Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

1.700 PS και 3.500 Nm συνδυαστικής ισχύος και ροπής

Διαβάστηκε από 5775 αναγνώστες - 19/3/2020

Ως γνήσιο GT η Gemera παρέχει πολλές ανέσεις. Ανάμεσα σε αυτές: ένα σύστημα αυτόματου κλιματισμού τριών ζωνών, δύο μεγάλες οθόνες αφής (μία εμπρός και μία πίσω), οκτώ (!) ποτηροθήκες, ένα WiFi hotspot και Apple CarPlay. Το τιμόνι με την οθόνη, που είναι τοποθετημένη ψηλά επάνω του μαζί με το γυροσκόπιο, είναι γνωστό από το μοντέλο Jesko. Παρά τις υπερβολές της, η Gemera διαθέτει χώρο ακόμα και για αποσκευές. Ο όγκος του σχετικού χώρου φτάνει συνολικά τα 200 λίτρα, δηλαδή είναι διπλάσιος αυτού μιας Porsche 911 Turbo.



Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα είναι η κινητήρια μονάδα του νεότερου Koenigsegg. Η Gemera είναι ένα υβριδικό μοντέλο, καθώς ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του υποστηρίζεται από τρεις ηλεκτροκινητήρες, ένας ανά κάθε πίσω τροχό συν ένας ακόμη ακριβώς στο στροφαλοφόρο άξονα. Έτσι, η αμιγώς ηλεκτρική ισχύς φτάνει έως και τα 1.100 PS (αθροιστικά φτάνει τα 1.400 PS). Σε συνδυασμό με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα, προκύπτει μία συνδυαστική ισχύς της τάξης των 1.700 PS (ή 1,27 Megawatt, όπως αναφέρει η Koenigsegg) και μέγιστη ροπή 3.500 Nm, τιμές αρκετές για να εκτοξεύσουν την Gemera από στάση στα 100 km/h σε μόλις 1,9 δευτερόλεπτα. Η σουηδική εταιρεία ανακοινώνει πως η τελική ταχύτητα φτάνει τα 400 km/h!



Εκ νέου εξελιγμένος τρικύλινδρος κινητήρας με 600 PS
Ακόμα πιο ενδιαφέρων σε σχέση με τους ηλεκτροκινητήρες είναι ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, που ονομάζεται “TFG”. Τα αρχικά προέρχονται από τον όρο “tiny friendly giant”, δηλαδή «μικρός, φιλικός γίγαντας». Με χωρητικότητα 2,0 λίτρων ο TFG αποδίδει ισχύ 600 PS και μέγιστη ροπή 600 Nm. Η πολύ υψηλή τιμή της ισχύος προκύπτει από τη... βοήθεια δύο turbo. Το όριο περιστροφής του εν λόγω κινητήρα, με τη λίπανση ξηρού κάρτερ, βρίσκεται στις 8.500 σ.α.λ. Παρά την πολύπλοκη τεχνολογία, ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας, που είναι τοποθετημένος στο κέντρο, είναι εξαιρετικά ελαφρύς (μόλις 70 kg) και καθόλου ογκώδης, αφού χωρά ακόμα και μέσα σε μία συνηθισμένων διαστάσεων βαλίτσα.



Η υβριδική κινητήρια μονάδα είναι συνδεδεμένη με το «πατενταρισμένο» σύστημα μετάδοσης της Koenigsegg “direct drive”, το οποίο αποτελεί, ουσιαστικά, ένα κιβώτιο μίας σχέσης. Έτσι, συμβαίνει το εξής παράδοξο: Η Gemera είναι ικανή να φτάσει την τελική ταχύτητα των 400 km/h με μία σχέση, έχοντας ταυτόχρονα και χαμηλή κατανάλωση. Με normal ταχύτητες, η Gemera των 1.850 κιλών μπορεί να έχει αυτονομία έως και 1.000 χιλιομέτρων, από τη στιγμή που το ρεζερβουάρ του είναι χωρητικότητας 75 λίτρων. Αυτή η Gemera είναι ικανή για τα πάντα!
 

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει