autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Dacia Duster Hybrid: Οδηγούμε το νέο υβριδικό compact SUV
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Dacia Duster Hybrid, Τιμή 22/11/2024: 28 890€

Dacia Duster Hybrid: Οδηγούμε το νέο υβριδικό compact SUV

18/10/2024

Από 28.890 ευρώ η πλήρως υβριδική έκδοση
Με τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λτ. και δύο ηλεκτρικά μοτέρ
Προσανατολισμένο για άνετες μετακινήσεις εντός πόλης
Πρακτικό και επαρκώς εξοπλισμένο παρά τις «θυσίες» για προσιτή τιμή

Από 28.890 ευρώ ή πλήρως υβριδική έκδοση

Οι πρώτες δύο γενιές του Dacia Duster εισήγαγαν το μοντέλο στην αγορά των compact SUV με κύριο χαρακτηριστικό την χρηστικότητα σε προσιτή τιμή. Η νέα γενιά Dacia Duster στοχεύει να προσφέρει ακόμα περισσότερα διατηρώντας το προνόμιο της προσιτής τιμής και φαίνεται να το καταφέρνει κρίνοντας από το Dacia Duster Hybrid που βρέθηκε στα χέρια μας για δοκιμή. Η υβριδική τεχνολογία έχει εξαπλωθεί σε όλες τις μάρκες και κατηγορίες αυτοκινήτων και η Dacia δεν θα έμενε πίσω σε αυτό. Παρότι προσδιορίζεται ως ένα οικονομικό αυτοκίνητο στην αγορά των οικογενειακών SUV, προσφέρεται πλέον ως Hybrid. Αν και η τιμή των 28.890 ευρώ αρχικά μοιάζει υψηλή για ένα Dacia Duster, η τιμή είναι ανταγωνιστική για την τρέχουσα αγορά δεδομένου ότι πρόκειται για ένα καλά εξοπλισμένο full hybrid SUV.

Με τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λτ. και δύο ηλεκτρικά μοτέρ

Το Dacia Duster Hybrid εξοπλίζεται με έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λτ. που αποδίδει 94 ίππους. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ, το ένα απόδοσης 47 ίππων και το άλλο για την υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα όταν χρειάζεται, επιτρέπουν να χρησιμοποιηθεί ένας ατμοσφαιρικός κινητήρας εσωτερικής καύσης. Έτσι, το Duster δεν χρειάζεται πια τον γνωστό τούρμπο κινητήρα tce που χρησιμοποιεί εδώ και καιρό η Dacia και η Renault, αν και εξακολουθεί να προσφέρεται στις φθηνότερες μη-hybrid εκδόσεις του νέου μοντέλου. Ως αποτέλεσμα, ο κινητήρας 1,6 λτ. και τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ παρέχουν συνδυαστική ισχύ 141 ίππων.

Όσον αφορά την υβριδική έκδοση, το  Dacia Duster δεν προσφέρεται ως τετρακίνητο, μια κίνηση που βγάζει νόημα, καθώς σκοπός του Hybrid συνόλου είναι να παρέχει οικονομία καυσίμου κυρίως στις μετακινήσεις εντός πόλης. Αυτό επιβεβαιώθηκε κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων σε κίνηση εντός πόλης, το Dacia Duster Hybrid σημείωσε κατανάλωση 5,2 λτ. /100 χλμ, τιμή αρκετά καλή δεδομένης της κατηγορίας στην οποία ανήκει. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το Dacia παραμένει σχετικά ελαφρύ για ένα υβριδικό SUV, ζυγίζοντας μόλις 1412 κιλά. Επίσης, σημαντικό ρόλο στην παραπάνω τιμή παίζει και η δυνατότητα ενός από των δύο ηλεκτρικών μοτέρ να αποθηκεύει ενέργεια από την κίνηση του αυτοκινήτου, φορτίζοντας την μπαταρία 1,2 kWh.

Προσανατολισμένο για άνετες μετακινήσεις εντός πόλης

Οδηγώντας το, καταλαβαίνει κανείς πως η λειτουργία του τετρακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα είναι σαφώς πιο αθόρυβη και δημιουργεί λιγότερους κραδασμούς από τον τρικύλινδρο τούρμπο tce. Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να περιμένει κανείς πολλά όσον αφορά τις επιδόσεις του σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες. Το σύνολο έχει φτιαχτεί με απώτερο σκοπό την πρακτικότητα και την οικονομία, κι αυτό είναι εμφανές από την λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων που μοιράζεται με την Renault και ονομάζεται «multi-mode transmission».

Το συγκεκριμένο, καταφέρνει να «λειαίνει» τις εναλλαγές μεταξύ της ηλεκτρικής κίνησης του αυτοκινήτου και της κίνησης με τον θερμικό κινητήρα παρέχοντας άνετη μετακίνηση. Παρόλα αυτά, κάνει το αυτοκίνητο να μοιάζει «νωχελικό» όταν χρειάζεται να αποδώσει τα μέγιστα, δηλαδή σε κάποια πιθανή προσπέραση ή σε κάποια απότομη ανηφόρα, στις οποίες παρατηρήσαμε πως ο κινητήρας ακούγεται να ζορίζεται. Η ρύθμιση των αναρτήσεων προσφέρει άνεση και απορροφά τους κραδασμούς ακόμα κι από μεγαλύτερες λακκούβες στην πόλη, ενώ το τιμόνι φαίνεται να είναι πιο άμεσο από τα προηγούμενα Duster.

Πρακτικό και επαρκώς εξοπλισμένο παρά τις «θυσίες» για προσιτή τιμή

Όσον αφορά το εσωτερικό του νέου Duster, κι εκεί μοιάζει να είναι σε όλα καλύτερο από τους προκατόχους του. Ναι μεν ορισμένες επιφάνειες στο αυτοκίνητο εξακολουθούν να είναι φτιαγμένες από φθηνότερα υλικά δικαιολογώντας την χαμηλή τιμή του, αλλά η Dacia καταφέρνει να εστιάζει στην ουσία θυσιάζοντας την ποιότητα σε επιφάνειες που δεν χρησιμοποιούνται ή δεν είναι εμφανείς. Για παράδειγμα, παρατηρήθηκε έλλειψη επενδύσεων στις πίσω πόρτες και τα μπροστινά προσκέφαλα των καθισμάτων δεν είναι αρκετά στιβαρά ως κατασκευή.

Δεδομένης της τιμής του, οι αγοραστές μπορούν να παραβλέψουν τέτοιες λεπτομέρειες, καθώς πολλά ουσιαστικά πράγματα έχουν αλλάξει στην νέα γενιά. Οι πόρτες κλείνουν με πιο απαλό και ποιοτικό τρόπο, το εσωτερικό είναι μοντέρνο, το νέο infotainment σύστημα λειτουργεί με άμεσο και λειτουργικό τρόπο, ενώ επίσης υπάρχει δυνατότητα να εξοπλιστεί και με δεύτερη οθόνη πίσω από το τιμόνι. Το Duster εστιάζει στην πρακτικότητα, γι΄ αυτό και μπορεί με άνεση να χωρέσει τέσσερις ενήλικες στο εσωτερικό του με την δυνατότητα να κάτσουν τρεις στο πίσω μέρος εάν είναι απαραίτητο. Ακόμα και ως υβριδικό παρέχει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών χωρητικότητας 430 λτ. που αυξάνεται στα 1545 λτ. όταν «πέσουν» τα πίσω καθίσματα.

Παρότι δεν είναι εξίσου φθηνό με τα παλαιότερα Duster, το νέο μοντέλο ανανεώθηκε ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικό. Στην πλήρως υβριδική εκδοχή του υπόσχεται άνετες διαδρομές με πολύ χαμηλό κόστος μετακίνησης.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις