Παγκόσμια αποκλειστικότητα! Η AUTO BILD είχε... ραντεβού με το νέο Opel Mokka. Το μικρό SUV καθορίζει το μέλλον της σχεδίασης της Opel.
Το Opel Mokka πρώτης γενιάς δεν ήταν το πρώτο SUV της Opel. Είχαν προηγηθεί πολλά άλλα ακόμη, αλλά το πρώτο Mokka ήταν το μοντέλο, που έκανε ένα SUV της Opel να ξεχωρίσει και να είναι ανταγωνιστικό έναντι των άλλων προτάσεων της κατηγορίας του.
Το σημερινό; Το δεύτερο; Το σύγχρονο Mokka; Αρχικά, το αντιμετωπίσαμε, όπως κάθε άλλο νέο αυτοκίνητο: Το είδαμε, το... χαζέψαμε, το ακούσαμε, σχεδόν το... γευτήκαμε και το αισθανθήκαμε. Ωστόσο, ΔΕΝ είχαμε βρεθεί ούτε σε γήπεδο, ούτε σε συναυλία, ούτε σε εστιατόριο. Παρόλ αυτά, το νέο Mokka κατάφερε εξ αρχής να αφήσει την ξεχωριστή μυρωδιά του.
Ξεφυλλίστε χαλαρά τις σελίδες, δείτε τις φωτογραφίες με ηρεμία. Είναι πολύ πιθανό να... κολλήσετε στη γρίλια πίσω από το γυαλί, σίγουρα, όμως, θα το κάνετε στα πιο αιχμηρά πίσω φώτα όλων των αυτοκινήτων ή σε αυτό το cockpit με το ευρύ τοπίο από οθόνες, που είναι «χτισμένο» γύρω από τον οδηγό. Πάντως, εμείς το επιβεβαιώνουμε: ΝΑΙ, ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ OPEL!
Στο κέντρο σχεδίασης της Opel
Κουνάτε το κεφάλι σας με δυσπιστία; Το ίδιο κάναμε κι εμείς όταν καθόμασταν στο κέντρο σχεδίασης της Opel. Και χειροκροτήσαμε, πολύ ήσυχα. Γιατί η Opel βρίσκει εκ νέου τον εαυτό της από μπροστά προς τα πίσω. Ξεκινάμε από την αρχή, το 2012, με τη γέννηση του Mokka, γιατί αυτό συνιστά την... επανεφεύρεση της Opel.
Πριν από οκτώ χρόνια, λοιπόν, παρουσιάστηκε το πρώτο Mokka, με μήκος 4,28 μέτρων και ύψος 1,65 μέτρων. Αρχικά, το μικρό SUV προερχόταν από τη Νότια Κορέα, αλλά από το 2014, όταν έγινε πολύ πιο δημοφιλές λόγω της συμπαγούς μορφής του, η παραγωγή του μεταφέρθηκε στη Zaragoza της Ισπανίας. Από τότε, η Opel πούλησε πάνω από ένα εκατομμύριο Mokka. Ωστόσο, τώρα είναι έτοιμος ο διάδοχος, που έχει συρρικνωθεί κατά 13 εκατοστά σε μήκος και κατά 10 σε ύψος, αλλαγή πολύ ταιριαστή, γιατί έτσι φαίνεται πιο συμπαγές, πιο σπορτίφ και πιο δυναμικό. Οι πρόβολοι μπροστά και πίσω είναι μικρότεροι, αλλά αυτό είναι το νέο πρόσωπο της Opel. Και πρέπει να μιλήσουμε για αυτό ΤΩΡΑ. Γιατί υπάρχει πολύς δρόμος ακόμη μέχρι την παγκόσμια πρεμιέρα στις 22 Σεπτεμβρίου και ακόμα περισσότερος ως την έναρξη της εμπορικής πορείας του, που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2021.
Το βλέπετε και μόνοι σας το νέο πρόσωπο της Opel, αλλά και τον κόσμο της τεχνολογίας του πίσω από το γυαλί. Το Opel Vizor, όπως ονομάζουν τη γυάλινη πρόσοψη, η οποία εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, συνδυάζει τα φώτα LED, την αστραπή (το λογότυπο της Opel) και τους αισθητήρες για τα συστήματα υποβοήθησης και προορίζεται να θυμίζει το κάλυμμα ενός κράνους full face. ΑΥΤΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΟΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ OPEL!
«Η Opel διέθετε κάποτε έναν cool παράγοντα», λέει ο σχεδιαστής Friedhelm Engler και δείχνει φωτογραφίες των Manta A του 1970 και Kadett C-Coupé του 1977. Ακριβώς αυτήν την... Coolness, αυτήν την ελαφρότητα θέλει ο Engler να επαναφέρει και δείχνει τους κοντούς προβόλους του Mokka: «Οι αναλογίες είναι το κλειδί για την ελκυστικότητα του αυτοκινήτου και δε χρειαζόμασταν διακόσμηση ή πολλά άλλα... φρου-φρου».
Το Mokka έχει γίνει ένα αυτοκίνητο χωρίς διακοσμητικά ή άλλα περιττά στοιχεία, γιατί οι αναλογίες του ακριβώς είναι ελκυστικές, όπως και στο πρωτότυπο GT X Experimental του 2018. Αν το θέσουμε... χονδρικά, οι σχεδιαστές τοποθέτησαν χειρολαβές θυρών και ελαστικά στο εκθεσιακό μοντέλο, με την έγκριση του TÜV και, στη συνέχεια, ήταν έτοιμο!