ΔΟΚΙΜΗ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ

Διαβάστηκε από 10739 αναγνώστες - 25/9/2020

Κι όμως, η απάντηση σε όλα αυτά είναι ...ναι, από τη στιγμή που το ηλεκτρικό αυτό αυτοκίνητο παράγει δική του ενέργεια, με αυτονομία που αγγίζει τα 600 χιλιόμετρα. Στην περίπτωση αυτή μιλάμε για ένα Hyundai Nexo με κυψέλη καυσίμου και ρεζερβουάρ υδρογόνου. Μεταξύ του Hollywood και της βραχώδους έρημου του Vasquez βόρεια του Λος ¶ντζελες, είναι μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων.Εδώ υπάρχει ένα τουριστικό βενζινάδικο και μερικά καταστήματα με αναμνηστικά, την ώρα που εκεί υπάρχουν άμμος, θάμνοι, βράχοι και απόλυτη σιωπή που διαταράσσεται μόνο από την κύλιση των τροχών.

Για τον αυτοκινητόδρομο έχουμε επιλέξει normal mode και έχουμε ρυθμίσει το επίπεδο ανάκτησης στα χειριστήρια του τιμονιού στο επίπεδο 2 (από τα 3). Καθώς φτάνουμε στην έρημο αλλάζουμε σε eco mode, για να εξοικονομήσουμε υδρογόνο και επειδή μεταξύ των βράχων και των κάκτων το μόνο που σε νοιάζει είναι απλώς να τα περάσεις, συνεχίζοντας την πορεία σου. Ο αέρας είναι ζεστός, ξηρός και καθαρός.. Δεν υπάρχει καπνός, εκτός του νερού που στάζει από την εξάτμιση και εξατμίζεται στην άμμο της ερήμου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα..



Το SUV των 1,8 τόνων δεν είναι off-roader, αλλά είναι αρκετό για τους βράχους Vasquez, αρκεί να μην οδηγείτε πάνω στα βράχια. Η αυτονομία στα όργανα δείχνει πάνω από 350 χιλιόμετρα. Χαμογελάς! Όχι μόνο δεν αγχώνεσαι, αλλά ενεργοποιείς και το κλιματιστικό, έτσι ..γιατί μπορείς. Βγείτε, απολαύστε τη σιωπή, τη μεγάλο ύπαιθρο. Κοιτάξτε τη λευκή άμαξα της σύγχρονης ¶γριας Δύσης. Η Καλιφόρνια είναι μια από αυτές τις γωνιές του κόσμου, όπου δεν θα συναντήσεις εύκολα ένα αυτοκίνητο κυψελών καυσίμου. Η ερώτηση είναι αν ένα μοντέλο με τη δική του μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας είναι καλύτερο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο?



Οι απόψεις διίστανται.. Το αφεντικό της Tesla, Elon Musk, τα αποκαλεί κυνικά "Κυψέλη για ηλίθιους", όμως στην Ασία, τα Hyundai και Toyota, βασίζονται πλήρως στη λύση κυψελών καυσίμου. Τα σημαντικότερα οφέλη για τον οδηγό είναι η μεγάλη αυτονομία και τα αραιά διαστήματα ανεφοδιασμού. Τα σημαντικότερα μειονεκτήματα είναι η υψηλή τιμή αγοράς, το Nexo κοστίζει στη Γερμανία τουλάχιστον 69.000 ευρώ αλλά και τα λιγοστά σημεία ανεφοδιασμού. Στη Γερμανία υπάρχουν 70 πρατήρια, ενώ εδώ στο Λος ¶ντζελες όχι παραπάνω από 20. Λίγη ώρα πριν στο Hollywood, συναντήσαμε την ώρα του ανεφοδιασμού  τον Ryan Levine με ένα Toyota Mirai. Το κόστος στη Γερμανία ξεκινάει από 78.600 ευρώ.



Ο Levine πληρώνει 380 δολάρια το μήνα στο Λος ¶ντζελες για μίσθωση, περίπου το ίδιο ποσό που κοστίζει και μια BMW Σειρά 3 leasing. Πολύ σημαντικό ότι η Toyota του πληρώνει τον ανεφοδιασμό για τρία χρόνια. Το Nexo καταναλώνει περίπου 1,2 κιλά υδρογόνου ανά 100 χιλιόμετρα. Ένα κιλό, κοστίζει στο πρατήριο στο Hollywood 16,70 δολάρια. Αυτό μας κάνει περίπου 17,80 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα.  Ο Ryan θέλει να δει το Nexo και εντυπωσιάζεται αμέσως από το εσωτερικό του Hyundai.. 

"Και σχεδόν 600 χιλιόμετρα αυτονομία? Το Mirai μου δεν φτάνει τέτοια νούμερα...
Θα πάτε στην έρημο? Καλύτερα να αγοράσετε μερικά μπουκάλια νερού στο βενζινάδικο."
Ο Ryan χαμογελάει.. 
"Αν και σε περίπτωση ανάγκης, εσείς πίνετε απευθείας από την εξάτμιση ..."

Διαβάστε παρακάτω την σελίδα του άρθρου που σας ενδιαφέρει