Μία πλούσια σε ενέργεια (64 kWh) μπαταρία, η οποία συνδυάζεται με ένα βολικό, μικρομεσαίο format και μια τιμή, που δεν «ξεφεύγει» (από 37.790 ευρώ στη Γερμανία). Ο προαναφερθείς «πυρήνας» περιβάλλεται από το μοντέρνο αμάξωμα ενός crossover, που συνάδει με τη μόδα των SUV και διατηρεί την ιδιαιτερότητα ενός ηλεκτροκίνητου μοντέλου. Μπορεί, λοιπόν, το e-Soul να μας πείσει σε καθημερινούς ρυθμούς χρήσης;
Τι παρέχει: Απλή αρχιτεκτονική και πολύ χώρο
Το κορεατικό αυτοκίνητο δείχνει πραγματικά πολύ cool, αν και παραπέμπει περισσότερο σε... κουτί. Βέβαια, η εν λόγω σχεδίαση είναι αυτή που του εξασφαλίζει σε ένα μεγάλο βαθμό άνετους χώρους. Παρότι το μήκος του φτάνει μόνο τα 4,20 m, τέσσερις ενήλικες θα ταξιδέψουν χωρίς να στριμωχτούν. Βέβαια, οι αποσκευές τους δε θα είναι πολλές, καθώς ο προβλεπόμενος χώρος έχει όγκο μόνο 315 λίτρων. Παρόλα αυτά, το σαλόνι του e-Soul μας αρέσει για πολλούς και διάφορους λόγους. Η μεγάλη οθόνη του συστήματος πλοήγησης προβάλλει ξεκάθαρα τις πληροφορίες του, η δομή των συστημάτων δεν είναι καθόλου πολύπλοκη, ενώ τα καθίσματα είναι πολύ καλά κατασκευασμένα, παρέχοντας καλή στήριξη και διαθέτοντας σωστή «γέμιση», με αποτέλεσμα ακόμα και οι διαδρομές διαρκείας να μη γίνονται κουραστικές. Πάντως, η ποιότητα των υλικών αυτού του ηλεκτροκίνητου KIA θα μπορούσε να είναι καλύτερη, όπως για παράδειγμα οι μοκέτες, που δείχνουν φτηνές.
Πως τα πάει στον δρόμο: Εξαιρετικά γρήγορο και με μεγάλη αυτονομία
Ήμασταν τυχεροί, καθώς μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε το e-Soul με τον ισχυρότερο κινητήρα. Ο τελευταίος αποδίδει 204 PS (έναντι των 136 PS της βασικής έκδοσης), ισχύς που παρέχει στο κορεατικό μοντέλο πολύ καλές επιδόσεις. Βέβαια, γνωρίζετε επίσης ότι η ροπή των ηλεκτροκινητήρων είναι άφθονη και αποδίδεται πολύ νωρίς. Έτσι, μόνο έκπληξη δεν προκαλεί ο χρόνος των 7,0 δευτ. για το 0-100 km/h. Είναι αδύνατο να μη χαμογελάσεις! Και αν οδηγήσει κανείς χωρίς να είναι τόσο... βίαιος με το δεξί πεντάλ, ας πούμε κινούμενος με 130 km/h στον αυτοκινητόδρομο, η αυτονομία αυτού του KIA φτάνει τα 462 km. Το δικό μας μοντέλο δοκιμής ήταν στον αυτοκινητόδρομο, στο αστικό και στο επαρχιακό δίκτυο επί 9 ώρες.
Εφόσον, δε, ο οδηγός δεν έχει πολλές απαιτήσεις σε ότι αφορά τις επιδόσεις, μπορεί να κινείται με το πρόγραμμα οδήγησης “Eco+”, με το οποίο το e-Soul χρειάζεται απλώς 14,1 kWh ανά 100 χιλιόμετρα. Στο λιγότερο οικονομικό πρόγραμμα “Eco” η κατανάλωση αυξάνεται στις 15,4 kWh/100 km. Και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα διψούν για ενέργεια τόσο, όσο βαρύ είναι το δεξί πόδι του οδηγού τους. Από την πλευρά τους, τόσο η ανάρτηση όσο και το σύστημα διεύθυνσης δείχνουν να προτιμούν τους χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης παρά τους σπορτίφ. Τα μαλακά ελατήρια απορροφούν... μεγαλοπρεπώς τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά σε στροφές, που το e-Soul κινείται με αυξημένη ταχύτητα, παρατηρούνται κλίσεις του αμαξώματος και ασάφεια του τιμονιού.
Πόσο κοστίζει: Αν και έχουν γίνει πολλές προσπάθειες, το τίμημα είναι σχετικά μεγάλο
Το e-Soul με τη μεγάλη μπαταρία ξεκινά στη Γερμανία από τα 37.790 ευρώ. Παρότι παρέχεται από την KIA επταετής εγγύηση, οι Κορεάτες ζητούν από τους πελάτες να φέρνουν το ηλεκτροκίνητο crossover για service ετησίως ή κάθε 15.000 km.
Συμπέρασμα
Το concept του KIA e-Soul φαίνεται πως θα αρέσει. Το μικρομεσαίο, κυβοειδές όχημα παρέχει άφθονους χώρους, έχει καλή οδική συμπεριφορά και τεράστια αυτονομία, χάρη στη μεγάλη μπαταρία. Αν ήταν και η τιμή πιο χαμηλή...
Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει
Copyright © 2024 - autoagora.gr