autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Kia EV3: Οδηγούμε το ευρύχωρο ηλεκτρικό compact SUV
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Kia EV3: Οδηγούμε το ευρύχωρο ηλεκτρικό compact SUV

12/11/2024

Με 204 «ηλεκτρικούς» ίπποι από 29.900 ευρώ στην χώρα μας
Λιτή, τετραγωνική σχεδίαση και ευρύχωρο εργονομικό εσωτερικό
605 χλμ. αυτονομία και φόρτιση από 10% σε 80% σε 30 λεπτά
Φτιαγμένο για άνετη και ήσυχη μετακίνηση

Με 204 «ηλεκτρικούς» ίπποι από 29.900 ευρώ στην χώρα μας

Επιπλέον των plug-in μοντέλων της, η Kia πλέον προφέρει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην γκάμα της. Μάλιστα, η Kia έχει ανακοινώσει πως μέχρι το 2030 σκοπεύει να έχει λανσάρει 15 ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά. Έτσι, μετά από το πανίσχυρο EV6, αλλά και το μεγάλο SUV EV9 , ήρθε η ώρα η Kia να παρουσιάσει το EV3, ένα compact ηλεκτρικό SUV. Αναμένεται να φτάσει στις αντιπροσωπείες στα τέλη του έτους σε τιμές που στην χώρα μας θα ξεκινάνε από τα 29.900 ευρώ, (συνυπολογίζοντας την κρατική επιδότηση ύψους 9.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων). Αυτή η τιμή καθιστά το Kia EV3 άμεσο ανταγωνιστή των Smart #1 και VW ID.3. Όσον αφορά την εξωτερική εμφάνιση, το EV3 μοιράζεται περισσότερα στοιχεία με το μεγάλο SUV της μάρκας, EV9, παρά με το μικρότερο crossover, EV6, που βρίσκεται πιο κοντά σε μέγεθος.

Λιτή, τετραγωνική σχεδίαση και ευρύχωρο εργονομικό εσωτερικό

Τα μεγάλα μπροστινά φώτα με την φωτεινή επιγραφή των daylights σίγουρα θυμίζουν το EV9, παρόλα αυτά το νέο compact SUV έχει πιο λιτή, τετραγωνική σχεδίαση που δεν προκαλεί. Επιπλέον, το καπό βρίσκεται αρκετά πιο χαμηλά. Η τετραγωνική σχεδίαση συνεχίζεται και στα panels γύρω από τους τροχούς, ενώ επίσης τα πίσω φώτα συνδέονται με το πίσω παρμπρίζ. Αν αναρωτιέστε που βρίσκεται ο υαλοκαθαριστήρας, οι σχεδιαστές της  Kia τον έκρυψαν κάτω από την αεροτομή. Παρά την τετραγωνική σχεδίαση, όμως, το EV3 καταφέρνει να σημειώνει εξαιρετικά χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή χάρη σε παράγοντες όπως το 3D κάλυμμα δαπέδου και ενεργά αεροδυναμικά φτερά σε κρυφά σημεία του οχήματος. Στο εσωτερικό, οι χώροι είναι αρκετά ικανοποιητικοί για ένα 5-θέσιο compact SUV, καθώς με άνεση θα κάτσουν και ψηλοί επιβάτες στις πίσω θέσεις. Το πορτμπαγκάζ προσφέρει 430 λτ. αποθηκευτικού χώρου, ενώ κάτω από το μπροστά καπό υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 25 λτ. Καλή προσθήκη είναι και το εργονομικό επεκτεινόμενο τραπεζάκι στην κεντρική κονσόλα. Όσο για το κεντρικό ταμπλό, φέρει δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών, μία κεντρική και μία πίσω από το τιμόνι για την πληροφόρηση του οδηγού. Ενδιαφέρον είναι πως, ανάμεσα τους, «στριμώχνεται» μία μικρότερη μεγέθους 5,3 ιντσών που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για την διαχείριση του συστήματος κλιματισμού. Το σύστημα infotainment χρησιμοποιεί ChatGPT για την αναγνώριση φωνητικών εντολών και την επικοινωνία με τον οδηγό, ενώ για κάθε ένα EV3 χρησιμοποιούνται 28,5 κιλά ανακυκλωμένων υλικών υπογραμμίζοντας πως η κορεάτικη μάρκα ενδιαφέρεται για την βωσιμότητα.


Kia EV3: Οδηγούμε το ευρύχωρο ηλεκτρικό compact SUV

Kia EV3: Οδηγούμε το ευρύχωρο ηλεκτρικό compact SUV

605 χλμ. αυτονομία και φόρτιση από 10% σε 80% σε 30 λεπτά

Η ουσιαστικότερη διαφορά με το μεγαλύτερο EV9 είναι ίσως η διαφορά στην τεχνολογία, με το EV9 να χρησιμοποιεί 800-volt αρχιτεκτονική, ενώ το νέο μικρότερο EV3 να πρέπει να τα καταφέρει με 400 volts. Υπάρχουν δύο διαθέσιμες επιλογές μπαταρίας για να τροφοδοτήσουν το νέο compact SUV, 58.3 και 81.4 kWh αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις, το ηλεκτρικό μοτέρ στον μπροστινό άξονα αποδίδει 204 ίππους. Παρόλα αυτά, δεν πρέπει να αναμένει κανείς συναρπαστικές επιδόσεις. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η επιτάχυνση από πλήρη στάση στα 100 χλμ./ώρα διαρκεί 7,5 δλ. για την έκδοση με την μικρότερη μπαταρία, ενώ με την μεγαλύτερη χρειάζεται 7,7 δλ. Εκεί που το μέγεθος της μπαταρίας παίζει ρόλο είναι στην αυτονομία, καθώς με την μεγαλύτερη μπαταρία το EV3 μπορεί να διανύσει έως και 605 χλμ. Η φόρτιση του οχήματος σε ηλεκτρικούς σταθμούς μπορεί να γίνεται με ισχύ έως και 128 kW που θα μπορεί να «ανεβάσει» το ποσοστό της μπαταρίας από 10% σε 80% σε 30 λεπτά. Παράλληλα, η Kia προσφέρει «wallbox» για φόρτιση στο σπίτι με ισχύ 11kW.

Φτιαγμένο για άνετη και ήσυχη μετακίνηση

Οδηγώντας το με ήπιο τρόπο, δεν μπορεί κανείς να καταλάβει την διαφορά μεταξύ του EV3 με την μικρή μπαταρία, σε σχέση με αυτό με την μεγαλύτερη αλλά και βαρύτερη κατά σχεδόν 100 κιλά. Όπως αναφέρθηκε, αποδίδουν την ίδια ισχύ και η διαφορά βάρους μπορεί να γίνει αισθητή μόνο σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και επιθετική οδήγηση. Αυτή δεν συνίσταται για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, καθώς είναι εύκολα αντιληπτό πως έχει «σεταριστεί» για να προσφέρει άνετη μετακίνηση. Το τιμόνι δεν μεταφέρει αρκετό «feedback» ακόμα και στην sport ρύθμιση, ενώ τα φρένα «κουράζονται» εύκολα έπειτα από απότομα φρεναρίσματα. Παρόλα αυτά, ο τρόπος που απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου σε συνδυασμό με τους χώρους που προσφέρει, δίνουν την αίσθηση πως πρόκειται για όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Συνοπτικά, δεδομένης της τιμής του, το Kia EV3 είναι μια καλή πρόταση για όσους αναζητούν μεγάλους χώρους για την κατηγορία και αρκετή αυτονομία σε αποδεκτό χρόνο φόρτισης.

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις