Test Συνεργείων
NEO ΤΙΜΕΣ LEASING Short Videos
Ανανεωμένο Cupra Formentor: Πιο άγριο στον δρόμο και στην εμφάνιση
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ανανεωμένο Cupra Formentor: Πιο άγριο στον δρόμο και στην εμφάνιση

4/7/2024

Ανανέωση με 2λιτρο κινητήρα 333 PS για την ισχυρότερη έκδοση VZ
Ακόμη πιο «βάρβαρη» όψη με τριγωνικούς LED προβολείς
Σβέλτο στις στροφές και με λειτουργία «Drift»
Με στάνταρ οθόνη 12,9 ιντσών και 8 διαθέσιμα κινητήρια σύνολα

Ανανέωση με 2λιτρο κινητήρα 333 PS για την ισχυρότερη έκδοση VZ

Η Cupra ανανεώνει το Formentor. Και όχι μόνο οπτικά. Με το Formentor το 2020, παρουσίασε ένα SUV που χαρακτηριζόταν για τον κομψό και δυναμικό χαρακτήρα του, αλλά και για την ισχύ του. Έχοντας πουλήσει παράλληλα περισσότερα από 120.000 αντίτυπα, είναι επίσης το crossover με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

Αυτό που ίσως ενθουσιάσει ακόμα περισσότερο τους «πιστούς» ακολούθους της Cupra, είναι πως κάτω από το καπό της ισχυρότερης, τετρακίνητης αναβαθμισμένης έκδοσης VZ βρίσκεται πλέον ο 2λιτρος TSI τετρακύλινδρος των 333 ίππων από το Golf R που αποδίδει 420 Nm και στους τέσσερις τροχούς μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Ωστόσο δεν πρόκειται για απλή… μεταμόσχευση. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία torque splitter, τα προαιρετικά φρένα Akebono και το σύστημα εξάτμισης Akrapovic, οι μηχανικοί της Cupra πρόσθεσαν τις δικές τους πινελιές αναβαθμίζοντας περαιτέρω τα μηχανικά μέρη του ανανεωμένου Formentor.
 

Ακόμη πιο «βάρβαρη» όψη με τριγωνικούς LED προβολείς

Μεταξύ των σχεδιαστικών «επεμβάσεων» ξεχωρίζει η νέα, εξαιρετικά αγριεμένη μάσκα που θυμίζει… καρχαρία, και τονίζει ακόμα πιο ξεκάθαρα τις επιτυχημένες αναλογίες. Οι τριγωνικοί προβολείς LED έχουν γίνει ακόμη πιο αιχμηροί. Τα τρίγωνα όπως φαίνεται αποτελούν μοτίβο, αφού τα παρατηρούμε και στο πίσω μέρος. Η LED λωρίδα που ενώνει τα επίσης τριγωνικά πίσω φωτιστικά σώματα περιλαμβάνει το φωτιζόμενο λογότυπο της Cupra που πλαισιώνεται από μια τριγωνική φωτεινή υπογραφή.


 

Σβέλτο στις στροφές και με λειτουργία «Drift»

Γίνεται σαφές ότι οι επεμβάσεις στο κινητήριο σύνολο το καθιστούν αρκετά καλό ώστε να κατευθύνει το crossover αρκετά σβέλτα στις στροφές. Ωστόσο η ρυθμιζόμενη ανάρτηση δεν γίνεται αρκετά σφιχτή αν θέλεις να κινηθείς πολύ γρήγορα σε στροφές. Παρά την πρόσθετη κατανομή ισχύος μέσω του torque splitter στον πίσω άξονα, το Formentor VZ εμφανίζει ελαφρά υποστροφή στο όριο.



Παρόλα αυτά, το Formentor είναι μια μηχανή διασκέδασης. Εκτός από τα εξαιρετικά σπορ καθίσματα, είναι διαθέσιμα 5 προγράμματα οδήγησης: «Comfort», «Performance», «Cupra», «Individual» και «Drift». Αξιοσημείωτος είναι και ο υπέροχος, απόλυτα φυσικός ήχος στην επιλογή ήχου «Pure» στο πρόγραμμα «Individual», με το κλαπέτο της εξάτμισης να διαμορφώνει την ένταση ανάλογα με την ταχύτητα.
 

Με στάνταρ οθόνη 12,9 ιντσών και 8 διαθέσιμα κινητήρια σύνολα

Τα υλικά φαίνεται να είναι υψηλότερης ποιότητας σε ορισμένα σημεία σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, ενώ διαθέτει νέο λειτουργικό σύστημα πίσω από την κεντρική οθόνη των 12,9 ιντσών. Η έκδοση VZ με τους 333 ίππους είναι το τέλος της σειράς των συνολικά 8 κινητήριων συνόλων (βενζίνης, ήπια υβριδικό, Plug-in υβριδικό), οι οποίοι ξεκινούν με τον 1,5λιτρο TSI, ενώ η ισχύς κυμαίνεται από 150 έως 333 ίππους. Για την Plug-in υβριδική έκδοση, η Cupra υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων.
 
Στην Ελλάδα, η βενζινοκίνητη 1,5λιτρη έκδοση TSI με τους 150 ίππους ξεκινάει από 36.590 ευρώ, ενώ η 2λιτρη τετρακίνητη έκδοση VZ των 333 ίππων κοστίζει 54.990 ευρώ και είναι η ακριβότερη.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε