Οι περισσότερες κυβερνήσεις
επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας καθιερώσει αρκετά πλούσιες παροχές, ενώ ταυτόχρονα εφαρμόζουν και συστήματα bonus-malus για τα ρυπογόνα οχήματα.
Στην Ιταλία π.χ.
η επιδότηση είναι 6.000 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου χαμηλών ρύπων ενώ ισχύει πέναλτι έως και 2.500 ευρώ για οχήματα που εκπέμπουν πάνω από 250γρ CO2/χλμ., ενώ
το κόστος αγοράς μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο με την δυνατότητα ενοικίασης της μπαταρίας. Στην πράξη λοιπόν, το κόστος αγοράς κατεβαίνει αρκετά με αποτέλεσμα
ένα αυτοκίνητο των 25.000 ευρώ, μετά την επιδότηση και την ενοικίαση της μπαταρίας, να κοστίζει λίγο πάνω από 15.000.
Επιπλέον κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι τα
μηδενικά τέλη κυκλοφορίας αλλά και οι φοροελαφρύνσεις για τα εταιρικά αυτοκίνητα (απαλλάσσονται για εκπομπές CO2 έως 50γρ./χλμ. και τιμή μέχρι 40.000 προ φόρων).
Σίγουρο θα πρέπει να θεωρείται ότι
μόλις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνουν ευρείας παραγωγής, οι τιμές τους θα μειωθούν περισσότερο. Αρχίζετε να το σκέφτεστε, έτσι δεν είναι; Ας δούμε λοιπόν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα έρθουν.
Dacia electro-SUV
τιμή στη Γερμανία: περίπου 11.000 ευρώ
αναμενόμενη έναρξη πωλήσεων: 2021
Με βάση το κινεζικό μικρό SUV, Renault K-ZE, η Dacia θα κατασκευάσει το πρώτο της ηλεκτροκίνητο μοντέλο. Πάντως, ο e-κινητήρας του θα έχει ισχύ μόλις 45 PS, ενώ η αυτονομία του θα φτάνει τα 200 χιλιόμετρα.
e.Go Life
τιμή στη Γερμανία: κάτω από 16.000 ευρώ
αναμενόμενη έναρξη πωλήσεων: 2020
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με ιδιαίτερα προσιτή τιμή! Οι μπαταρίες είναι χωρητικότητας μεταξύ 14,5 και 23,5 kWh και θα αρκούν για αυτονομία έως και 145 km. Ωστόσο, είναι άγνωστο ακόμη αν το e.Go Life θα κυκλοφορήσει και σε άλλες χώρες εκτός της Γερμανίας