Νέο Peugeot E-3008: Ηλεκτρική αναγέννηση
Φουτουριστική διαμόρφωση και πολυτέλεια στην καμπίνα
Αυτονομία έως και 700 χλμ.
Ανετο στον δρόμο, δεν σε εγκαταλείπει ποτέ η αίσθηση ασφάλειας
Μοντέρνα σχεδίαση για το οικογενειακό coupe crossover
Όλα είναι καινούργια στο ηλεκτρικό Peugeot E-3008: σχεδίαση, τεχνολογία, εσωτερικό. Οδηγήσαμε την εμπροσθιοκίνητη έκδοση με τους 213 ίππους και τη μπαταρία των 73 kWh. Είναι από τα λίγα αυτοκίνητα για τα οποία η προσμονή ήταν τόσο μεγάλη τους τελευταίους μήνες, ενώ πλησιάζαμε στην επίσημη κυκλοφορία του. Το Peugeot 3008 κατασκευάζεται από το 2009 και η αλήθεια είναι ότι οι πρώτες δύο γενιές δεν ξεχώρισαν ιδιαίτερα για τη σχεδίαση και τη φινέτσα τους. Αυτό ανατρέπεται πλέον. Το νέο Peugeot 3008 θα κυκλοφορήσει σύντομα στην Ελλάδα. Σε πρώτο στάδιο θα είναι διαθέσιμο σε ήπια υβριδική έκδοση 136 ίππων και ως ηλεκτρικό με 213 ίππους. Αργότερα η Peugeot θα λανσάρει και μια Plug-in εκδοχή 195 ίππων, αλλά και δύο ισχυρότερες ηλεκτρικές εκδόσεις 230 (2WD) και 320 ίππων (4WD).
Ξεκινάμε από τις εξωτερικές αλλαγές, η νέα σχεδιαστική «διάλεκτος» έχει περισσότερες γωνίες. Ως αποτέλεσμα, το νέο Peugeot E-3008 τραβάει περισσότερο τα βλέμματα. Το αμάξωμα έχει 4,54μ. μήκος, 1.90μ. πλάτος και 1,64μ. ύψος, ωστόσο η συνολική του εμφάνιση το κάνει να φαίνεται πιο μεγάλο από όσο είναι στην πραγματικότητα. Η Peugeot υιοθετεί εδώ μια πιο sportive λογική, με την κλίση της οροφής να θυμίζει coupe αμάξωμα.
Φουτουριστική διαμόρφωση και πολυτέλεια στην καμπίνα
Η συνολική ποιότητα της καμπίνας είναι premium επιπέδου, ενώ αναπτύσσεται ακόμη περισσότερο η σχεδιαστική ιδέα i-Cockpit της Peugeot, που σε συνδυασμό με τα πολύ στιβαρά και ποιοτικά υλικά δίνει στο εσωτερικό των νέων της αυτοκινήτων μοντέρνο και προηγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα. Ο πίνακας οργάνων βρίσκεται πάνω από το τιμόνι και τον ενιαίο αεραγωγό, ωστόσο η μοναδική κυρτή HD οθόνη 21 ιντσών έχει διπλό ρόλο: είναι πίνακας ψηφιακών οργάνων, ενώ χειρίζεσαι και το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Μοναδικό ψεγάδι το γεγονός ότι πρέπει να τεντωθείς για να χειριστείς την οθόνη. 10 μπουτόν αφής (i-Toggles τα ονομάζει η Peugeot) είναι επίσης διαθέσιμα, όπου μπορείς να αποθηκεύσεις συντομεύσεις για την πρόσβαση στις ρυθμίσεις πλοήγησης, ραδιόφωνου, κλιματισμού κτλ.
Όσον αφορά τους χώρους, οι θέσεις για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετά ευρύχωρες, ειδικά στον διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα και στο πλάτος του καθίσματος, παρά την αρχική εντύπωση ενός πιο «μαζεμένου» χώρου. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 520 λίτρων σε όλες τις εκδόσεις.
Αυτονομία έως και 700 χλμ.
Το Peugeot E-3008 «πατάει» πάνω στην πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis. Στη βασική έκδοση που οδηγήσαμε, η μπαταρία έχει χωρητικότητα 73 kWh, που υπόσχεται αυτονομία έως και 525 χιλιόμετρα: Σημαντικό άλμα προόδου από τις 50άρες μπαταρίες που είχαμε συνηθίσει σε προηγούμενα ηλεκτρικά μοντέλα της γαλλικής εταιρείας. Ίδια απόσταση υπόσχεται ότι καλύπτει με μία φόρτιση και η τετρακίνητη έκδοση, ενώ η έκδοση με τη μπαταρία των 98 kWh θα εξασφαλίζει θεωρητικά αυτονομία έως και 700 χιλιόμετρα. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα από τα paddles στο τιμόνι, εξασφαλίζοντας τη διαρκή φόρτιση της μπαταρίας όποτε φρενάρεις ή αφήνεις το γκάζι.
Ανετο στον δρόμο, δεν σε εγκαταλείπει ποτέ η αίσθηση ασφάλειας
Το E-3008 διακρίνεται για την υψηλή ποιότητα κύλισης, ενώ η ανάρτηση «σβήνει» αποτελεσματικά τις ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Το κέντρο βάρους είναι χαμηλωμένο λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας χαμηλά ανάμεσα στους τροχούς, ενώ η «περίσσεια» συστημάτων ασφαλείας (cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας κτλ.) εξασφαλίζουν άνετη οδήγηση και αδιάκοπη αίσθηση ασφάλειας. Τέλος, στον τομέα των επιδόσεων, η έκδοση που οδηγήσαμε επιταχύνει από την ακινησία στα 100 χλμ./ώρα σε 8,9 δλ., με την τελική του να περιορίζεται στα 170 χλμ./ώρα.
Σχολιάστε |