Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του συστήματος και θέλοντας να δοκιμάσουμε όσο το δυνατό περισσότερο τις δυνατότητές του, δεν επιλέξαμε την πράσινη διαδρομή στο σύστημα πλοήγησης (αυτή που καταδεικνύει τους δρόμους χωρίς ιδιαίτερη κίνηση) αλλά την κόκκινη. Διαλέξαμε να περάσουμε από τα πλέον επιβαρυμένα κυκλοφοριακά σημεία της διαδρομής, για να δούμε τις αντιδράσεις του συστήματος αλλά και τη συμπεριφορά του.
Το πρώτο που παρατηρεί κανείς μπαίνοντας στο Audi Α8, είναι το μικρό μπουτόν με το φωτιζόμενο «AI» επάνω του, το οποίο σημαίνει Artificial Intelligence ή άλλιώς, τεχνητή νοημοσύνη. Με αυτή που έχουν πορευτεί μέχρι στιγμής η Tesla, η BMW, η Mercedes και η Volvo για τα δικά τους αντίστοιχα συστήματα. Βάσει αυτής, ο οδηγός αντί να οδηγεί, κατά τη διάρκεια της διαδρομής μπορεί να ασχολείται με άλλα πράγματα: να βλέπει κάποια ταινία, να διαβάζει εφημερίδα, να ανοίγει τα mail του, κ.α. Ακούγεται ακραίο ως και αστείο, αλλά αυτό είναι το νόημα του να οδηγεί ένα τσιπάκι από τον εγκέφαλο του αυτοκινήτου και όχι ο οδηγός.
Στις βασικές αρχές λειτουργίας του συστήματος, είναι η ταύτιση των ενδείξεων μεταξύ δύο τουλάχιστον αισθητήρων. Τότε και μόνο είναι έτοιμο προς χρήση. Είναι ανάλογη τεχνολογία με αυτή που χρησιμοποιείται στα πολιτικά αεροσκάφη, μόνο που έχει γίνει η προσαρμογή σε μικρότερη κλίμακα σε ότι αφορά το μέγεθος του οχήματος. Η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από την εμπειρία σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, είναι πολύ «περίεργη». Πατάς το μπουτόν που λέγαμε, και τα πάντα γίνονται από μόνα τους... Tο τιμόνι στρίβει, το γκάζι και το φρένο αλλά και το κιβώτιο ταχυτήτων, λειτουργούν όπως όταν θα είχε ο οδηγός την ευθύνη τους. Και για να είμαστε ειλικρινείς, το σύστημα τα κάνει όλα τα παραπάνω, λίγο καλύτερα από όσο θα μπορούσε ο μέσος ο οδηγός, καθώς οι αισθητήρες εμπρός, μπορούν και «βλέπουν» πιο μακριά, έως και τρία αυτοκίνητα πιο μπροστά από το προπορευόμενο. Αυτό και μόνο, εξασφαλίζει τη δυνατότητα της έγκαιρης επιβράδυνσης, ακόμα και όταν ο οδηγός δεν έχει δει τίποτα από όσα συμβαίνουν εμπρός του, όπως για παράδειγμα, ένα ακινητοποιημένο όχημα στην πορεία του. Επιπρόσθετα στο φρενάρισμα, το σύστημα της Audi εξασφαλίζει και την ασφαλή ακινητοποίηση, δίνοντας χώρο για τα αυτοκίνητα της άμεσης δράσης, παραμερίζοντας ανάλογα για να υπάρχει πρόσβαση στο σημείο αν χρειαστεί.
Στην περίπτωση που η κυκλοφορία αποκατασταθεί, το Audi θα ξεκινήσει και πάλι, αναπτύσσοντας ταχύτητα έως τα 60 χλμ./ώρα. Μέχρι εδώ, αν οι αισθητήρες του συστήματος δεν εντοπίσουν δραστηριότητα από τη μεριά του οδηγού, είτε επειδή έχει απορροφηθεί από την ταινία που παρακολουθεί, είτε επειδή έχει πάθει κάτι και δεν έχει τις αισθήσεις του, το σύστημα προβλέπει μια σειρά από κλιμακωτή επαναφορά του ελέγχου στον οδηγό. Με ηχητική ειδοποίηση αλλά και με όλα τα όργανα στον πίνακα να γίνονται κόκκινα, στο πρώτο στάδιο ειδοποίησης και στιγμιαίο φρενάρισμα, «τράβηγμα» της ζώνης ασφαλείας και δυνατότερη ηχητική ειδοποίηση στο δεύτερο στάδιο, το Audi προσπαθεί να αφυπνίσει τον οδηγό για να αναλάβει τα πηδάλια. Στο τρίτο στάδιο, το αυτοκίνητο ακινητοποιείται, ενώ ένας μάλλον ενοχλητικός σε χροιά και ένταση ήχος, συνοδεύει τη διαδικασία. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, ενεργοποιείται και η τηλεφωνική γραμμή έκτακτης ανάγκης για τα περαιτέρω.
Συμπέρασμα
Μη νομίζετε πως αυτά είναι δεδομένα επιστημονικής φαντασίας και θα αργήσουμε να τα δούμε στη ζωή μας. Η Audi έχει εξελίξει τα πάντα γύρω από αυτή την τεχνολογία και είναι έτοιμη να τη διαθέσει στην αγορά. Το νομικό πλαίσο θα αλλάξει παντού και θα καλυφθούν όλα τα οχήματα αυτόνομης οδήγησης. Πλέον οι καθημερινές διαδρομές μας θα είναι ένας εκμεταλεύσιμος παραγωγικά χρόνος, είτε για ξεκούραση, είτε για δημιουργία...
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr