύει πολλά ζητήματα μέσω διαδικτυακών ενημερώσεων (online updates). Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντέχουν ακόμα και χωρίς service, πάνω απΆ όλα, όμως, η μπαταρία χρειάζεται τακτικούς ελέγχους.
Υπολειμματική αξία
Σχετικά με το θέμα της υπολειμματικής αξίας, δεν είναι εφικτό ακόμη να γίνουν έγκυρες δηλώσεις, επειδή εξακολουθούν να υπάρχουν σχετικά λίγα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, οι ειδικοί προβλέπουν μάλλον χαμηλές υπολειμματικές αξίες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (όπως επίσης για τα plug-in-υβριδικά) και αυτό μακροπρόθεσμα. Ο λόγος για αυτό το συμπέρασμά τους οφείλεται στις επιδοτήσεις της αγοράς καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πράγμα που σημαίνει ότι οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές e-προτάσεων θα χρειαστεί να περιμένουν για μια μεγάλη έκπτωση, δηλαδή ένα προσιτό, ηλεκτρικό αυτοκίνητο για πολλά χρόνια, ακόμη.
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr