Η ΠΡΟΣΘΙΟΚΙΝΗΤΗ BMW

Διαβάστηκε από 41601 αναγνώστες - 25/1/2021

Για ποιο λόγο? Η νέα (για την BMW) φιλοσοφία της μετάδοσης της κίνησης υπόσχεται μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Ταυτόχρονα μειώνονται τα έξοδα κατασκευής, θεωρητικά μαζί με το κόστος της αγοράς για τους φίλους της βαυαρικής φίρμας. Αυτή είναι μία σημαντική εξέλιξη, με δεδομένο ότι σε αυτήν τη δημοφιλή κατηγορία οι ανταγωνιστές μόνο... δεν κοιμούνται. Από το 2020 η BMW θα πρέπει να έχει υπόψη της την 8η γενιά του VW Golf, το νέο Audi A3, αλλά και το νέο SEAT Leon. Στο ίδιο μήκος κύματος εκπέμπουν τους τελευταίους μήνες η Mercedes με την καινούργια A-Class, αλλά και η Ford με το ολοκαίνουργιο Focus. Με βάση αυτό το πλαίσιο, παρατηρήσαμε προσεκτικά τις πτυχές της νέας γενιάς Σειράς 1 της BMW.



Η 3η γενιά του μικρομεσαίου βαυαρικού μοντέλου (με τον εσωτερικό κωδικό F40) βασίζεται στη νέα πλατφόρμα για προσθιοκίνητα μοντέλα, την UKL2. Βέβαια, στις ισχυρότερες εκδόσεις η δύναμη μεταφέρεται και στον πίσω άξονα, επομένως θα υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις. Οι τρικύλινδροι και τετρακύλινδροι κινητήρες είναι τοποθετημένοι εγκάρσια, ενώ το... μενού δε θα περιλαμβάνει πια κάποιο εξακύλινρο μοτέρ. Το ίδιο ισχύει και για την τρίθυρη έκδοση αμαξώματος, την οποία η BMW έθεσε εκτός προγράμματος εξαιτίας της μικρής ζήτησής της. Τα πλεονεκτήματα της νέας πλατφόρμας? Καλύτερη εκμετάλλευση χώρων και η τοποθέτηση των νεότερων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, αλλά και της συνδεσιμότητας.



Σχήμα και μορφή
Η αλλαγή της γενιάς σήμανε μια νέα αρχή και για τη σχεδίαση της BMW Σειράς 1. Στο κέντρο της πρόσοψης κυριαρχούν τα μεγάλα, ενωμένα «βράγχια» και στις άκρες τα μικρού ύψους, σχεδόν τραβηγμένα προς τα πίσω, φωτιστικά σώματα. Η σχεδίαση της ποδιάς εξαρτάται από την εκάστοτε έκδοση του μοντέλου. Αυτό του άρθρου μας είναι ένα “Sport Line”. Σε ό,τι αφορά το προφίλ του αυτοκινήτου, εκεί κυριαρχεί η γραμμή των παραθύρων, που δείχνει να χαμηλώνει, όσο προχωρά προς τα πίσω. Επιπλέον, το στιλ παραπέμπει συνολικά, έστω και λίγο, στη Σειρά 3, όπου ένα μέρος της πίσω κολώνας καταλαμβάνεται από τη σχεδιαστική λεπτομέρεια, που ανήκει στα παράθυρα. Την ίδια στιγμή, τα οικεία πίσω φωτιστικά σώματα -με το σχήμα ”L”- κάνουν τη συγκεκριμένη πλευρά αυτής της BMW να δείχνει πλατύτερη και πιο δυναμική. Στοιχείο αναγνώρισης της τρικύλινδρης έκδοσης είναι η μονή απόληξη της εξάτμισης. Στα τετρακύλινδρα μοντέλα η τελευταία είναι διπλή.



Μια ματιά στους αριθμούς: Σε ό,τι αφορά το μήκος, η Σειρά 1 παραμένει στα επίπεδα της γενιάς, που αντικαθιστά. Με μήκος 4,32 m (4.319 mm) είναι κατά μισό cm πιο κοντή σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Συρρίκνωση θα υποστεί και το μεταξόνιο (μείον 2 cm), αλλά με μήκος 2,67 m ο χώρος στο εσωτερικό είναι αρκετός. Το ύψος αυξήθηκε στα 1,45 m - δηλαδή 1 cm περισσότερο σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Θετικό στοιχείο για την αίσθηση του εσωτερικού χώρου και την εμφάνιση: Το πλάτος της νέας BMW Σειράς 1 αυξήθηκε κατά 34 mm και φτάνει σχεδόν τα 1,80 m. Ο χώρος αποσκευών μεγάλωσε σε σχέση με την προηγούμενη γενιά κατά 20 λίτρα, φτάνοντας πλέον τα 380, ενώ στη μέγιστη τιμή τους τα λίτρα φτάνουν τα 1.200. Ξεκάθαρα διαφορετικών διαστάσεων είναι τα μετατρόχια. Το μπροστινό έχει φτάσει τα 1,57 m (1.565 mm, για την ακρίβεια), όντας πλέον κατά 3 cm μεγαλύτερο. Στον πίσω άξονα είναι σχεδόν ίδιο, καθώς είναι κατά μόλις 3 mm κοντύτερο.



Εσωτερικό και όργανα
Τα λίγα cm επιπλέον πλάτους δε δείχνουν πως «παίζουν» κάποιο σημαντικό ρόλο, αλλά αν καθίσει κανείς μέσα στο νέο «¶σσο», καταλαβαίνει τη διαφορά. Στο ύψος του κεφαλιού και των ώμων ακόμα και οι μεγαλόσωμοι θα εκτιμήσουν τον προσφερόμενο χώρο, που αντιστοιχεί στα standard της κατηγορίας. Τουλάχιστον στο μπροστινό τμήμα. Πίσω? Αν το εμπρός αριστερά κάθισμα μείνει στις ρυθμίσεις ενός οδηγού, ύψους 1,95 m, μπορεί κανείς να καθίσει στη δεύτερη σειρά θέσεων? Απλά ανοίγεις την πόρτα, μπαίνεις μέσα και... κάθεσαι! Κάτι τέτοιο δεν ήταν με τίποτα εφικτό στο προηγούμενο μοντέλο. Με άλλα λόγια, στην F40 υπάρχει μία απολύτως κατάλληλη για ταξίδια πίσω σειρά θέσεων για δύο ενήλικες. Ακόμα κι αν ένας επιβάτης έχει ύψος 1,95 m, θα βρει τελικά θέση.



Εντυπωσιακό: Στη BMW Σειρά 1 μπορούν και οι πίσω επιβάτες να έχουν μια όμορφη θέα προς τα έξω, αφού τα πλευρικά παράθυρα είναι πολύ «ανοικτά», ειδικά προς τα πίσω.
Στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου κοιτάζουμε στο μοντέλο των φωτογραφιών μας την οθόνη των 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων, που ονομάζεται Live Cockpit Professional. Πιο δεξιά, στο κέντρο του ταμπλό, βρίσκεται άλλη οθόνη (αφής), η οποία είναι στραμμένη ελαφρώς προς την πλευρά του οδηγού. Οι διακόπτες ελέγχου του συστήματος κλιματισμού είναι ιδιαίτερα κομψοί, ενώ οι αντίστοιχοι της ρύθμισης της έντασης του ηχοσυστήματος βρίσκονται σε ιδανικό σημείο και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με έξυπνο τρόπο.

Καινοτομία? Όχι, αφού αυτές τις εικόνες τις έχουμε δει ξανά στη Σειρά 3. Το ίδιο ισχύει για τα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί τους διακόπτες για τα προγράμματα οδήγησης, το μοχλό του κιβωτίου ταχυτήτων και το χειριστήριο ελέγχου του συστήματος iDrive. Ακριβώς μπροστά βρίσκονται δύο ποτηροθήκες, μία εύκολα προσβάσιμη θύρα USB και μία μεγάλη θήκη για τα smartphones. Μια χαρά...



Λανσάρισμα και τιμές
Κρίμα, που η BMW Σειρά 1 δε μεταφέρει το οικονομικό όφελος, που προέκυψε στην παραγωγή της νέας Σειράς 1, στους πελάτες της. Όταν θα ξεκινήσουν οι πωλήσεις στη Γερμανία (από τις 28 Σεπτεμβρίου), οι τιμές θα ξεκινούν από τα 28.200 ευρώ. Με αυτά τα χρήματα μπορεί κανείς να αποκτήσει τη βασική βενζινοκίνητη έκδοση, την 118i, που κόστιζε μέχρι πρότινος 27.500 ευρώ (στη Γερμανία). Στο άλλο άκρο του τιμοκαταλόγου έχει τοποθετηθεί η πιο σπορτίφ εκδοχή, η M135i xDrive. Για την κορυφαία έκδοση της Σειράς 1, ισχύος 306 PS, το κόστος φτάνει τα 48.900 ευρώ (στη Γερμανία). Σκεφθείτε ότι η απερχόμενη M140i xDrive, με 340 PS, φτάνει στην... πατρίδα της τα 50.550 ευρώ. Για να δούμε τι θα γίνει στη χώρα μας...


ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Η προσθιοκίνητη BMW Σειρά 1 δε θα είναι σίγουρα ένα τόσο fun to drive αυτοκίνητο όσο ο παλιός, πισωκίνητος «¶σσος». Η νέα BMW κοιτάζει πια στα μάτια όμως, τα δημοφιλή μοντέλα της κατηγορίας!
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει