Αυτή η σαφήνεια συνεχίζεται μέσα. Δύο οθόνες, η μία πίσω από το τιμόνι, ως πίνακας οργάνων, για τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως το ταχύμετρο και τις ενδείξεις για την ηλεκτροκίνητη έκδοση, ενώ η άλλη, για τα συστήματα πλοήγησης και ψυχαγωγίας, είναι τοποθετημένη στο κέντρο και κεκλιμένη προς τον οδηγό. Μαζί με αυτά περιλαμβάνονται διακόπτες ταχείας επιλογής ΚΑΙ περιστροφικά χειριστήρια για τον έλεγχο της έντασης του ήχου, επειδή η Opel θέλει να είναι σύγχρονη, χωρίς να αναγκάζει τους (επί του παρόντος... αρχαιότερους) πελάτες να πάρουν πτυχίο στη... διαστημική έρευνα. Αυτός ο κόσμος με τις οθόνες στο cockpit ονομάζεται στην Opel "Pure Panel" και αν ο πελάτης του Mokka έχει επιλέξει το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, θα βρει στην κεντρική κονσόλα ένα πολύ μικρό επιλογέα, ο οποίος «εσωτερικά» ονομάζεται "iToggle".
Προτού γίνει πολύ τεχνικό το άρθρο μας, χειροκροτούμε ξανά: Το νέο Mokka είναι κατά 13 εκατοστά μικρότερο σε μήκος και κατά 10 εκατοστά πιο χαμηλό! Παρόλ αυτά, δεν είναι συνολικά μικρότερο, γιατί το μεταξόνιο των 2,56 μέτρων παρέμεινε το ίδιο. Επομένως, το ίδιο μεγάλος παρέμεινε ο χώρος στο εσωτερικό. Με 350 λίτρα, ο χώρος αποσκευών έχει συνολικά μικρότερο όγκο κατά 6 λίτρα σε σχέση με το προηγούμενο Mokka και μόνο η ηλεκτροκίνητη έκδοση θα έχει 310 λίτρα, επειδή ο χώρος κάτω από το διπλό δάπεδο φόρτωσης είναι πιο περιορισμένος. Πώς εξαφανίζονται, λοιπόν, 13 εκατοστά; Οι σχεδιαστές της Opel απλώς αφαίρεσαν τα περιττά... παχάκια από το μπροστινό και το πίσω μέρος του Mokka, επιμήκυναν το μπροστινό καπό, έθεσαν τη βάση της μπροστινής κολώνας πιο πίσω και αύξησαν το πλάτος κατά ένα εκατοστό. Πάντως, η νέα γενιά δε δείχνει ούτως ή άλλως καθόλου μικροκαμωμένη.
Γερμανικά μυαλά με γαλλικά υλικά
Ο Δρ. Karsten Bohle είναι ο υπεύθυνος μηχανικός για την εξέλιξη των αυτοκινήτων και ήταν υπεύθυνος να διασφαλίσει ότι το νέο Mokka είναι το αποτέλεσμα της εξέλιξης, που προήλθε από γερμανικά μυαλά, που χρησιμοποίησαν, όμως, γαλλικά υλικά. Τα πρώτα 200 δοκιμαστικά αυτοκίνητα συναρμολογούνται επί του παρόντος στο χέρι σε μια γραμμή παραγωγής στο Rüsselsheim, ενώ στις επόμενες δοκιμές θα ρυθμιστούν στην τελική μορφή τους όλα τα στοιχεία, που απαιτούν το καλύτερο δυνατό φινίρισμα. «Δουλέψαμε σκληρά σε ό,τι αφορά τις ελαφριές κατασκευές», λέει ο Δρ. Bohle, επισημαίνοντας ότι το νέο Mokka ζυγίζει έως και 120 κιλά λιγότερο. Όχι φυσικά η ηλεκτρική έκδοσή του. Σε αυτήν οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες χαμηλά στο δάπεδο του οχήματος, κάτι που διασφαλίζει ότι το κέντρο βάρους βρίσκεται χαμηλά και αυξάνει ταυτόχρονα την ακαμψία του οχήματος, όπως γνωρίζουμε ήδη και από το Corsa-e.
Το τελευταίο βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα και εμφανίζει, μάλιστα, μια πολύ πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά σε σχέση με τα Corsa, που εφοδιάζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το Mokka-e, λοιπόν, θα έχει τα ίδια συστατικά: ηλεκτρικοκινητήρα 136 PS με ροπή 260 Nm, τελική ταχύτητα 150 km/h και αυτονομία (κατά WLTP) 322 χιλιομέτρων. Οι τεχνικοί της Opel στο Rüsselsheim εργάζονται αυτόν τον καιρό στη ρύθμιση των αμορτισέρ, αλλά και του συστήματος διεύθυνσης. «Θέλουμε να ελαχιστοποιήσουμε τις κλίσεις της ανάρτησης όσο το δυνατόν περισσότερο», λέει ο Δρ. Bohle και συμπληρώνει ότι «το Mokka θα πρέπει να εξελιχθεί σε ένα αυτοκίνητο, που θα μπορεί να οδηγηθεί με ακρίβεια, θα διαθέτει ένα γραμμικό σύστημα διεύθυνσης και αρμονικές δυνάμεις επαναφοράς μετά από το πέρασμα μιας ανωμαλίας του οδοστρώματος.»
Εν ολίγοις: Θα πρέπει να παρέχει την «αίσθηση Opel», δηλαδή την αίσθηση πως ο χρήστης οδηγεί πάντα με ασφάλεια και άνεση και ταυτόχρονα το διασκεδάζει κιόλας. Βέβαια, ποτέ, μα ποτέ δεν τρίζει ή «χτυπά» κάτι, έπειτα και από τις απαιτητικές επεμβάσεις, που έγιναν στις διαδρομές του κέντρου δοκιμών στο Dudenhofen. «Θέλαμε από την αρχή να εξελίξουμε ένα ορισμένο επίπεδο στιβαρότητας και να καθορίσουμε κρίσιμους συνδυασμούς υλικών, που απλά θα αντέχουν μεν, αλλά δε θα προκαλούν θόρυβο», λέει ο μηχανικός. Μάλιστα, τόνισε επίσης πως ποτέ δεν είχε οδηγήσει ένα πρωτότυπο που αισθάνθηκε και άκουσε ότι είναι πολύ καλό.
Η παραγωγή θα ξεκινήσει στις αρχές του επόμενου έτους. Στη συνέχεια, το Mokka θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Opel, ωστόσο θα μπορεί να παραγγελθεί ήδη από τα τέλη του καλοκαιριού μεταξύ άλλων με εξοπλισμό, που γνωρίζουμε από τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας, όπως, για παράδειγμα, τα έξυπνα φώτα LED matrix, που επιτρέπουν την οδήγηση με συνεχώς ενεργοποιημένη την υψηλότερη δέσμη, επειδή όλα τα άλλα οχήματα, δηλαδή όσα κινούνται στο αντίθετο ρεύμα ή τα προπορευόμενα, «προστατεύονται» αυτόματα, καθώς τα LED matrix απενεργοποιούνται αυτόματα, εφόσον συναντήσουν κάποιο «εμπόδιο».
Tο νέο Mokka θα εφοδιάζεται επίσης με εργονομικά καθίσματα έξι ρυθμίσεων/κατευθύνσεων, που είναι φιλικά με την πλάτη οδηγού και επιβατών και έχουν και λειτουργία μασάζ, ενώ θα διατίθενται επιπλέον με επένδυση alcantara αλλά και με σύστημα πλοήγησης με ζωντανές υπηρεσίες και ασύρματη φόρτιση smartphone.
Πόσο θα μπορούσε να κοστίζει αυτή η διασκέδαση; Κάλλιστα θα μπορούσε να ξεκινά στη Γερμανία από τα 21.500 ευρώ, δηλαδή 1.000 ευρώ περισσότερα σε σχέση με τη βασική έκδοση της πρώτης γενιάς. Βέβαια, είναι και 1.000 φορές πιο όμορφο...
Συμπέρασμα
Το νέο Opel Mokka είναι πραγματικά μια καλή... ζαριά! Το νέο οικογενειακό πρόσωπο Opel της είναι εξαιρετικό για το μικρό SUV, ενώ και το εσωτερικό του φαίνεται φρέσκο και καλά μελετημένο. Ωστόσο, το Mokka οφείλει απλά να κινείται τόσο όμορφα, όσο δείχνει...
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr